Telenet WIGO

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 154 keer
Bedankt: 374 keer

Bericht

dan koop je ze tempo giga.
Een abo met klantentevredenheid van 100% bestaat niet.
Breng een gratis abo uit en 0.005€ per verbruikte minsms mb dan nog ga je mensen hebben die niet tevreden zijn :-D
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 164 keer

Bericht

r2504 schreef:
Detpet schreef:Hoe verdeel je 5gb over 4kaarten (2 volw + 2 kind) Ik kan toch niet 1 kind benadelen...
Je neemt zelf 2 GB :lol:
Ik zie het probleem. Pak gewoon een 3de kleine erbij.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 918 keer
Bedankt: 3548 keer
Recent bedankt: 17 keer
Provider

Bericht

Tomby schreef:
philippe_d schreef:De 2 volwassenen elk 1GB, de kinderen elk 1.5 GB?
Dit kan dus niet, en is ook iets dat we hier al direct op het forum ontdekt hebben toen Wigo announced was. Je moet de data per GB alloceren, en dat is dus gewoon belachelijk zoals nickz hierboven ook illustreert.
Dat is inderdaad een probleem. Misschien moeten we die marketing jongens bij Telenet een voorstel doen:
  • * ofwel een meer flexibele allocatie toelaten (min 1GB per GSM + rest van de allocatie vrij verdeelbaar, en niet per GB).
    * ofwel het niet gealloceerd volume flexibel beschikbaar stellen voor de leden die hun volume overschrijden.
Dat laatste is het systeem dat Proximus ook toepast met de GSM's die in een Pack zitten: het "Internet Overal" data volume wordt gewoon verbruikt van zodra een van de GSM's uit het Pack zijn limiet overschrijdt.
De ene maand is het persoon A die hiervan gebruik kan maken, de andere maand persoon B ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Nilos
Starter
Starter

Bericht

Bij deze zou ik iedereen die overschakelt naar Wigo toch eens willen waarschuwen. Ervoor hadden wij een whop abonnement maar doordat de kinderen nogal veel filmpjes en zo kijken kwamen we niet meer toe met 200gb. Daarom overgeschakeld naar wigo, alsook de 3 gsm's. Wat ze mij wel niet verteld hebben is dat de datalimieten die ik ingesteld had voor de gsm simpel gewoon wegvalt bij wigo. Ik was in de veronderstelling dat dat gewoon overgenomen werd bij mijn nieuw abonnement. Met als resultaat natuurlijk dat bij mijn eerste rekening dochter lief ongeveer 5GB mobiele data had verstookt. Kind kan er niet aan doen want de maand ervoor stopte 4G gewoon als de limiet bereikt was. Telenet heeft mij hier dus NIETS van verteld. Heb dus gisteren (zaterdag) gebeld en ik word volgende week teruggebeld want er was geen verantwoordelijke die mij kon helpen. Ik vind dat ontoelaatbaar dat zoiets kan, zonder de mensen op de hoogte te brengen. Enfin wordt zeker vervolgd... en bij deze wees voorzichtig...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 676 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Uiteraard een schande. Maar waar is de overheid als je ze nodig hebt?
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Nilos dat is hier al tientalen keren gezegd dat dit het grootste nadeel is.
Dus conclussie : telenet zegt dat dit product slechts voor 48% van hun klanten beter en of voordelig is.
Als U daar zo een groot belang aan hecht dan ben je bij de andere 52%, dus moet je het product niet nemen.
Ik bvb hecht daar totaal geen belang aan ik volg dit op de app en mijn telenet , voor mij is dit wel zeer intressant bespaar tientallen euros per maand. En zo heb je voor iedereen iets. Een product maken met 100% klanttevredenheid bestaat niet.
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 73 keer

Bericht

Een product maken met 100% klanttevredenheid bestaat niet.
jawel, vrij simpel zelfs, gewoon een produkt zonder limiet
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

ludec je mag zelfs een product maken gratis er zullen er nog zijn die nie tevreden zullen zijn.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 60 keer

Bericht

Nilos schreef:Bij deze zou ik iedereen die overschakelt naar Wigo toch eens willen waarschuwen.

