Betamax voip disabled in Fritzbox

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Vandaag wou mijn echtgenote een telefoongesprek voeren naar de UK, en ze kreeg een Nederlandstalige stem, met de melding dat het nummer dat ze wou bereiken niet toegelaten was om te bellen. Mijn uitgaande gesprekken gaan normaal via de betamax clone voipcheap en de ingaande gesprekken gaan via de telefonie van Edpnet.

Onmiddelijk ging er bij mij een "belletje rinkelen :) " Ik heb in de configuratie van Edpnet, buitenlandse nummers geblokkeerd. Dus ging de uitgaande voip in dit geval via Edpnet, vandaar dus ook de Nederlandstalige stem. Onmiddelijk dus even de Fritzbox nagekeken en daar bleek dat de Betamax provider disabled stond, vandaar de automatische overschakeling naar Edpnet. Voor zover ik weet heb ik aan mijn telefonie settings niets gewijzigd.

Even graven in de logfiles van de Fritzbox tonen aan dat deze situatie al sinds 2 augustus aan de gang is, net het moment toen ik de push service heb geactiveerd op de Fritzbox. Ik vermoed dus dat het hier om een bug gaat in de Fritzbox.

Heeft er hier iemand al een zelfde probleem mee gehad? Ook lastig dat ik de uitgaande provider niet kan zien op de FRitzFon...

Ik ga AVM hier zeker over contacteren.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Ik heb naast EDPnet twee Betamax clonen ingesteld en alle drie de profielen staan actief. Push service staat ook actief (dagelijks calls, volume..).
Geen probleem dus.
FB7490.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

petrol242 schreef:Even graven in de logfiles van de Fritzbox tonen aan dat deze situatie al sinds 2 augustus aan de gang is, net het moment toen ik de push service heb geactiveerd op de Fritzbox. Ik vermoed dus dat het hier om een bug gaat in de Fritzbox.
Nog nooit voorgehad, Push service staat hier ook actief.
Blijkbaar heb jij ook de fall-back ingeschakeld, zodat er automatisch uitgebeld via een andere provider als het gesprek niet lukt?

Wat ik wel onlangs voorhad: iemand die FreeVoipDeal heeft (uitbellen) en WeePee (inbellen) zat plots zonder telefoon: geen FreeVoipDeal en geen WeePee.
Wat was er gebeurd: hij had tijdens het aankopen van krediet zijn Fvd paswoord gewijzigd (omdat hij het vergeten was). Maar er niet aan gedacht om het paswoord ook op de fritzBox te wijzigen.
Gevolg: gesprekken via fvd werden geweigerd, de FritzBox heeft dus (ongemerkt) uitgebeld via Weepee .... tot zijn WeePee belkrediet op was, toen ging niets meer :-( .

PS. Als de fritzBox de fall-back provider gebruikt, krijg je altijd een speciaal toontje nadat je het nummer hebt gevormd, dus "ongemerkt" is het niet ..
petrol242 schreef:Ook lastig dat ik de uitgaande provider niet kan zien op de FRitzFon...
Toch wel, bij iedere SIP account kan je een "Display Name" instellen. Als je hier de naam van de provider invult, dan verschijnt deze naam op de FritzFon, zowel bij uitbellen als inkomende gesprekken.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Ik zal straks de features nog eens doornemen van zowel de Fon, als de doos. De fallback settings heb ik nog niet terug gevonden.

Met het betamax account was niks mis mee en ook niks veranderd, want via de app werd er nog wel gebeld. In de Fritzbox was het SIP account gewoon disabled. Bedankt voor de reacties in ieder geval.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb net gezien dat mijn settings ook naar "Normal" zijn gesprongen. Terug op "Advanced" gezet dus...raar.
philippe_d schreef:PS. Als de fritzBox de fall-back provider gebruikt, krijg je altijd een speciaal toontje nadat je het nummer hebt gevormd, dus "ongemerkt" is het niet ...
Dat bieptoontje heb ik nooit gehoord. Dat zal ook wel met die fallback setting te maken hebben.
philippe_d schreef:Bij iedere SIP account kan je een "Display Name" instellen. Als je hier de naam van de provider invult, dan verschijnt deze naam op de FritzFon, zowel bij uitbellen als inkomende gesprekken.
Dat is ondertussen gebeurd. Bedankt voor de tip ;)

Ik weet wat doen als ik de vroege af kom straks.

Edit : ondertussen heb ik alle settings gevonden. Bij het instellen van de "Display Name" is ook de bieptoon gekomen bij failure van het default uitgaand nummer. De fallback settings heb ik gevonden onder "Telephone Numbers" --> "Line Settings" " en Use substitute connection" uitgevinkt.
petrol242
Elite Poster
Elite Poster

Ondertussen heeft AVM mijn probleem bekeken. Niet direct iets te vinden en de Fritzbox doet zijn werk. In de loop van volgende week beloven ze ook de nieuwe firmware voor mijn Fritzbox.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”