Minder voetbal, meer andere sporten bij Telenet
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik heb mijn woorden in daden omgezet en ben van telenet naar proximus gegaan.
Het amateurgedoe en de arrogantie bij telenet vind ik erover. 4 weken al krijg ik hetzelfde te horen, we zijn nog in onderhandelingen.
Ondertussen zijn we aan de 2de week vh Franse voetbal begonnen en Telenet heeft nog steeds nikske.
Telenet liet ook al in een artikel uitschijnen dat het Frans en Italiaans voetbal geen prioriteit is voor hen omdat dit naar het schijnt minder of het minst zou bekeken worden. Ook al zijn bepaalde competities en matchen minder bekeken, het gaat erom dat je een ruim en goed aanbod hebt voor de klanten, klanten die hier ook genoeg betalen voor alles.
Ik was al heel boos toen ze het Spaans voetbal lieten vallen en ik heb dit 1 keer door de vingers gezien, ik wilde dit risico niet nog eens nemen en heb voor zekerheid gekozen en daardoor dus proximus genomen. Volgende week begint de Spaans competitie. En meende ik ook de italiaanse.
Ook al zou telenet toch nog een overeenkomst sluiten met eleven sports, dan nog zal ik zeker en vast geene spijt hebben van mijn overstap omwille vd volgende redenen; Proximus heeft de champions league, voor mij veel leuker en belangrijker dan die EL die telenet heeft, ook iets dat telenet laten vallen heeft en gekozen heeft voor het minder interessante en goedkopere EL.
Nog een reden is dat proximus tijdens de 2 mindere maanden ook redelijk wat voetbal heeft uitgezonden, bij telenet nikske dus ik heb 2 maand voor niks betaald, alweer eens. En ik had geen zin omdaar weer voor te gaan bellen van hey, zet dat eens stop, bah zeg.
Dan gaan ze geld gaan geven aan dienen F1 dat echt voor nikske nodig is; je ziet dit op de franse zender of de engelse zender. Meer moet dat niet zijn. Want dienen Koen Wauters daar kan ik niet opluisteren ze.
Dan dienen golf? Maar allee , golf zeg? Ik kan me echt niet voorstellen dat daar veel mensen naar kijken? Het erge is dan nog het is voetbal en ze zenden dan golf op bv HD 2 uit, ze hebben nochthans een golf kanaal en dan gaan ze de golf op play sports 2 HD gaan tonen, wtf.
Vandaag zag ik Rcgenk-westerlo op HD 1 en HD3, dezelfde match, die steken toch wat uit ze. Dus die betalen dubbel want je had 2 verschillende commentatoren voor dezelfde match, de uitleg was omwille van hun nieuwe studio, zucht, ook daar geven ze dan weer geld aan uit aan iets wat niet meteen nodig is. Ondertussen op HD 2 was het golf als ik me niet vergis haha, niet te doen. Die zijn daar echt de pedalen kwijt.
Dan nemen ze die zeveraar van een Mulder in huis, echt geen zin om daar telkens naar te luisteren, kan die kerel niet goed af, verkoopt veel nonsens, draait mee de wind dat het geene naam heeft. Eerst ga Brugge kampioen spelen en ditte en datte dan opeens was het Gent en vol lof enz... Die kerel draaide echt iedere 1-3 weken mee de wind ppff.
De veldcross; mja, gelukkig is dat ook het laatste seizoen, derna maakt het voor mij niet veel meer uit, den Nys die stopt, het zal nooit meer hetzelfde zijn dus ik zal ook veel veel minder veldcross kijken. Ik blijf er speciaal voor thuis om dit te zien omwille van Nys. Als die stopt hoeft dat niet meer.
Toen telenet die 3-5 euro per maand opsloeg dit jaar zijn er zeker 7500 mensen van telenet naar proximus gegaan, ook uit protest en zie, dan nog kan het hen niks schelen dus ook al hebben ze geen akkoord met eleven sports, kan hen toch niks schelen. Ze weten ook de meerderheid maar blaft en uiteindelijk zich er gewoon bij neerlegt en bij telenet blijft en play sports blijft behouden.
Volgend seizoen zouden er terug onderhandelingen zijn voor het engels voetbal, stel u eens voor proximus ook dat binnenhaalt, dat zou wat zijn.
Als ze zien ze er het geld voor hebben moeten ze het zeker doen. Des te beter voor mij.