Met als resultaat natuurlijk dat bij mijn eerste rekening dochter lief ongeveer 5GB mobiele data had verstookt. Kind kan er niet aan doen want de maand ervoor stopte 4G gewoon als de limiet bereikt was.
Wees blij, vorige week waren we bij kennissen en daar had de zoon ook de toegekende limiet overschreden met een factuur van boven de 400€ én je merkt het pas bij de eerstvolgende factuur.

Voor roaming zit er een limiet op van 50€ dacht ik, voor het binnenland is het kassa kassa
OK volgens de vader worden wel smsjes verstuurd indien er bepaalde limieten bereikt worden maar de teller blijft gewoon lopen.

Inderdaad waar blijft de overheid, bij vast internet capt TN de bandbreedte serieus, zouden ze ook kunnen doen indien je buiten uw bundel gaat.

Minister De Croo wordt het niet stilaan tijd voor eenduidigheid voor alle internetverbindingen?

En terwijl je toch meeleest, denk jij nu echt dat alle volwassen mensen zo dom zijn als t achterste van een koe dat ze niet weten wat volumes zijn dat je een goed werkende website met volumes binnenkort zal omvormen naar soorten diensten in plaats? Maak er een website van die én datavolumebenadering of/en soort dienst als selectiemiddel heeft.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 240 keer
Bedankt: 511 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Hebben jullie er al eens aan gedacht om zelf ook verantwoordelijkheid te nemen?
Er zijn tellers van de leveranciers.
Daarnaast bestaan er apps die je verkeer bijhouden en je kunnen verwittigen of toegang stopzetten.

Zou een isp beter kunnen? Absoluut, maar doe in afwachting zelf al wat je kan.
bruma
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

cadsite schreef:Hebben jullie er al eens aan gedacht om zelf ook verantwoordelijkheid te nemen?
Er zijn tellers van de leveranciers.
Daarnaast bestaan er apps die je verkeer bijhouden en je kunnen verwittigen of toegang stopzetten.

Zou een isp beter kunnen? Absoluut, maar doe in afwachting zelf al wat je kan.
Bij roaming moet de ISP een sms sturen en blokkeren
bij vast internet cap hij zelf (eigen beslissing)
en op mobiel binnenland doet de ISP alsof zijn neus bloed

vindt de logica

het aantal simultane apps op een smartphone is ook beperkt tenzij je veel geld hebt voor eentje, daarbij de ISP toch voor zijn diensten en wens perfect geinformeerd te worden.

:offtopic: al een keer gezocht op locatie hoeveel concurrent users er gebruik kunnen maken van WiFree?
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Bericht

bruma schreef:Inderdaad waar blijft de overheid
Waarom moet "de overheid" altijd voor alles zorgen??
Klanten zijn toch volwassen genoeg om de voorwaarden te lezen voor je een abonnement aangaat.

Alles staat toch duidelijk op de site:
Opgelet: heb je een WIGO? Dan kan je alleen een herinnering en geen limiet instellen.

Je krijgt van ons standaard een gratis verbruiksherinnering via sms…
  • als 90% van het inbegrepen verbruik van je abonnement op is.
  • als het inbegrepen verbruik van je abonnement op is (aparte herinneringen voor belminuten, sms'en en data).
  • bij € 50 extra verbruik.
Je kan daarnaast nog andere herinneringen kiezen:
  • als het inbegrepen verbruik van je abonnement bijna op is (75% bereikt).
  • bij extra verbruik van € 5, 10, 15, 25, 30, 75 en 100.
  • als het inbegrepen verbruik van je optie op is.
bruma schreef:Wees blij, vorige week waren we bij kennissen en daar had de zoon ook de toegekende limiet overschreden met een factuur van boven de 400€ én je merkt het pas bij de eerstvolgende factuur.
Iemand die aan 400€ ligt, heeft standaard al 3 verwittigings-sms gekregen, en daarnaast kan je nog 8 bijkomende sms'en instellen: dus larie dat je het pas merkt bij de volgende factuur.

