Belgacom decoder v5 probleem na lijntest
Geplaatst: 07 aug 2015, 22:00
Ik heb een week geleden noodgedwongen mijn modem moeten laten veranderen van een oude Sagem naar een nieuwe Bbox3 (Technicolor).
Volgens de technieker was er een upgrade (vectoring?) doorgevoerd waarmee mijn modem niet compatibel was. Daarom zat ik op een repair profiel met een niet werkbare internetsnelheid. De technieker heeft ineens mijn oude decoder vervangen door een v5 omdat hij vreesde dat de oude decoder op zijn beurt niet volledig compatibel ging zijn met de Bbox3.
Alles werkte naar behoren tot vandaag. Ik vond dat de snelheid nog te laag lag bij wat ik volgens de testwebsite van Proximus zou kunnen halen, dus ik doe een lijntest via het gekende telefoonnummer. Het resultaat is dat de internetsnelheid inderdaad de hoogte in gaat (+25%) maar tegelijk de decoder "niet meer verbonden is met het netwerk". Ik heb de Bbox3 al 3 keer volledig heropgestart en ik heb ook al 3 maal een factory reset gedaan, maar de decoder blijft hangen op ("Welcome++).
Iemand raad?
Volgens de technieker was er een upgrade (vectoring?) doorgevoerd waarmee mijn modem niet compatibel was. Daarom zat ik op een repair profiel met een niet werkbare internetsnelheid. De technieker heeft ineens mijn oude decoder vervangen door een v5 omdat hij vreesde dat de oude decoder op zijn beurt niet volledig compatibel ging zijn met de Bbox3.
Alles werkte naar behoren tot vandaag. Ik vond dat de snelheid nog te laag lag bij wat ik volgens de testwebsite van Proximus zou kunnen halen, dus ik doe een lijntest via het gekende telefoonnummer. Het resultaat is dat de internetsnelheid inderdaad de hoogte in gaat (+25%) maar tegelijk de decoder "niet meer verbonden is met het netwerk". Ik heb de Bbox3 al 3 keer volledig heropgestart en ik heb ook al 3 maal een factory reset gedaan, maar de decoder blijft hangen op ("Welcome++).
Iemand raad?