Probleem VoIP in combinatie nieuwe OBOX3 modem
Geplaatst: 09 dec 2015, 23:02
Beste,
Er is een probleem vastgesteld bij de nieuwe versie van de Obox3 ( firmware ).
Mensen kunnen mogelijk een probleem hebben dat ze zelf niet kunnen bellen....De kiestoon is ok maar als je een nummer vormt gebeurd er niets. Als je belt naar je eigen vaste lijn dan is de lijn bezet.
Hoe kan ik detecteren of ik een nieuw model van modem heb?
- Als het blauwe DSL poortje vlak naast de 2 groene VoIP poorten zit, dan heb je een nieuw model.
- Staat het blauwe DSL poortje appart = oud model.
Wat te doen?
- Momenteel is de enige oplossing een herstart van de modem, of een oudere versie te laten installeren ( als de tech deze nog in stock heeft )
Ook dit is niet waterdicht. Er zijn ook meldingen van het zelfde probleem op "oude" obox3 modellen, maar wel een pak minder.
Proximus en Scarlet zijn hier van op de hoogte en zijn aan het zoeken waar het probleem juist zit.
mvg
Er is een probleem vastgesteld bij de nieuwe versie van de Obox3 ( firmware ).
Mensen kunnen mogelijk een probleem hebben dat ze zelf niet kunnen bellen....De kiestoon is ok maar als je een nummer vormt gebeurd er niets. Als je belt naar je eigen vaste lijn dan is de lijn bezet.
Hoe kan ik detecteren of ik een nieuw model van modem heb?
- Als het blauwe DSL poortje vlak naast de 2 groene VoIP poorten zit, dan heb je een nieuw model.
- Staat het blauwe DSL poortje appart = oud model.
Wat te doen?
- Momenteel is de enige oplossing een herstart van de modem, of een oudere versie te laten installeren ( als de tech deze nog in stock heeft )
Ook dit is niet waterdicht. Er zijn ook meldingen van het zelfde probleem op "oude" obox3 modellen, maar wel een pak minder.
Proximus en Scarlet zijn hier van op de hoogte en zijn aan het zoeken waar het probleem juist zit.
mvg