Als je een limiet wilt, dan is WIGO de verkeerde keuze :-) .
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
bruma
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

philippe_d schreef:
bruma schreef:Inderdaad waar blijft de overheid
Waarom moet "de overheid" altijd voor alles zorgen??
hoeft niet maar waarom wel bij roaming en niet bij nationaal? 2 maten en 2 gewichten van iemand die men Minister TELCO noemt, ooit gedacht een intelligent mens te zijn
Klanten zijn toch volwassen genoeg om de voorwaarden te lezen voor je een abonnement aangaat.
Denk jij, waarom werd de 'verbruik verder' notificatie ingesteld voor roaming denk je
WIGO is voor de familie, er is er slechts 1 die contact heeft met de verkoper
Was vorige week in een TN gemandateerd verkoopscenter waar WIGO werd aangeprezen, van hetgeen je aanhaalt werd niet gesproken
Wat begrijpen kids wanneer ouders hun uitleg geven (als ze correct opgevoed zijn dan negeren ze berichten van onbekenden?)

Alles staat toch duidelijk op de site:
Opgelet: heb je een WIGO? Dan kan je alleen een herinnering en geen limiet instellen.

Je krijgt van ons standaard een gratis verbruiksherinnering via sms…
  • als 90% van het inbegrepen verbruik van je abonnement op is.
  • als het inbegrepen verbruik van je abonnement op is (aparte herinneringen voor belminuten, sms'en en data).
  • bij € 50 extra verbruik.
Je kan daarnaast nog andere herinneringen kiezen:
  • als het inbegrepen verbruik van je abonnement bijna op is (75% bereikt).
  • bij extra verbruik van € 5, 10, 15, 25, 30, 75 en 100.
  • als het inbegrepen verbruik van je optie op is.
bruma schreef:Wees blij, vorige week waren we bij kennissen en daar had de zoon ook de toegekende limiet overschreden met een factuur van boven de 400€ én je merkt het pas bij de eerstvolgende factuur.
Iemand die aan 400€ heeft standaard al 3 verwittigings sms gekregen, en daarnaast kan je nog 8 bijkomende sms'en instellen: dus larie dat je het pas merkt bij de volgende factuur.
Wie krijgt die smssen, hoofdgebruiker of gebruiker
ouders nog maar niet uit schuldbemiddeling, zoon met loonbeslag
een aanbod TN met smartphone aan 1€ zijn de laatste 2 punten hetgeen ze lezen, horen en willen de rest (noem het kleine letterkes, daar begrijpen ze niet zoveel van of lees ze kunnen de impact ervan niet inschatten)
Als je geen limiet wilt, dan is WIGO de verkeerde keuze :-) .
Ik ben geen mobile klant bij TN
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 203 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Bericht

Zoals ik ook al in dit topic geschreven heb, heb ik zelf ook getwijfeld over WIGO. Echter heb ik mijn prioriteiten gesteld en als je een gezin hebt... Dan is de keuze snel gemaakt: een harde data limiet moet je hebben! Vandaar de keuze voor Orange voor de smartphones... Data op? Geen dataverbinding meer... En ja, het onbeperkt bellen is mooi, alleen kom ik ruimschoots toe met 2u.

Dat samen met Whop (en 2x Dolfijn 12) kom ik slechts 9€ goedkoper uit dan met WIGO à 100€. Vandaar dat ik die Easy internet @ home (15GB) erbij genomen heb (die staat op het werk of gaat mee in het binnenland op verlof).
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Het zou fijn zijn moesten ze een limiet zelf kunnen instellen.
Moeten ze dat doen ? Nee
je bent zelf verantwoordelijk, is het je ding niet neem het dan niet !!!!
Ze hebben andere formules waar je het zelf kan instellen.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
Bedankt: 1715 keer
Recent bedankt: 20 keer

Bericht

Nilos schreef:Telenet heeft mij hier dus NIETS van verteld.
Logisch, want telecomoperatoren zijn niet verplicht om je mondeling te informeren.
Dus de hamvraag is: Heb jij wel de moeite gedaan om alle schriftelijke documentatie over Telenet Wigo op papier of op de Telenet-website te lezen en te begrijpen?

