Pagina 1 van 1

Blokkering roaming en beschikbaarheid klantendienst

Geplaatst: 19 okt 2015, 21:59
door seagull
Zondag in Duitsland aangekomen voor business trip. Geen mobile data. Geen google maps. Geen iCoyote. Geen internet.
Klantendienst onbereikbaar ondanks belofte op de site van 24/7 ongestoord ondernemen: Contacteer onze technische dienst 24/24, 7/7 op 0800 22 500.
Reactie van de klantendienst (op maandag):
Beste,
Op 08/10/2015 om 21:41 werd een sms naar je gsm gestuurd met de info "uw mobiel internetverbruik wereldwijd bedraagt 60 EUR (btwi).
Uw verbinding wordt tijdelijk verbroken. Meer info? Bel 003228199761 (betalend).
Proximus is volgens Europese richtlijnen verplicht om deze blokkering toe te passen, dit om torenhoge rekeningen te vermijden.
Met vriendelijke groeten,
Tina
Iemand enig idee of deze klantvriendelijke service kan gedeactiveerd worden?

PS: wereldwijd waren in mijn geval enkele dagen verlof in Nederland

Re: Blokkering roaming en beschikbaarheid klantendienst

Geplaatst: 20 okt 2015, 00:38
door Fallschirmjaeger
Is geen service maar een wettelijke verplichting sinds 2010. http://www.express.be/sectors/nl/ict/va ... 128766.htm
Als je deze blokkering niet wenst, kan je het altijd zelf deactiveren via hun site of laten deactiveren via de klantendienst/winkel. Let er dan wel mee op dat zij niet meer zullen tussenkomen in uw kosten zolang als de blokkering gedeactiveerd is en ongeacht het bedrag/tijdstip/locatie.

En veel moet je niet doen om €60 te bereiken in NL. Prijs is €0,24/mb, dus dat is ongeveer 250 mb tijdens 1 maand.

[Afbeelding Post made via mobile device ]