petrol242 schreef:Even graven in de logfiles van de Fritzbox tonen aan dat deze situatie al sinds 2 augustus aan de gang is, net het moment toen ik de push service heb geactiveerd op de Fritzbox. Ik vermoed dus dat het hier om een bug gaat in de Fritzbox.
Nog nooit voorgehad, Push service staat hier ook actief.
Blijkbaar heb jij ook de fall-back ingeschakeld, zodat er automatisch uitgebeld via een andere provider als het gesprek niet lukt?
Wat ik wel onlangs voorhad: iemand die FreeVoipDeal heeft (uitbellen) en WeePee (inbellen) zat plots zonder telefoon: geen FreeVoipDeal en geen WeePee.
Wat was er gebeurd: hij had tijdens het aankopen van krediet zijn Fvd paswoord gewijzigd (omdat hij het vergeten was). Maar er niet aan gedacht om het paswoord ook op de fritzBox te wijzigen.
Gevolg: gesprekken via fvd werden geweigerd, de FritzBox heeft dus (ongemerkt) uitgebeld via Weepee .... tot zijn WeePee belkrediet op was, toen ging niets meer

.
PS. Als de fritzBox de fall-back provider gebruikt, krijg je altijd een speciaal toontje nadat je het nummer hebt gevormd, dus "ongemerkt" is het niet ..
petrol242 schreef:Ook lastig dat ik de uitgaande provider niet kan zien op de FRitzFon...
Toch wel, bij iedere SIP account kan je een "Display Name" instellen. Als je hier de naam van de provider invult, dan verschijnt deze naam op de FritzFon, zowel bij uitbellen als inkomende gesprekken.