Begrijp mij niet verkeerd; ik ben niet opeens een telenethater hoor, ik sta altijd open om binnen bv de 6 maand ofzo terug naar telenet te gaan maar zoalang alles hier goed blijft werken en proximus al dat voetbal blijft behouden dan blijf ik de komende jaren bij proximus. Ik heb aan de medewerker van telenet ook gezegd, het zal aan telenet liggen of ik binnen x tal tijd terug zal overschakelen of niet.
Het amateurgedoe en de arrogantie bij telenet vind ik erover. 4 weken al krijg ik hetzelfde te horen, we zijn nog in onderhandelingen.
Ondertussen zijn we aan de 2de week vh Franse voetbal begonnen en Telenet heeft nog steeds nikske.
Telenet liet ook al in een artikel uitschijnen dat het Frans en Italiaans voetbal geen prioriteit is voor hen omdat dit naar het schijnt minder of het minst zou bekeken worden. Ook al zijn bepaalde competities en matchen minder bekeken, het gaat erom dat je een ruim en goed aanbod hebt voor de klanten, klanten die hier ook genoeg betalen voor alles.
Ik was al heel boos toen ze het Spaans voetbal lieten vallen en ik heb dit 1 keer door de vingers gezien, ik wilde dit risico niet nog eens nemen en heb voor zekerheid gekozen en daardoor dus proximus genomen. Volgende week begint de Spaans competitie. En meende ik ook de italiaanse.
Ook al zou telenet toch nog een overeenkomst sluiten met eleven sports, dan nog zal ik zeker en vast geene spijt hebben van mijn overstap omwille vd volgende redenen; Proximus heeft de champions league, voor mij veel leuker en belangrijker dan die EL die telenet heeft, ook iets dat telenet laten vallen heeft en gekozen heeft voor het minder interessante en goedkopere EL.
Nog een reden is dat proximus tijdens de 2 mindere maanden ook redelijk wat voetbal heeft uitgezonden, bij telenet nikske dus ik heb 2 maand voor niks betaald, alweer eens. En ik had geen zin omdaar weer voor te gaan bellen van hey, zet dat eens stop, bah zeg.
Dan gaan ze geld gaan geven aan dienen F1 dat echt voor nikske nodig is; je ziet dit op de franse zender of de engelse zender. Meer moet dat niet zijn. Want dienen Koen Wauters daar kan ik niet opluisteren ze.
Dan dienen golf? Maar allee , golf zeg? Ik kan me echt niet voorstellen dat daar veel mensen naar kijken? Het erge is dan nog het is voetbal en ze zenden dan golf op bv HD 2 uit, ze hebben nochthans een golf kanaal en dan gaan ze de golf op play sports 2 HD gaan tonen, wtf.
Vandaag zag ik Rcgenk-westerlo op HD 1 en HD3, dezelfde match, die steken toch wat uit ze. Dus die betalen dubbel want je had 2 verschillende commentatoren voor dezelfde match, de uitleg was omwille van hun nieuwe studio, zucht, ook daar geven ze dan weer geld aan uit aan iets wat niet meteen nodig is. Ondertussen op HD 2 was het golf als ik me niet vergis haha, niet te doen. Die zijn daar echt de pedalen kwijt.
Dan nemen ze die zeveraar van een Mulder in huis, echt geen zin om daar telkens naar te luisteren, kan die kerel niet goed af, verkoopt veel nonsens, draait mee de wind dat het geene naam heeft. Eerst ga Brugge kampioen spelen en ditte en datte dan opeens was het Gent en vol lof enz... Die kerel draaide echt iedere 1-3 weken mee de wind ppff.
De veldcross; mja, gelukkig is dat ook het laatste seizoen, derna maakt het voor mij niet veel meer uit, den Nys die stopt, het zal nooit meer hetzelfde zijn dus ik zal ook veel veel minder veldcross kijken. Ik blijf er speciaal voor thuis om dit te zien omwille van Nys. Als die stopt hoeft dat niet meer.
Toen telenet die 3-5 euro per maand opsloeg dit jaar zijn er zeker 7500 mensen van telenet naar proximus gegaan, ook uit protest en zie, dan nog kan het hen niks schelen dus ook al hebben ze geen akkoord met eleven sports, kan hen toch niks schelen. Ze weten ook de meerderheid maar blaft en uiteindelijk zich er gewoon bij neerlegt en bij telenet blijft en play sports blijft behouden.