Eerder in dit topic heb ik zelf wel eens de moeite gedaan om de voorwaarden van Telenet Wigo volledig door te nemen en ik kwam tot de volgende conclusie:
raf1 schreef:Na enkele facturen zal je wel inzien dat elk gezinslid dat oud genoeg is om alleen met de fiets naar school te rijden ook oud genoeg is om zelf z'n smartphonebudget te beheren in de vorm van een prepaidformule bij Mobile Vikings, Base, Jim Mobile of Orange.
Quote uit volledige post: https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 20#p657985
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 32 keer

Bericht

hi,

grappig om te lezen dat er hier bij zijn die de verantwoordelijkheid o zo graag bij de gebruiker leggen. Dit klopt deels MAAR, er zit een grote maar achter dit verhaal. De providers gebruiken dit systeem als een melkkoe. Het is BS dat ze dit niet kunnen blokkeren, je gelooft nu toch zelf niet dat de software om de pre-paid kaarten een volledige andere software is dan die voor de gewone abbo's te beheren.
Ze hebben veel liever dat er een kind ergens hier of daar over de limiet gaat en dan zullen ze een geste doen end e helft laten vallen maar ondertussen goed verdiend.
Ze zijn allemaal in hetzelfde bedje ziek, alleen als ze zeker zijn dat er niets aan te verdienen is zullen ze zichzelf indekken, zie maar met de pre-paid kaarten.
BC stuurt tussen 22.00 en 08.00 gen sms'jes, wat voor een zever is dat, al is nagegaan hoeveel data en hoeveel geld ge op dat ogenblik er door kunt gedraaid hebben..

Zolang er hier een duopolie heerst gebeurd er niets, ze zullen elkaar geen pijn doen en ons geld netjes onder elkaar verdelen.
Dar draait het om, hoe kunnen ze op een zo makkelijke manier zoveel mogelijk geld van ons afhandig maken, niks meer.

tom
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 117 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Lezen lezen en goed nalezen vooraleer je kiest en anders google of als je er zelf niet uitgeraakt vraag het aan een vriend die er verstand van heeft
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
Bedankt: 1715 keer
Recent bedankt: 20 keer

Bericht

tom35 schreef:Zolang er hier een duopolie heerst gebeurd er niets
Onzin. Er heerst totaal geen duopolie op de mobiele telecommarkt. Er zijn drie netwerken met 3 operatoren en tientallen virtuele providers zoals Mobile Vikings of Aldi Talk. Er is voor elk wat wils op de mobiele telecommarkt.

Als je trouwens meer concurrentie wil, dan kies je toch niet voor Wigo? Wigo lijkt me toch bij uitstek een formule voor consumenten die voor het Telenet-monopolie kiezen en daarbij hun minderjarige gezinsleden meesleuren. Terwijl dochterlief of zoonlief vaak véél beter af is met een prepaidkaartje van Mobile Vikings of Jim Mobile. Bovendien leren ze dan ook meteen zelf verantwoordelijk om te gaan met hun budget.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Bericht

tom35 schreef:grappig om te lezen dat er hier bij zijn die de verantwoordelijkheid o zo graag bij de gebruiker leggen. Dit klopt deels MAAR, er zit een grote maar achter dit verhaal. De providers gebruiken dit systeem als een melkkoe. Het is BS dat ze dit niet kunnen blokkeren, je gelooft nu toch zelf niet dat de software om de pre-paid kaarten een volledige andere software is dan die voor de gewone abbo's te beheren.
Natuurlijk is dit correct.
Maar je bent toch groot genoeg om er naar te handelen? Ik wil ook gratis 'ken-je-beller', maar bij whop kost dat €4.25 meer. Ofwel neem ik dat ofwel neem ik dat niet.
De voorwaarden zijn duidelijk.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Bericht

Ken je beller: Appelen, peren.

Geen blockage mogelijk na verbruik van je data, smsjes over dataverbruik die niet gestuurd worden s nachts, smsjes en meters die uren te laat geupdate worden. En dat terwijl dat allemaal ineens wél kan bij de prepaid simkaarten.
I call bullshit.
Dit zijn borderline illegale praktijken (grenzend aan fraude) die gerust volledig illegaal mogen worden; het is nl bewezen dat het wél kan, dus kan onwil echt de enige reden zijn.
Mijn MV meter is up to date tot bijna op de minuut, en ik garandeer je dat ie me afsnijdt de moment dat ik over mijn datalimiet ga.

