Pagina 1 van 1

pas op voor de telenet service desk

Geplaatst: 17 aug 2015, 17:34
door warpozio
pas op voor de telenet service desk!

Vorige week zie ik een promo op de site van telenet.
Iphone 6 met King of Kong abonnement. 100€ korting en mogelijkheid om in 24 maanden af te betalen aan 0%.

Interessant denk ik... vlug eens bellen hoe lang die promo duurt, want het was een drukke week
Zo gezegd zo gedaan... lief madammeke aan de lijn, geen probleem meneer dat loopt nog tot het einde van de maand.
ikke: "zeker weten?" Zij: normaal lopen alle promos tot het einde van de maand, maar ik zal het eens dubbel checken.
5 minuutjes wachtmuziek en even later kwam de bevestiging ja tot einde van de maand.

Vandaag langsgegaan, helaas aktie was tot dit weekend.
gebeld met telenet... weer een lief madammeke: ja ik zie dat u gebeld heeft, ja er is gezegd tot einde van de maand.... raar...
ikke: Kan er geen tegemoetkoming zijn... is wel een foutje van 100€
zij: nee ik kan alleen sorry zeggen
ik: serieus, er moet toch meer mogelijk zijn

Dus bij deze: Bedankt Telenet met jullie goed advies. Ik zal het onthouden!

Re: pas op voor de telenet service desk

Geplaatst: 17 aug 2015, 18:21
door ITnetadmin
Tja, dit is weer een argument om gesprekken aan jouw kant ook op te nemen; mondelinge beloftes kunnen bindend beschouwd worden. Dan heb je tenminste een poot om op te staan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: pas op voor de telenet service desk

Geplaatst: 17 aug 2015, 18:34
door warpozio
Toen ik vandaag belde kon het madammeke van de service desk zien dat dit inderdaad gezegd was.... het staat in hun call logging systeem.
Helaas kon (of eerder wou) ze er geen moeite voor doen.
Ik vroeg om een escalatie: dat zou gebeuren
ik vroeg om een bevestiging via email: dat kan niet
ik vroeg of haar chef dit kon bevestigen: dat kan ook niet
ik vroeg of er een geste kon gedaan worden: dat kan ook niet

Re: pas op voor de telenet service desk

Geplaatst: 17 aug 2015, 21:32
door proximusboyke
is al altijd geweest 0% rente of 100 tot 150 euro korting bij abo van 24 maand met volledige betaling.
Volgens mij ging je er toch geen aanspraak op maken.

Re: pas op voor de telenet service desk

Geplaatst: 17 aug 2015, 22:42
door mailracer
Het is altijd al geweten dat de communicatie bij de telecombedrijven beter kan. Wat hield je eigenlijk tegen het opnieuw op de site na te kijken ?

Je had dus beter al een order geplaatst op het moment dat de klantendienst de promotie goedkeurde en had je je toestel in een centrum naar keuze kunnen gaan afhalen.

Re: pas op voor de telenet service desk

Geplaatst: 18 aug 2015, 08:50
door proximusboyke
en online zijn er bijna altijd extraatjes te krijgen, wat logisch is.

Re: pas op voor de telenet service desk

Geplaatst: 18 aug 2015, 10:09
door ubremoved_22196
Mag iemand ook nog nadenken over zijn aankoop? Er werd duidelijk gesteld, tot het einde van deze maand, er was dus tijd genoeg. Deze persoon valt niets te verwijten, wel de helpdesk. Gelieve op de juiste te schieten.

Re: pas op voor de telenet service desk

Geplaatst: 18 aug 2015, 10:21
door warpozio
Ten eerste had ik vorige week echt geen tijd...
Ten tweede wou ik hem op afbetaling, daarvoor moet je sowieso naar een telenet center

Hadden de lieve mensen van de telenet service desk me gezegd dat 15 augustus de laatste dag was van deze aanbieding dan had ik nog wat dingen kunnen verleggen om toch een toestel te kunnen gaan halen.
Helaas, NA AFCHECKEN MET HAAR CHEF, bevestigde het lieve dametje dat deze aktie nog tot 31 augustus liep.

Wie ben ik om te twijfelen? Zeker als het dubbel gechecked is...

Re: pas op voor de telenet service desk

Geplaatst: 18 aug 2015, 10:25
door proximusboyke
op afbetaling kan je wel op de site kijk maar ge kunt gemakkellijk een toestel op afbetaling krijgen.
Dus kan je nu nog altijd een kopen aan 1€
Tenzij je een oud toestel neemt die nog enkel een paar in de winkels liggen.
Maar wil dan niet zeggen dat ze dat toestel liggen hebben in de winkel van uw keuze.

Re: pas op voor de telenet service desk

Geplaatst: 18 aug 2015, 10:47
door warpozio
ja, ik kan het toestel nog kopen.
maar ik zou er nu 100€ meer voor betalen ....

als da madammeke en haar chef wat beter hun werk hadden gedaan!

Helaas zij hebben een fout gemaakt en ik zit met de gebakken peren
Hun enige antwoord: "sorry"

Re: pas op voor de telenet service desk

Geplaatst: 18 aug 2015, 11:28
door proximusboyke
neen !!!!!
als je het bedrag maal 24 doet + voorschot ging he zien dat je GEEN korting kreeg !!!
De korting was enkel mensen die een 24 maand contract namen en volledig betaalden .
Ik weet het is/was misleidend maar is altijd al zo geweest.

