Invoerkabel Proximus beschadigd
Geplaatst: 26 nov 2015, 09:13
Bij graafwerken aan onze buren hun Telenet-aansluiting (nieuwbouw), werd door de onderaannemer die de graafwerken uitvoerde (UniConnect) onze Proximus invoerkabel beschadigd (lees: volledig overtrokken).
We waren niet thuis, dus de plaats waar ze de kabel geraakt hadden lag open en was met een paaltje met flitslampje op gemarkeerd.
Er lag dus een briefje aan onze deur dat ze dus die kabel geraakt hadden en dat ze zelf al een herstelploeg hadden verwittigd.
Ik nam dan zelf ook contact op met Proximus om dit toch te controleren, en daar vonden ze inderdaad een ticket voor herstel van de invoerkabel. Ze konden wel niet zeggen wanneer dit ging gebeuren (de medewerker kon niet in dat systeem om dat te zien of zoiets).
In 'myproximus' vind ik ook de herstelling terug, daar staat alleen "uw herstelling zal volgens SLA uitgevoerd worden", maar is een gewoon pack, dus daar zit niet echt een SLA op. Is trouwens een pack met Internet + TV, dus geen telefoon (en dacht dat er enkel schadevergoedingen werden gegeven voor telefonie bij vertragingen bij herstelling). Ze gingen mij wel een 3G stick bezorgen met 500 MB volume zodat ik toch wat kon surfen.
Weet er iemand hoelang zo'n herstelling normaal gezien duurt en of ik een vergoeding kan vragen?
We waren niet thuis, dus de plaats waar ze de kabel geraakt hadden lag open en was met een paaltje met flitslampje op gemarkeerd.
Er lag dus een briefje aan onze deur dat ze dus die kabel geraakt hadden en dat ze zelf al een herstelploeg hadden verwittigd.
Ik nam dan zelf ook contact op met Proximus om dit toch te controleren, en daar vonden ze inderdaad een ticket voor herstel van de invoerkabel. Ze konden wel niet zeggen wanneer dit ging gebeuren (de medewerker kon niet in dat systeem om dat te zien of zoiets).
In 'myproximus' vind ik ook de herstelling terug, daar staat alleen "uw herstelling zal volgens SLA uitgevoerd worden", maar is een gewoon pack, dus daar zit niet echt een SLA op. Is trouwens een pack met Internet + TV, dus geen telefoon (en dacht dat er enkel schadevergoedingen werden gegeven voor telefonie bij vertragingen bij herstelling). Ze gingen mij wel een 3G stick bezorgen met 500 MB volume zodat ik toch wat kon surfen.
Weet er iemand hoelang zo'n herstelling normaal gezien duurt en of ik een vergoeding kan vragen?