Volgend seizoen zouden er terug onderhandelingen zijn voor het engels voetbal, stel u eens voor proximus ook dat binnenhaalt, dat zou wat zijn.
Als ze zien ze er het geld voor hebben moeten ze het zeker doen. Des te beter voor mij.
Begrijp mij niet verkeerd; ik ben niet opeens een telenethater hoor, ik sta altijd open om binnen bv de 6 maand ofzo terug naar telenet te gaan maar zoalang alles hier goed blijft werken en proximus al dat voetbal blijft behouden dan blijf ik de komende jaren bij proximus. Ik heb aan de medewerker van telenet ook gezegd, het zal aan telenet liggen of ik binnen x tal tijd terug zal overschakelen of niet.
-
- Pro Member
Ze hebben bij telenet nog eens een update gegeven zie ik net en wat voor één haha. Weer dezelfde uitleg.
Ben ik content dat ik ervan af ben zeg al halen ze nog ook dat voetbal binnen.
En vele anderen zijn toch maar blaffers; blaffen van ik ga dit en dat terwijl ze dat helemaal niet gaan doen.
Dat is het verschil tussen mij en anderen; als ik iets zeg dan houd ik woord of dan doe ik het gewoon.
Vandaag de 1ste match van La Liga eens kijken en dan zondag nog naar Real Madrid, heel mss als het ga lukken naar barca ook nog (want ik kijk ook nog naar een aantal Belgische matchen en ook via livestream of bij de ouders naar Man United).
Ben ik content dat ik ervan af ben zeg al halen ze nog ook dat voetbal binnen.
En vele anderen zijn toch maar blaffers; blaffen van ik ga dit en dat terwijl ze dat helemaal niet gaan doen.
Dat is het verschil tussen mij en anderen; als ik iets zeg dan houd ik woord of dan doe ik het gewoon.
Vandaag de 1ste match van La Liga eens kijken en dan zondag nog naar Real Madrid, heel mss als het ga lukken naar barca ook nog (want ik kijk ook nog naar een aantal Belgische matchen en ook via livestream of bij de ouders naar Man United).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 262 keer
Ik sta er versteld van dat mensen nog kijken naar het voetbal. Als je kijkt hoeveel geld er in omgaat, die miljarden (BEF) kan je toch niet serieus nemen, als je kijkt hoe overantwoord die would-be-sterren in het leven staan, ... dan kan je toch moeilijk dat voetbal nog zien als een realistisch gegeven. Daarenboven nog rekening houden met alle match-fix die er gebeurt in dat wereldje (schandalen zullen door het grote geld wel met de mantel der liefde toegedekt worden, zodat de liefhebber verder kan wegdommelen). ssst, niet over spreken, de illusie van het sterrendom mag niet aangetast worden.
-
- Forumtroll
- Bedankt: 2 keer
Voebal is gewoon 'n geldmachine geworden met corrupte Fifa
Zie de miljoenen die Ierland heeft gekregen van de Fifa om te zwijgen over die hensbalgoal van Thierry,waardoor ze het WK misliepen.
Hoe sommige scheidsrechters onterecht goals afkeuren,of penalties fluiten,die er zeker geen waren.Waar dienen die grensrechters eigenlijk voor.
Voor mij geen voelbal meer,sorry
Zie de miljoenen die Ierland heeft gekregen van de Fifa om te zwijgen over die hensbalgoal van Thierry,waardoor ze het WK misliepen.
Hoe sommige scheidsrechters onterecht goals afkeuren,of penalties fluiten,die er zeker geen waren.Waar dienen die grensrechters eigenlijk voor.
Voor mij geen voelbal meer,sorry
-
- Pro Member
Ben opgegroeid met voetbal dus ik kan dat gewoonweg niet missen.
Ik heb alvast een goede zet gedaan om van telenet naar proximus te gaan. Ik betaal ong 18-19 euro per maand minder dan bij telenet en ik heb de voetbal (op het engels na) die ik wil.
Ik heb alvast een goede zet gedaan om van telenet naar proximus te gaan. Ik betaal ong 18-19 euro per maand minder dan bij telenet en ik heb de voetbal (op het engels na) die ik wil.