Dit val niet, nooit, goed te praten; kleine lettertjes my ass.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Maar wat zitten jullie hier eigenlijk te melken :-D
Waarom zouden zei u moeten verwittigen.
Kijk als je een duur contract hebt bij luminus is het toch ook hun taak niet om u te zeggen dat bvb bij poweo of essent goedkoper is.
om bij de elektriciteitsleveranciers te blijven, je hebt verschillende formules en verschillende leveranciers.
Als je nu een leverancier hebt gekozen en een formule ; maar daar moet ge met domiciliëring betalen en enkel contact met klantendienst via mail. Dit staat U niet aan, dan moete ook niet zagen, dan moet ge gewoon een andere formule nemen desnoods andere provider. Je kan daar ook niet een beetje van die formule nemen en dan een beetje van die en dan nog een beetje van die andere.
Tis toch niet zo dat telenet enkel die formule heeft.
Je weet duidelijk op voorhand dat dit er niet bijzit.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Bericht

Het gaat mij er niet om dat je "hiervoor gekozen zou hebben"; het gaat mij erom dat dit nooit zou aangeboden mogen worden.
Ze hebben ook geen excuus, de technologie bestaat, dus kan het enkel om kassa-kassa gaan.
Verbieden en bestraffen die handel; dit is puur consumentenbedrog. Onmogelijk goed te praten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Bericht

ITnetadmin schreef:Mijn MV meter is up to date tot bijna op de minuut, en ik garandeer je dat ie me afsnijdt de moment dat ik over mijn datalimiet ga.
Tenzij jij een andere formule hebt bij MV (welke?) wordt je niet afgesneden op het ogenblik dat je over je datalimiet gaat, maar betaal je voor data met je resterend belkrediet (surf je aan € 0,10/MB).
Je wordt natuurlijk afgesneden als je krediet op is (in tegenstelling tot een post-paid formule).
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Bericht

ITnetadmin schreef:Dit zijn borderline illegale praktijken (grenzend aan fraude) die gerust volledig illegaal mogen worden; het is nl bewezen dat het wél kan, dus kan onwil echt de enige reden zijn.
Als dit je criterium is dan heb je nog voor veel te vechten.
Waarom kost een Mb een veelvoud van de prijs als die buiten de bundel valt bijvoorbeeld? Persoonlijk vind ik dat nog veel erger. Als je dan toch in opstand wil komen, doe het dan hiertegen.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

ITnetadmin dat is zever e.
Ik bvb ben daar heel tevreden mee, ik vind nergens een formule met onbeperkt smsen onbeperkt bellen en 5gb data voor 19.12€
dus van mij mag die formule blijven bestaan :-D
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Bericht

Dus een formule die bewust consument-voordelige technieken niet gebruikt/toelaat in de hoop dat mensen onwetend over hun limiet gaan en fors mogen bijbetalen, mag blijven bestaan omdat ie handig is voor jou en niet veel kost? Daar heb ik nu ns geen woorden voor zie.

Van mij mag die formule zeker blijven bestaan, mits invoering van opties om data af te zetten na verbruik, maar vooral mits (verplichte) correct en tijdige verbruiksmeldingen op zowel de app als via sms (want net dát, nog meer dan het gebrek aan geforceerde cap, is wat voor mij de criminele praktijk is).

Verder: mijn MV formule is de data only formule.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 117 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

@ITnetadmin moet zeggenn ben het voor een deel zeker met jou eens!!!

De klant MOET meer controle krijgen over zijn of haar bundel/service die ze koopt en zeker voor zo een prijs ;)
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Hakki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 24 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

proximusboyke schreef:ITnetadmin dat is zever e.
Ik bvb ben daar heel tevreden mee, ik vind nergens een formule met onbeperkt smsen onbeperkt bellen en 5gb data voor 19.12€
dus van mij mag die formule blijven bestaan :-D
Staat die berekening van je 19,12€ ergens, want al verschillende malen gelezen zonder te weten hoe je eraan komt!
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 303 keer
Bedankt: 209 keer

Bericht

cadsite schreef:Daarnaast bestaan er apps die je verkeer bijhouden en je kunnen verwittigen of toegang stopzetten.
Zo'n teller zit al jaren gewoon in Android ingebouwd. Nadeel: als je de grens oversteekt, blijft die gewoon verder tellen, ook al heb je dan een andere limiet.

Concreet voorbeeldje:
Bij Orange heb ik 4GB in België.
Daarnaast nog 250MB voor de buurlanden (Crossborder Traveller optie).
Daarnaast activeer ik occasioneel nog een Traveller Pass van 250MB voor in Europa (als ik dus verder reis dan de buurlanden). Weet dat deze laatste optie ook nog steeds in de buurlanden geldt, dus daar zitten we dan al met overlapping met de andere 250MB.

