Pagina 1 van 1

Plots 'no route to destination' foutmelding

Geplaatst: 05 sep 2015, 09:10
door flimofly
Heb sinds een maand goed functionerende voip telefonie (Gigaset C300 met Fritz!Box 7340 als DECT base station aangesloten op een Proximus bbox3). Sinds 2 dagen geeft de Gigaset plots 'no route to destination' als foutmelding (enfin, dat denk ik -- op het kleine schermpje geraakt alleen "no route to de...") telkens wanneer ik een nummer probeer te bellen. Ik krijg tevens een bezettoon.

Ik heb even nagekeken en belkrediet kan het alvast niet zijn, dit is zowel bij weepee als bij freevoipdeal (uitgaand) in orde.

Waar kan dit aan liggen?

Edit: Ik zie dat de twee nummers die ik gedefinieerd heb onder Telephony allebei op inactief (grijs 'lampje') staan. Hoe kan ik dat verhelpen?

Re: Plots 'no route to destination' foutmelding

Geplaatst: 05 sep 2015, 10:04
door flimofly
Opgelost met herstarten Fritz!Box. Hopelijk moet ik dit niet elke maand doen om te kunnen telefoneren.

Re: Plots 'no route to destination' foutmelding

Geplaatst: 05 sep 2015, 11:21
door Sinna
Zit je op een VDSL-lijn? Indien wél, dan kan de zoveel uur disconnect (indien van toepassing) roet in het eten gooien.

Re: Plots 'no route to destination' foutmelding

Geplaatst: 05 sep 2015, 11:58
door flimofly
Ja, VDSL. Maar dit is de eerste keer dat ik dit heb sinds midden augustus, is die disconnect niet om de 72u ofzoiets?

Indien het daaraan ligt, is er dan een fix? Of moet je inderdaad om de zoveel tijd herstarten?

Re: Plots 'no route to destination' foutmelding

Geplaatst: 05 sep 2015, 15:47
door lacer
Ik dacht dat je je Fritz!Box automatisch op een bepaald tijdstip kan laten herstarten, heb dat eens tegengekomen in het menu van mijn 7360 met 06.20 firmware, maar weet niet direct waar.
Kan nu niet kijken want hij is niet aangesloten.