OVH en VOIP-ATA: enkele vragen
Geplaatst: 04 aug 2015, 21:08
Wegens verhuis naar andere woning stappen we over van Proximus naar Telenet.
Telefonie verloopt via OVH (wat is geconfigureerd in de BBOX2)
Gezien de overstap naar Telenet, dien ik de BBOX2 in te leveren en zal ik normaal gebruik maken van een Cisco SPA112 ATA. Deze moet ik nog aankopen of huren bij OVH.
Voordeel om het via OVH te doen is dat je enkel een waarborg van 50 EUR dient te betalen en je deze na het terugsturen van het toestel gewoon terugkrijgt (en dus het toestel in feite gratis kan gebruiken, en levenslange garantie?)
1/ Heeft er iemand een idee wat je moet betalen aan verzendingskosten om dergelijke VOIP-ATA door OVH in België te laten afleveren?
Ik zie dat deze ATA beschikt over 2 poorten waar een telefoon kan op aangesloten worden.
Ik beschik over een standaard lijntje bij OVH met nr X (en met een geporteerd nr Y en heb dus in principe 2 telefoonnrs)
Gezien we ook over een alarmsysteem beschikken dat via deze ATA een melding geeft, leek het me wel interessant om bv poort 1 te configureren met het geporteerde nr Y (wat bij iedereen gekend is) en daar dan onze telefoon op aansluiten.
Poort 2 zou ik dan willen configureren met het andere nr X en dit aansluiten op de alarmcentrale.
Wordt er gebeld naar nr Y, dan gaat de telefoon op poort 1 over. Bellen we met de telefoon, dan wordt ook nr Y meegestuurd.
Wordt er gebeld naar nr X, dan neemt de alarmcentrale op. Indien de alarmcentrale een alarm doorbelt, dan wordt nr X meegestuurd.
2/ Is dergelijke setup mogelijk, of heb ik hiervoor een 2de lijn nodig bij OVH? (met bijkomende kost van 1,2 EUR/maand?)
3/Andere mogelijkheid is om maar 1 telefoonlijn/nr te gebruiken voor beide toepassingen (telefoneren en alarm). Kan in de VOIP-ATA dan zo ingesteld worden dat beide poorten via zelfde configuratie werken? Of kan ik slechts 1 poort configureren en dien ik dan beide toestellen op dezelfde poort aan te sluiten?
Telefonie verloopt via OVH (wat is geconfigureerd in de BBOX2)
Gezien de overstap naar Telenet, dien ik de BBOX2 in te leveren en zal ik normaal gebruik maken van een Cisco SPA112 ATA. Deze moet ik nog aankopen of huren bij OVH.
Voordeel om het via OVH te doen is dat je enkel een waarborg van 50 EUR dient te betalen en je deze na het terugsturen van het toestel gewoon terugkrijgt (en dus het toestel in feite gratis kan gebruiken, en levenslange garantie?)
1/ Heeft er iemand een idee wat je moet betalen aan verzendingskosten om dergelijke VOIP-ATA door OVH in België te laten afleveren?
Ik zie dat deze ATA beschikt over 2 poorten waar een telefoon kan op aangesloten worden.
Ik beschik over een standaard lijntje bij OVH met nr X (en met een geporteerd nr Y en heb dus in principe 2 telefoonnrs)
Gezien we ook over een alarmsysteem beschikken dat via deze ATA een melding geeft, leek het me wel interessant om bv poort 1 te configureren met het geporteerde nr Y (wat bij iedereen gekend is) en daar dan onze telefoon op aansluiten.
Poort 2 zou ik dan willen configureren met het andere nr X en dit aansluiten op de alarmcentrale.
Wordt er gebeld naar nr Y, dan gaat de telefoon op poort 1 over. Bellen we met de telefoon, dan wordt ook nr Y meegestuurd.
Wordt er gebeld naar nr X, dan neemt de alarmcentrale op. Indien de alarmcentrale een alarm doorbelt, dan wordt nr X meegestuurd.
2/ Is dergelijke setup mogelijk, of heb ik hiervoor een 2de lijn nodig bij OVH? (met bijkomende kost van 1,2 EUR/maand?)
3/Andere mogelijkheid is om maar 1 telefoonlijn/nr te gebruiken voor beide toepassingen (telefoneren en alarm). Kan in de VOIP-ATA dan zo ingesteld worden dat beide poorten via zelfde configuratie werken? Of kan ik slechts 1 poort configureren en dien ik dan beide toestellen op dezelfde poort aan te sluiten?