Ben dus zeer benieuwd welke app op basis van netwerk/locatie dit allemaal nog uit elkaar kan houden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Bericht

ITnetadmin schreef:Dit zijn borderline illegale praktijken (grenzend aan fraude) die gerust volledig illegaal mogen worden; het is nl bewezen dat het wél kan, dus kan onwil echt de enige reden zijn.
Mijn MV meter is up to date tot bijna op de minuut, en ik garandeer je dat ie me afsnijdt de moment dat ik over mijn datalimiet ga.

Verder: mijn MV formule is de data only formule.
Je komt hier de WIGO formule afbreken, waarbij je geen datalimiet kunt instellen, met als voorbeeld jouw MV data-only sim.
Dat is pas appelen en peren vergelijken :-( .

Met een Mobile Vikings data-only SIM betaal je 12€ voor 2GB, één maand geldig. Je krijgt dus geen krediet (Belkrediet of sms), maar je betaalt effectief 12€ voor de data:
  • - Als je de 2GB verbruikt hebt, is je 12€ ook weg.
    - Op het einde van de maand is je resterende data ook weg, als je niet alles hebt opgebruikt.
Hier is dus geen sprake van "afsnijden de moment dat je over je datalimiet gaat": MV heeft geen enkele mogelijkheid om jou voor het extra volume te belasten (prepaid).

[off-topic] Ik begrijp het voordeel niet van een data-only SIM (2GB voor 12€), als je bij MV met een gewone SIM 4GB kan krijgen voor 15€ (+ 2000 sms + 50 belminuten + gratis bellen naar andere MV) ?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 579 keer
Bedankt: 342 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Bericht

En oudere klanten hebben 8GB bij MV voor 15€

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Bericht

Ik ga t nog ns opnieuw uitleggen alvorens ik hier misbegrepen wordt:

De wigo formule laat mij warm noch koud, want ik gebruik ze niet. Ik heb het over het algemene principe, welke formule of provider ook.
Het kan toch alleen maar een wanpraktijk genoemd worden dat je je data niet kan afsnijden wanneer ze opgebruikt is, omdat data buiten pakket aan exorbitante prijzen wordt aangerekend?

Het niet accuraat en stipt werken van smsjes en apps die je waarschuwen over je dataverbruik echter, dat is de maffiapraktijk. Hoe kan je nu je verbruik int oog houden (je moet wel, want je kan het niet blokkeren) als je niet stipt, binnen de 2 minuten tijdig een waarschuwing krijgt wanneer je erover zit? Sommige meters lopen uuuuren achter.
Dat is trouwens een probleem met alle abbos die zo fout lopen, bij alle providers; niet alleen bij telenet wigo.

Van mij mag je zulke formules gerust gebruiken hoor. Maar dit leidt altijd tot wantoestanden, en de schuld op de "onoplettende verbruiker" steken is totale onzin; het systeem is gebouwd om je in die val te doen lopen.

De user niet de juiste tools geven om zijn verbruik in het oog te houden (dubbel/triple zo met abbos die op families gericht zijn) maar wel zwaar bestraffen als hij erover gaat door belachelijk hoge prijzen voor data buiten pakket te vragen, is toch totaal onaanvaardbaar?

Je zegt het zelf: bij MV data only prepaid kunnen ze het wel, omdat ze anders gene cent verdienen aan u; maar bij postpaid abbos kunde uw plan trekken want erover gaan is kassa-kassa.

PS: mijn datasim steekt in een mifi unit; ik heb dus geen nut aan de belminuten of smsjes :-)
Ik verbruik ook die 2GB zelden op 30 dagen (nog zoiets schandaligs, het vervallen van ongebruikte data), en destijds hadden de abbos geen 4GB iirc.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 203 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Bericht

ITnetadmin schreef:PS: mijn datasim steekt in een mifi unit; ik heb dus geen nut aan de belminuten of smsjes :-)
Ik verbruik ook die 2GB zelden op 30 dagen (nog zoiets schandaligs, het vervallen van ongebruikte data), en destijds hadden de abbos geen 4GB iirc.
Als je meestal toekomt met 1GB dan is een gewone sim veel interessanter omdat je dan met de datafocus de 10€ bundel kan nemen. Met de overschot aan belwaarde kan je bv je meerverbruik betalen of een roaming bundel aankopen (of zelfs roamen tout court)...