-
- Pro Member
- Twitter: tendonsie
- Uitgedeelde bedankjes: 583 keer
- Bedankt: 38 keer
Brood & spelen hé, wat mind control met mensen doet, wonderbaarlijk In tussentijd worden ze langs alle kanten kapot belast, maargoed s'avonds betalen ze lekker hun belastingen, en praten ze wat over de matchMuziekbos schreef:Ik sta er versteld van dat mensen nog kijken naar het voetbal. Als je kijkt hoeveel geld er in omgaat, die miljarden (BEF) kan je toch niet serieus nemen, als je kijkt hoe overantwoord die would-be-sterren in het leven staan, ... dan kan je toch moeilijk dat voetbal nog zien als een realistisch gegeven. Daarenboven nog rekening houden met alle match-fix die er gebeurt in dat wereldje (schandalen zullen door het grote geld wel met de mantel der liefde toegedekt worden, zodat de liefhebber verder kan wegdommelen). ssst, niet over spreken, de illusie van het sterrendom mag niet aangetast worden.
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
- Bedankt: 755 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Mocht het dan nog het geld van de liefhebbers (/zotten) zijn, mij niet gelaten. Ieder zijn hobby.Muziekbos schreef:Als je kijkt hoeveel geld er in omgaat, die miljarden (BEF) kan je toch niet serieus nemen
Maar
- de stadions worden betaald, via allerlei duistere omwegen, met belastinggeld
- de politiemacht om al dat gespuis die supporters in goede banen te leiden (/lijden) is betaald met belastinggeld
- de sjotters zelf (en hun werkgever - de ploegen) betalen amper belastingen op hun loon - opnieuw gesubsidieerd met ons belastinggeld dus
Dus nee, je kan dat niet serieus nemen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 317 keer
- Bedankt: 291 keer
Tja, en dan zo een corrupte organisatie als FIFA. Bij het WK moeten alle inkomsten rondom naar hen gaan, taxfree, enkel bepaalde (bier)merken, etc... Dat landen daar aan meewerken snap ik niet. Op zich niks tegen voetbal zelf, ik kijk af en toe ook wel eens een match of voetbal wel eens met maten, maar het draait in het prof voetbal al lang niet meer om de sport.
Dus eigenlijk moeten ze al hun geld in voetbal pompen en mogen ze niks anders uitzenden want die zaken boeien u nietEekhoorn schreef:Dan gaan ze geld gaan geven aan dienen F1 dat echt voor nikske nodig is; je ziet dit op de franse zender of de engelse zender. Meer moet dat niet zijn. Want dienen Koen Wauters daar kan ik niet opluisteren ze.
-
- Pro Member
Zeg ik nergens maar het is duidelijk dat de voetbal stipt op nr 1 staat.
Zeg me eens zoals bij telenet hoeveel der naar golf kijken haha? Ik wil dit graag eens weten.
De F1 was voor nikske nodig want ze zenden het op franse zender of engelse zender.
Veldcross was overal te zien zowel op vier als één en hopla, nu zijde voor sommige crossen verplicht om telenet te hebben. Voor nikske nodig.
Telenet laat andere sporten vallen voor goedkopere sporten die veel minder bekeken worden. Hun aanbod stelt maar weinig meer voor tenzij ze toch nog een deal sluiten met eleven sports.
Zelfde met de champions league: zit ook al bij proximus.
Zeg me eens zoals bij telenet hoeveel der naar golf kijken haha? Ik wil dit graag eens weten.
De F1 was voor nikske nodig want ze zenden het op franse zender of engelse zender.
Veldcross was overal te zien zowel op vier als één en hopla, nu zijde voor sommige crossen verplicht om telenet te hebben. Voor nikske nodig.
Telenet laat andere sporten vallen voor goedkopere sporten die veel minder bekeken worden. Hun aanbod stelt maar weinig meer voor tenzij ze toch nog een deal sluiten met eleven sports.
Zelfde met de champions league: zit ook al bij proximus.
-
- Elite Poster
Het is in mijn ogen gewoon al belachelijk dat sport aan provider moet vasthangen. Voor hen leuk om klanten te werven misschien maar als je het op die manier al moet proberen.
