Solderen Dakota 20 GPS touchscreen

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
geertdw71
Starter
Starter

Hallo,

Ik ben op zoek naar iemand die voor mij iets kan solderen. Ik heb mijn Dakota 20 gps laten vallen en het touchscreen is gebarsten. Ik heb een vervangstuk besteld en ontvangen, het kapotte touchscreen verwijderd en het nieuwe reeds op het LCD-scherm gekleefd. Het enige wat nog rest is de gesoldeerde verbinding van het oude touchscreen verwijderen en het nieuwe touchscreen vast solderen op dezelfde wijze als het oude touchscreen.

Hieronder een foto van de verbinding :
detail.jpg
4 contactpunten en 2, euhm, "fixatiepunten" :? links en rechts.

Waarschijnlijk een eenvoudig klusje voor iemand die een beetje handig is met de soldeerbout. Bij mij zou het resulteren in een bolletje gesmolten plastic vrees ik :wink:. Uiteraard hoeft dit niet gratis te gebeuren, al zou het wel gratis mogen uiteraard :oops:. Ikzelf woon in Buggenhout, maar kan me gemakkelijk enkele tientallen kilometers verplaatsen indien nodig.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Dit is inderdaad 2min werk. En echt niet zo moeilijk. Als je een soldeerbout hebt, gewoon doen zou ik zeggen. (wel een soldeerbout met een punt van max. 30W zou ik zeggen. (gewoon paar basisfilmpjes kijken op Youtube hoe solderen werkt)

Ik ben van region Ninove/Aalst, en als je je afspraken kan nakomen (en een vast tijdstip afspreken), kan ik dat gewoon gerust doen.

Maar kijk een keer rond of je nog eletronica-winkel (zo'n oude waar ze vroeger tv's repareerden bv) in de buurt hebt, of reparatiecentrum van iets. Hier om de hoek vroegen ze 5€ voor een soldeerwerkje van 10min (bovenop de eerlijke kost van de componenten). Je zal meer aan benzine betalen om tot hier te komen ;-)
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 119 keer
Provider

Zou dit inderdaad toch niet zelf riskeren. Vooral het los solderen lijkt me tricky zonder juiste apparatuur en/of skills.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

lossolderen is inderdaad soms moeilijk met gewoon een soldeerbout. Ik ben echt geen held met een soldeerbout hoor. Maar lossolderen is echt niet zo moeilijk. Ik gebruik een pincet waarbij ik hetgene dat ik los moet solderen een beetje omhoog trek en intussen puntje per puntje verwarm. Zeker op zo'n ding is dat goed te doen.
Soldeerpasta kan wel wonderen doen qua gemak van lossolderen ;-)

Iig, je mag altijd bij mij eens binnenspringen. Enige voorwaarde: punctualiteit. Als er een uur afgesproken wordt, moet je niet een uur later afkomen :nono: of opeens niet komen en de volgende dag willen langskomen. (te veel meegemaakt bij verkopen / weggeven van dingen)
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”