Pagina 1 van 1

Belgacom decoder v5 probleem na lijntest

Geplaatst: 07 aug 2015, 22:00
door proz
Ik heb een week geleden noodgedwongen mijn modem moeten laten veranderen van een oude Sagem naar een nieuwe Bbox3 (Technicolor).
Volgens de technieker was er een upgrade (vectoring?) doorgevoerd waarmee mijn modem niet compatibel was. Daarom zat ik op een repair profiel met een niet werkbare internetsnelheid. De technieker heeft ineens mijn oude decoder vervangen door een v5 omdat hij vreesde dat de oude decoder op zijn beurt niet volledig compatibel ging zijn met de Bbox3.

Alles werkte naar behoren tot vandaag. Ik vond dat de snelheid nog te laag lag bij wat ik volgens de testwebsite van Proximus zou kunnen halen, dus ik doe een lijntest via het gekende telefoonnummer. Het resultaat is dat de internetsnelheid inderdaad de hoogte in gaat (+25%) maar tegelijk de decoder "niet meer verbonden is met het netwerk". Ik heb de Bbox3 al 3 keer volledig heropgestart en ik heb ook al 3 maal een factory reset gedaan, maar de decoder blijft hangen op ("Welcome++).

Iemand raad?

Re: Belgacom decoder v5 probleem na lijntest

Geplaatst: 07 aug 2015, 23:24
door Tomsworld
Factory reset proberen op de decoder kan je nog doen ? Of telefoneren, de helpdesk is tegenwoordig voor tv tot middernacht bereikbaar.

● Voor een Belgacom V5-decoder:
- Power knop links achteraan op OFF zetten
- Druk tegelijk op het "pijltje naar omhoog" en "TV"
- Power knop links achteraan op ON zetten
- Blijf drukken tot er "waking up" verschijnt en dan loslaten

Re: Belgacom decoder v5 probleem na lijntest

Geplaatst: 07 aug 2015, 23:29
door jackho
Eens proberen met een factory reset van de decoder.
- Power knop links achteraan op OFF zetten
Op je decoder druk je tegelijk op het "pijltje naar omhoog" en "TV" terwijl je de power knop links achteraan op ON zetten en blijven drukken tot er "waking up" verschijnt en dan loslaten
Edit: Er was mij blijkbaar iemand voor :wink:

Re: Belgacom decoder v5 probleem na lijntest

Geplaatst: 13 aug 2015, 13:40
door proz
Probleem is intussen opgelost door een nieuwe lijntest, dan factory reset van de Bbox3 en ten slotte een factory reset van de decoder v5.