Niet iedereen kijkt graag naar Franse of Engelse zender voor F1
Niet iedereen kijkt graag naar Franse of Engelse zender voor F1
-
- Elite Poster
Ik kijk en luister geen/amper sport, ik zeg gewoon dat niet iedereen naar Franse of Engelse zenders kijkt. Mijn ouders kunnen relatief goed Engels maar zullen toch eerder naar de Nederlandstalige kijken. Mijn voorkeur gaat voor zowat alles dan weer eerder naar het Engels. Het verschil is dat ik dagelijks minstens de helft van mijn dag in het Engels bezig ben, zij daarentegen helemaal niet. Zelfde voor men vriendin, zij zou voor Nederlands kiezen.
Of dat dan Kris, Koen, Sjarel of Lowie is die presenteert zal hen een zorg wezen.
Of dat dan Kris, Koen, Sjarel of Lowie is die presenteert zal hen een zorg wezen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
Ja ronde de 50% belastingen betalen is echt wel amper! Bedragen die je in de media leest zijn altijd de bruto lonen eh.heist_175 schreef:Muziekbos schreef: - de sjotters zelf (en hun werkgever - de ploegen) betalen amper belastingen op hun loon - opnieuw gesubsidieerd met ons belastinggeld dus
Stadions worden echt niet allemaal met belastings geld betaald, misschien lees jij alleen maar de artikels op HLN over het euro stadion.
Daarnaast zit er ook enrom veel sponsor geld in voetbal.
-
- Moderator
Nee, de sjotters betalen enkel belastingen op het minimumloon, de rest is vrijgesteld. Een maatregel om de concurrentiepositie van Belgische clubs tov buitenlandse clubs veilig te stellen. Anders kost de sjotter Anderlecht, PSV of Lyon evenveel, maar krijgt de sjotter bij Anderlecht netto een pak minder.
Diezelfde logica is natuurlijk van toepassing op alle andere beroepen, maar enkel de sjotters hebben die gunstmaatregel.
Stadion:
Financiering Ghelamco Arena, TMVW (Watermaatschappij van Gent en omstreken) heeft er 18,5mio euro in gestoken. Waar haalt TMVW die centen? Op uw waterfactuur. Officieel is TMVW natuurlijk niet "de overheid", maar iedereen weet wel beter (verzelfstandiging van overheids- financieringsvehikels).
Met Brugge was er een gelijkaardige constructie. Met het stadion in Brussel zal het ook zo gaan.
Dus ja: sjotters kosten de maatschappij handen vol geld.
Ieder zijn hobby, maar waarom moet ik betalen (subsidies op loon, flikken voor de hooligans, infrastructuur) voor de hobby van een ander?
Of waarom wordt er voornamelijk in voetbal geïnvesteerd, maar worden andere sporten/clubs stiefmoederlijk behandeld?
Hanteren we dezelfde subsidiëring voor zwembaden, atletiekpistes, ...?
Diezelfde logica is natuurlijk van toepassing op alle andere beroepen, maar enkel de sjotters hebben die gunstmaatregel.
Stadion:
Financiering Ghelamco Arena, TMVW (Watermaatschappij van Gent en omstreken) heeft er 18,5mio euro in gestoken. Waar haalt TMVW die centen? Op uw waterfactuur. Officieel is TMVW natuurlijk niet "de overheid", maar iedereen weet wel beter (verzelfstandiging van overheids- financieringsvehikels).
Met Brugge was er een gelijkaardige constructie. Met het stadion in Brussel zal het ook zo gaan.
Dus ja: sjotters kosten de maatschappij handen vol geld.
Ieder zijn hobby, maar waarom moet ik betalen (subsidies op loon, flikken voor de hooligans, infrastructuur) voor de hobby van een ander?
Of waarom wordt er voornamelijk in voetbal geïnvesteerd, maar worden andere sporten/clubs stiefmoederlijk behandeld?
Hanteren we dezelfde subsidiëring voor zwembaden, atletiekpistes, ...?
-
- Moderator
Meer informatie:
Voetbal België 15/03/2013 - VOETBALLERS BETALEN VEEL MINDER BELASTINGEN
VDV Accountants - Het fiscaal statuut van de bezoldigde sportbeoefenaar
En omdat je er specifiek naar vraagt, ook een artikel van HLN:
Het Laatste Nieuws 14/04/2011 - Voetballers krijgen jaarlijks 67 miljoen cadeau van staat
Voetbal België 15/03/2013 - VOETBALLERS BETALEN VEEL MINDER BELASTINGEN
De profvoetballers in België betalen 33% belastingen. Dat is een pak voordeliger dan bij de gemiddelde werkman.