Ik heb ook lang een gewone sim kaart in mijn mifi gestoken, werkt perfect en ik doe het voor de data... Eventuele SMS'en die binnenkomen kan ik perfect lezen via een app...
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
AndrewBourgeois
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 9 keer

Bericht

De gemiddelde Vlaming heeft anno 2016 echt wel wat anders te doen dan een metertje in het oog te houden.

Ik verwacht dan ook dat Telenet de optie om data af te sluiten bij het overschrijden van de limiet aan WIGO zal toevoegen.
Of ze laten je gratis aan verminderde snelheid verder surfen zoals dat bij Whoppa het geval is.

In ieder geval kan ik mij inbeelden dat hun klantendienst de huidige regeling al beu is.
Laatst gewijzigd door AndrewBourgeois 31 aug 2016, 12:20, in totaal 1 gewijzigd.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

wel dan neem je een andere formule waar dit wel kan.
Het isj nie moeilijk, het isj gemakkelijk
tom35
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

hoi,

Ik volg zoals hierboven ik heb geen wiggo en bij mij komt het er niet in, maar daar doet iedereen zijn goesting mee. Ik kan dit vlot betalen maar het is gewoon teveel geld voor wat je er voor terug krijgt.Ik begrijp echt niet waarom er hier een aantal zijn die zo tegen het blokkeren van data zijn als je over je limiet gaat.
jij moet is proberen aan de pomp voor 100 euro te tanken als er maar 50 euro op je bankrekening staat, dat lukt gewoon niet. Je mag echter wel voor 1000 euro data verbruiken terwijl er niets op diezelfde rekening staat. Ik lees hierboven dat dit grenst aan illegale praktijken, ik kan dit alleen maar beamen.Inderdaad een consument is vrij in doen en laten, maar op zich een bedrijf dat zulke opties per ongeluk weg laat weet verdorie goed waarmee ze bezig zijn. Ik verdenk al diegene die dit liggen te verdedigen dat ze werken voor of samen met een BC of TN. iemand met een beetje gezond verstand die kan dergelijke praktijken nooit goedkeuren.Het huren van een film bij TN kan je toch ook beperken, idem dito met andere dingen die je daar besteld. Je visa, mastercard, banccontact,allemaal begrensd met een reden de consument beschermen, en TN/BC zouden dat dan net vergeten, BS dat zal allemaal wel goed uitgevogeld zijn door hun overpriced advocaten.
Het is idd niet moeilijk het is gemakkelijk, maar het is een kwestie van niet WILLEN omdat het hun teveel geld op brengt van diegene die er zonder dat ze het in de mot hadden over gingen...Ik zou de rekeningen van de kindjes niet willen zien nadat ze weeral is een foutje gemaakt hebben nu tijdens de vakantie...

Tom
bruma
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

@tom

stel u voor dat er eentje inbreekt op je gsm (of heb je per vergissing je hotspot opgezet zonder PW) en je een gelukkige buur hebt die maar aan t downloaden is

Of stel u voor, vanaf heden krijg je gratis minutes beltijd en gratis smssen maar hoeveel je er al van verbruikt hebt krijg je niet te zien (aka 2000min freephone )
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Bericht

't Is hier weer heel zwart wit...
Ik verdedig de gangsterpraktijken niet, maar heb bewust een abonnement ipv prepaid, ondanks dat me dat iets meer kost. Net omdat ik niet wil geblokkeerd zitten als mijn krediet op is.
Ik vind niet dat ze je automatisch moeten blokkeren, maar ben het er wel mee eens dat ze je de optie moeten geven.
tom35
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

cadsite schreef:'t Is hier weer heel zwart wit...
Ik verdedig de gangsterpraktijken niet, maar heb bewust een abonnement ipv prepaid, ondanks dat me dat iets meer kost. Net omdat ik niet wil geblokkeerd zitten als mijn krediet op is.
Ik vind niet dat ze je automatisch moeten blokkeren, maar ben het er wel mee eens dat ze je de optie moeten geven.
hi

dat is waar het bij mij ook op aan komt. er zijn mensen die idd een abo nemen en geen shit willen met geblokkeerd worden, anderzijds je moet wel de keuze laten om de mensen die niet bezig zijn met al die settings op hun gsm om die te beschermen.

Tom