FTP op Telenet

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Dev511
Starter
Starter

Ik zit met een probleem :? Ik heb op een telenet verbinding een ftp server gestart, wat allemaal geen probleem is om het intestellen , maar het probleem dat zich voordoet is dat ik met mijn Skynet adsl verbinding niet op de ftp server graak krijg steeds de error " Connection Refused"
Volgens mij is het omdat ik de ftp server gestart heb op poort "21" heb ze ook al veranderd naar poort "8561" maar nog steeds geen resultaat. Nu is men vraag natuurlijk op welke poort gaat het wel ? Want ik moet admin kunnen zijn van die Ftp server moet er echt dus wel opgraaken want het is voor een beveiligings systeem dat een webcam om de 10 sec een capture naar de lokaale ftp server publiseert (op telenet verbinding) en ik moet ze daar vanaf kunnen haalen ! Dus als iemand de oplossing weet gelieve zo rap mogelijk iets terug te posten of me te mailen op <snip>

Dank bij voorbaat

Dev
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ik heb je emailadres weggehaald. Het is niet de bedoeling dat je straks horden spam krijgt of dat mensen per mail reageren.

Enfin, voor de poorten onder 1024 is enkel op de local loop te bereiken: dus Telenet-Telenet. Alles boven 1024 wordt gewoon doorgelaten, dus als je nog niet kan connecten dan moet je eens spelen met Port/Passive connectiemethoden en kijken naar firewalls zoals de XP-firewall of ZoneAlarm of Norton Internet Security ...
En als je een router gebruikt moet je natuurlijk de juiste poorten openen en een portmapping opzetten ...
Dev511
Starter
Starter

Ok het is gelukt heb nu de ftp server draaien op poort 4569
En thx voor men mail aders weg te haalen

C u BRO

Dev
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”