TaxWorld 12/06/2014 - Voetballen met de fiscus (1): betaalt een voetballer belasting?De profvoetballers in België genieten ook van een bevoordeling bij de berekening van de sociale bijdragen. Die worden berekend op basis van een minimumloon van 17.000 euro per jaar. Het aantal spelers dat minder dan die som verdienen, is met één hand te tellen. In 2011 bedroeg het gemiddelde jaarloon 218.633 euro!
Een lagere belastingschaal en minimale sociale bijdragen, er hoort ook nog een gunstige pensioenregeling bij. "Zij zijn maar voor 16% belast als ze stoppen met voetballen", stelt Kesenne.
Vergelijk even met jobstudenten...Jonge sporters zijn sporters tussen de 16 en 26 jaar. Hun loon wordt belast aan een voordelig tarief (slechts 16,5 %) voor zover de bezoldiging voor hun sportactiviteit niet meer bedraagt dan 18.520 EUR (aanslagjaar 2014).
VDV Accountants - Het fiscaal statuut van de bezoldigde sportbeoefenaar
En omdat je er specifiek naar vraagt, ook een artikel van HLN:
Het Laatste Nieuws 14/04/2011 - Voetballers krijgen jaarlijks 67 miljoen cadeau van staat
De Belgische Staat en de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid (RSZ) zijn de grootste sponsors van het eersteklassevoetbal, blijkt uit de analyse van de jaarrekeningen van de clubs. Alle clubs en spelers uit het Belgische eersteklassevoetbal genieten jaarlijks van 67 miljoen euro aan belasting- en RSZ-voordelen, melden de Concentrakranten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 368 keer
Er is dan toch van gekomen.
Ze zenden spaans voetbal uit.
Ze zenden spaans voetbal uit.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 3 keer
Dat gaan vele mensen leuk vinden volgens mij;
https://press.telenet.be/telenet-voegt- ... rts-3bsbtx#
https://press.telenet.be/telenet-voegt- ... rts-3bsbtx#
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 496 keer
Jammer, zelfs voor de voetbalfans want VTM hun verslaggeving en programma rond het voetbal is vaak om te huilen. Het dient om reclame te verkopen, wat logisch is, maar wat meer aandacht voor de sport zou leuk zijn. Hopelijk niet teveel BV's die hun onkunde komen aantonen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 14 keer
Misschien moet Telenet en andere eens stoppen met die overbetaalde spelers te sponseren en andere sporten zoals turnen, judo en zwemmen uitzenden. Sporten waar België toch ook niet moet onderdoen voor andere landen.
-
- Moderator
Als je ziet hoeveel "fuzz" het lopen achter een bal op een omheinde weide oplevert, zou Telenet wel zot zijn om die bonanza te laten liggen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 3 keer
Kijkcijfers zijn heel belangrijk en de sporten die je opnoemt boeit de meeste mensen niet.
Judo? Zwemmen? Turnen? Kijk ik nooit naar.
Ik zie het wel eens verschijnen of zo eens 5 min maar daar blijft het bij.
Ik wil passie zien, gejuich, enorme meeleving en noem maar op en dat heb je met cyclocross, voetbal, F1 etc... Het is gewoon leuker & (soms) spannender.
In de F1 mag je nog 1ste rijden, tich kan er ietz gebeuren nog in al die tijd, motor of andere problemen, safety car, banden die sneller afslijten dan verwacht.
Bij voetbal ook al sta je 2-0 achter, toch blijf je hopen je nog iets jan rechttrekken. En de sfeer is leuk.
Cyclocross is ook ambiance maar de enige reden wrm ik niet snel ga live kijken dat is omdat het veel moeilijker te vokgen is dan op tv.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 94 keer
- Bedankt: 73 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Akkoord, maar dat gaan ze niet doen vanwege de grotere belangstelling voor de populaire sporten zoals o.a. voetbal.
Mits wat creativiteit vind je elders wel wat je zoekt, maar het vraagt wat meer inspanning en online zoekwerk.
Ikzelf ben vnl. geïnteresseerd in wintersporten en het is bedroevend wat je in onze contreien daarover vindt.
Via satelliet is er echter een groot aanbod uit Scandinavië en de alpenlanden en ook online vind je vaak een goed aanbod mits gebruik van een vpn-service.