Re: pas op voor de telenet service desk

Geplaatst: 18 aug 2015, 11:39
door warpozio
(Volgens mijn excelleke)

Vrijdag was de mogelijkheid
ofwel eenmalig betalen
ofwel 24 keer 29.08€ + 1€

vandaag
geen mogelijkheid tot eenmalig betalen
wel 24 keer 33.25€ + 1€

Re: pas op voor de telenet service desk

Geplaatst: 18 aug 2015, 11:58
door proximusboyke
jah dan moest je het dan besteld hebben é.Wat is dat nu voor verschil dan bestellen of paar dagen later.

Re: pas op voor de telenet service desk

Geplaatst: 18 aug 2015, 12:14
door warpozio
ik had vorige week echt geen tijd, vandaar dat ik belde naar de service desk.
Hadden ze me toen gezegd dat het de laatste dagen waren dan kon ik misschien nog het een en ander verzetten om toch van deze promo te genieten

helaas... dat hebben ze niet gedaan.

Re: pas op voor de telenet service desk

Geplaatst: 18 aug 2015, 12:36
door selder
Iedereen alle spijkers in het plaske water gevonden? Dan kunnen we verder...

Re: pas op voor de telenet service desk

Geplaatst: 18 aug 2015, 13:06
door proximusboyke
euhm warpozio dat is zever é !
De website is 24/24 7op7 open al bestel je snachts om 3 uur dan nog.
Je kan toch moeilijk 24 op 24 bezet zijn dat ge geen 5 minuutjes hebt.

wat hebben we geleerd ;

Als je iets ziet dat ge wilt kopen, koopt het en niet uitstellen. :-D

Re: pas op voor de telenet service desk

Geplaatst: 18 aug 2015, 13:28
door ITnetadmin
Leg de schuld nog wat bij de klant ook, ja.
De helpdesk heeft foute informatie meegegeven die de klant geld kan kosten, en weigert nu de schuld op zich te nemen.
En dan verbazen we ons dat ze in de US van die "frivole" lawsuits starten tegen bedrijven; je zou voor minder zin krijgen.

Als de enige bidirectionele communicatielink vanuit het bedrijf met de klant een belofte doet of een garantie geeft, vind ik dat dat om een mondeling contract gaat, en die zijn wettelijk bindend en afdwingbaar. De willekeur van "wij zijn niet verantwoordelijk voor de uitspraken van onze helpdesk of andere medewerkers, ook al zijn die je enige contactpunt" moet eens gedaan zijn. Als ze die mensen slecht inlichten, moet het bedrijf maar ns op de blaren zitten.

Er zou ns iemand die gesprekken moeten opnemen en naar de rechtbank stappen om zijn gelijk te krijgen.
Het enige waar ik dan bang voor ben is dat we de mentaliteit van dat soort frivole lawsuits zoals in de US gebeuren Ook hier gaan krijgen, en dat kunnen we best missen hier vind ik.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: pas op voor de telenet service desk

Geplaatst: 18 aug 2015, 16:31
door mailracer
Is dit topic ontspoord door mijn vraag ?
mailracer schreef:Wat hield je eigenlijk tegen het opnieuw op de site na te kijken ?
Als je een promotie eerder op internet zag, dan lijkt het me logisch dit opnieuw na te zien op internet, ipv naar een helpdesk te bellen.
Nu goed, dat is niet gebeurd en dan doen ze je een belofte van een promotie tot het einde van de maand. Dan is het aan jouw om je gelijk te krijgen.
En dan kan ik de redenering van ITnetadmin volledig volgen.

Re: pas op voor de telenet service desk

Geplaatst: 21 aug 2015, 01:14
door proximusboyke
is nu terug 29.08€

Re: pas op voor de telenet service desk

Geplaatst: 21 aug 2015, 07:22
door malinwa001
Beter besteld en bij twijfel kan je daarna tot 14 dagen na de aankoop altijd afzien van je aankoop omdat deze via het internet was

Re: pas op voor de telenet service desk

Geplaatst: 21 aug 2015, 09:45
door BertG3
Ik vind nu toch ook dat de fout bij de helpdesk lag.

Er zijn nu eenmaal mensen die nog graag iets in een fysieke winkel kopen. Als het voor mij dezelfde prijs is in een fysieke winkel en in een webwinkel, zal ik ook proberen (en eventueel de aankoop enkele dagen uitstellen) hem te halen in een fysieke winkel (zeker als het gaat om grote bedragen).

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: pas op voor de telenet service desk

Geplaatst: 21 aug 2015, 10:18
door proximusboyke
Maar Is niet mee zoals vroeger dat ze daar grote voorraden liggen hebben.
Bvb de iphone 6 128gb vanaf dag 1 te bestelen op site in de winkel 2 maanden geduurd vooraleer ze iet of wat normaal konden leveren . Ze kregen 1 per week binnen.
Nu met 6s zal net hetzelfde zijn.
Het is gewoon veel intressanter via de website.
Ook vele promos die enkel online te krijgen zijn.