FreePBX vragen
Geplaatst: 05 nov 2015, 21:54
Hallo,
Ik gebruik al een tijdje FreePBX, maar ik heb nog de volgende vragen:
1. Als ik een gewone SIP account gebruikt als SIP trunk, kan ik niet filteren op inkomende DID. Bij de Inboud Route moet je een DID nummer invullen, om een bepaalde actie te kunnen ondernemen als er op dit specifieke nummer gebeld wordt. Het blijkt echter dat bij normale SIP accounts dit DID veld niet meegestuurd wordt, want het filteren lukt hier niet. Enkel als ik het DID veld leeg laat, werkt de Inboud Route, maar dan reageert deze natuurlijk op AL mijn SIP lijnen... Ik zou dus willen filteren op "inkomende provider", maar blijkbaar kan dit enkel op "inkomende DID"?
2. Als je een SIP trunk acount hebt, kan je dus meedere nummers koppelen via één verbinding. Maar hoe kan je dan instellen welk nummer gebruikt wordt bij uitgaande gesprekken? Bij de instellingen van de trunk is er wel een veld "Outbound Caller ID" dat dit inderdaad bewerkstelligt, maar dat is slechts één veld... In feite zou je toch via een Outbound Route het gebruikte DID nummer moeten kunnen kiezen... (bvb onder die conditie gebruik deze lijn, onder andere conditie gebruik andere lijn). Bij de outbound route is er echter geen Outbound Caller ID veld (volledigheidshalve: met aparte SIP lijnen gaat dit uiteraard wél, maar hoe moet het met een trunk met meerdere DID's?)
Ik gebruik al een tijdje FreePBX, maar ik heb nog de volgende vragen:
1. Als ik een gewone SIP account gebruikt als SIP trunk, kan ik niet filteren op inkomende DID. Bij de Inboud Route moet je een DID nummer invullen, om een bepaalde actie te kunnen ondernemen als er op dit specifieke nummer gebeld wordt. Het blijkt echter dat bij normale SIP accounts dit DID veld niet meegestuurd wordt, want het filteren lukt hier niet. Enkel als ik het DID veld leeg laat, werkt de Inboud Route, maar dan reageert deze natuurlijk op AL mijn SIP lijnen... Ik zou dus willen filteren op "inkomende provider", maar blijkbaar kan dit enkel op "inkomende DID"?
2. Als je een SIP trunk acount hebt, kan je dus meedere nummers koppelen via één verbinding. Maar hoe kan je dan instellen welk nummer gebruikt wordt bij uitgaande gesprekken? Bij de instellingen van de trunk is er wel een veld "Outbound Caller ID" dat dit inderdaad bewerkstelligt, maar dat is slechts één veld... In feite zou je toch via een Outbound Route het gebruikte DID nummer moeten kunnen kiezen... (bvb onder die conditie gebruik deze lijn, onder andere conditie gebruik andere lijn). Bij de outbound route is er echter geen Outbound Caller ID veld (volledigheidshalve: met aparte SIP lijnen gaat dit uiteraard wél, maar hoe moet het met een trunk met meerdere DID's?)