Pagina 1 van 1

Poorten geblokkeerd ?

Geplaatst: 17 apr 2016, 18:55
door BertG3
Hallo,

Ik zit met een probleem...

Situatie:
- Scarlet internetverbinding (trio abo)
- Blue Iris Server op poort 10000
- Mobistar Internet On Mobile

Probleem:
Sinds kort kan ik de Blue Iris Server niet meer over 4G bereiken. Wel nog via publieke en FON hotspots.

Oplossingsdenkpiste:
Poort 10000 geblokkeerd bij Mobistar sinds 1 week

Wat heb ik hiervoor gedaan om het probleem op te lossen ?
- Contact met klantendienst

Gevolg:
6 openstaande dossiers en oplossingen als steek uw simkaart eens in een ander toestel blablabla maar op de vraag of deze poort geblokkeerd is krijg ik geen antwoord. 'Ik geef het door aan de technische dienst!' en 1 week later zijn we nog geen stap verder

Extra:
Poort 40000 geprobeerd => ook niet bereikbaar

Iemand een idee ?

Re: Poorten geblokkeerd ?

Geplaatst: 17 apr 2016, 20:43
door Benbits
daar wordt ook cgnat toegepast, dus da werkt niet, u krijgt een prive ip op uw modem van het gsm netwerk
hier nog zo'n probleem : https://www.mobistar.be/nl/node/61751
of specifiek een publiek vragen maar da zal nie lukken denk ik...

b.

Re: Poorten geblokkeerd ?

Geplaatst: 17 apr 2016, 20:46
door BertG3
Ik heb geen Easy Internet@home maar probeer via m'n 4G op m'n GSM verbinding te maken met Blue Iris thuis op 'n Scarlet verbinding. CGNAT is toch enkel als bv je Blue Iris op een 4G verbinding zit ?

Heb hier ook een Zarafa mailserver staan en die kan ik perfect via HTTPS bereiken.

Re: Poorten geblokkeerd ?

Geplaatst: 17 apr 2016, 21:28
door Benbits
aha, verkeerd begrepen, inderdaad, mobistar moet da maar oplossen dan... :?