CBC Sports uit Canada toont zowat alles live wat er op ski-, schaats- en bobsleegebied te beleven valt. Ideaal voor wie onze Belgische kunstschaatsers rechtstreeks wil volgen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 14 keer
Probleem is ook dat als ze minder bekende sporten geen kans geven, bijna niemand ze kan leren waarderen.
Wij hebben sporters in de judo of turnen op wereldniveau, maar een BK of EK wordt bijna nooit op TV uitgezonden buiten de 1 minuut tijdens het nieuws en dan nog.
En Judo en turnen kan even spannend zijn als voetbal of F1.
Wij hebben sporters in de judo of turnen op wereldniveau, maar een BK of EK wordt bijna nooit op TV uitgezonden buiten de 1 minuut tijdens het nieuws en dan nog.
En Judo en turnen kan even spannend zijn als voetbal of F1.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 20 keer
De minder populaire sporten halen wel degelijk goeie kijkcijfers als ze op de Olympische Spelen getoond worden, maar... het gaat natuurlijk vooral om "winst maken" en in de sport gaat dat via de tussenweg "adverteerders". Die spenderen nu eenmaal liever hun geld aan populaire sporten als wielrennen en voetbal. Zo blijf je in een vicieuze cirkel.
We moeten ook niet vergeten dat sport uitzenden ook geld kost en het is dus altijd een afweging, aan welke sport gaan we het weinige geld dat beschikbaar is besteden. Aan judo of toch maar aan voetbal, dat meer kijkers trekt ??
We moeten ook niet vergeten dat sport uitzenden ook geld kost en het is dus altijd een afweging, aan welke sport gaan we het weinige geld dat beschikbaar is besteden. Aan judo of toch maar aan voetbal, dat meer kijkers trekt ??
-
- Elite Poster
Klopt, sponsors kijken erg naar hoeveel ze in beeld komen en hoeveel mensen dat zien. Je moet daar ook nog een beetje geluk hebben al zijn de plaatsen met de meeste kans op exposure uiteraard ook de duurdere. Uiteindelijk speelt geld altijd een grote rol, ook in het voetbal is dat zo en de groei is er ook kunnen komen door het vele geld dat erin rondgaat. Sponsors moeten ook goed ontvangen worden en er moeten ruimtes zijn om zaken te doen. In het voetbal zijn dat dan businesslounges, skyboxen enz... en bij het veldrijden zijn dat tenten. Sommige genodigden komen die tent niet eens uit tijdens de race en interesseren zich meer in het eten en de drank... maar het brengt op.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Dat valt hier nog mee, met het voetbal op VTM is het tenminste op een open net. Ja, je moet die gasten van VTM verdragen maar je kan het geluid ook uitschakelen. Bij IPTV kijk je dan wel gratis maar krijg je Turkse commentaar en heb je een paar virussen binnen als je niet uitkijkt.
-
- Plus Member
- Bedankt: 7 keer
Turkse commentaar wat een dooddoener.Dizzy schreef: ↑04 dec 2023, 15:45 Dat valt hier nog mee, met het voetbal op VTM is het tenminste op een open net. Ja, je moet die gasten van VTM verdragen maar je kan het geluid ook uitschakelen. Bij IPTV kijk je dan wel gratis maar krijg je Turkse commentaar en heb je een paar virussen binnen als je niet uitkijkt.
Virus binnen neen vpn gebruiken.
Blijkbaar de klepel gemist.
-
- Elite Poster
VPN zijn extra kosten en het is bovendien illegaal om zo te kijken. De klok gemist?
-
- Elite Poster
Uiteraard, als je aangeeft dat iets illegaal is, ben je ineens een heilige
Premier League wordt nóg rijker: recordbedrag van 7,8 miljard euro voor tv-rechten
Premier League wordt nóg rijker: recordbedrag van 7,8 miljard euro voor tv-rechten
-
- Plus Member
- Bedankt: 7 keer
Ja, hoe zou het komen dat er alternatieven ontstaan.
Ja, wat een reactie op het heiligen verhaal.
Uw wifi delen met bezoekers thuis is ook illegaal.
Legaal versus illegaal is een heel dunne draad.
-
- Elite Poster
Je mag die dunne draad altijd aan de rechter uitleggen. Je weet duidelijk dat het niet mag en je doet het toch, dan zijn de risico's voor u. Dat is alles wat ik zei, nergens vraag ik een heiligverklaring.