Pagina 1 van 1

provider alternatief

Geplaatst: 15 jul 2015, 21:46
door axs
Ik heb momenteel enkele nummers bij Weepee maar ben op zoek naar een alternatief.

Positieve ervaringen bij andere providers?
Prijs maakt me niet echt uit ... stabiliteit echter wel!

Re: provider alternatief

Geplaatst: 15 jul 2015, 21:49
door petzl
3starsnet ....

hmmm ook zoveel problemen bij weepee ?
op het werk dachten ze ook al over te schakelen naar EDPNET voor voip

Re: provider alternatief

Geplaatst: 15 jul 2015, 21:56
door axs
Issues met clients die plots niet meer registeren, connectie offline, drops, ... en een pokketrage interface

Iemand ook nog suggesties voor een SIP client op iOS en android?

Re: provider alternatief

Geplaatst: 15 jul 2015, 21:58
door seagull
3StarsNet. Klant sinds januari 2007. Gestart met 10 gratis nummers. Momenteel 22 nummers in gebruik. Nog nooit problemen gehad.

Re: provider alternatief

Geplaatst: 16 jul 2015, 07:06
door heist_175
Vaste Belgische nummers
Om ons netwerk te kunnen gebruiken, hebt u een 3StarsNet oproepnummer nodig. U heeft hierbij volgende keuze :
Een nieuw geografisch nationaal nummer :
U krijgt een nieuw nummer met een zone nummer dat overeenstemt met uw verblijfplaats
Het jaarlijks abonnement bedraagt 20€ (1.67 € per maand ) BTWin. Daarbij moet u min. 15Euro belkrediet aankopen dat 6 maanden geldig blijft.
€20 per jaar + €15 per 6M
-> €4,17 per maand

WeePee is éénmalig €20

Toch wel een groot verschil!

Re: provider alternatief

Geplaatst: 16 jul 2015, 10:53
door wied

Re: provider alternatief

Geplaatst: 16 jul 2015, 14:07
door petzl
ik heb nog nooit gemerkt dat bij 3stars het belkrediet verloopt ....

Re: provider alternatief

Geplaatst: 20 jul 2015, 19:39
door Ernie
axs schreef:Ik heb momenteel enkele nummers bij Weepee maar ben op zoek naar een alternatief.

Positieve ervaringen bij andere providers?
Prijs maakt me niet echt uit ... stabiliteit echter wel!
Deed dat probleem zich voor vanop verschillende locaties en heb je hun hierover al aangesproken?
Ik heb dat ook wel eens gehad en het probleem is natuurlijk dat je niet weet dat je telefoon uitligt - tenzij iemand u hiervan op de hoogte brengt of je het toevallig zelf ziet.
Zelf communiceren ze daar ook niet over dacht ik.

Zijn er trouwens mogelijkheden om dat te testen mbt bv een geautomatiseerde ping naar de switch die je gebruikt?

Re: provider alternatief

Geplaatst: 20 jul 2015, 22:04
door bruma
axs schreef:Issues met clients die plots niet meer registeren, connectie offline, drops, ... en een pokketrage interface

Iemand ook nog suggesties voor een SIP client op iOS en android?
Dat is de reden dat ik enkel nog werk via mijn android telefoon, altijd belbaar.
Uitbellen doe ik voor lange gesprekken via de call-back optie van de Mobilevoip app en cosmovoip als Telco (zijn dan gsm gesprekken), kan ik gebruiken op fe trein en in de wagen.

Of via de Telbo app voor korte gesprekken, indien ik een goede Wifi ter beschikking heb (voip gesprekken). Nog niet geprobeerd via 3g of 4g.

Re: provider alternatief

Geplaatst: 13 aug 2015, 11:44
door satsurfer
axs schreef:Iemand ook nog suggesties voor een SIP client op iOS en android?
Android: Cipsimple
https://play.google.com/store/apps/deta ... mple&hl=nl

Re: provider alternatief

Geplaatst: 13 aug 2015, 13:30
door Roygenz
axs schreef:Iemand ook nog suggesties voor een SIP client op iOS en android?
Hier zowel professioneel als privé heel goede ervaring met zoiper op android. Voor Iphone zoek ik nog steeds een goeie softphone... Zoiper werkt wel, maar zeker niet zo vlot als op android...

Re: provider alternatief

Geplaatst: 13 aug 2015, 17:23
door Heronic
Ik gebruik csimple werkt heel goed.
Ken zoiper niet maar vermoed dat dit gelijkaardig werkt.

Als je een nummer belt dan kan je kiezen via welke provider je wil bellen.

Re: provider alternatief

Geplaatst: 14 aug 2015, 10:36
door ubremoved_539
heist_175 schreef:Toch wel een groot verschil!
Ik was zonet even naar de prijzen aan het kijken en daar zit ook een groot verschil... WeePee is daar veel duurder (tot 7x !).

Het hangt dus een beetje af van je belprofile denk ik...

Re: provider alternatief

Geplaatst: 14 aug 2015, 10:41
door heist_175
Ahja.
Vandaar dat je een inkomende en uitgaande provider kan instellen.
Niemand verplicht u om met WP ook uit te bellen hé :).

Re: provider alternatief

Geplaatst: 14 aug 2015, 10:48
door satsurfer
idd. maar spijtig dat ze geen competitieve belprijzen hebben. en vooral....ze verdienen niets aan ons, maar moeten wel service en support bieden :?

Re: provider alternatief

Geplaatst: 14 aug 2015, 11:12
door Roygenz
Ik hoop dat weepee nog wat bedrijven heeft met trunks waarop ze verdienen, anders weet ik inderdaad niet hoe ze de boel rendabel kunnen houden...

Re: provider alternatief

Geplaatst: 14 aug 2015, 11:20
door Goztow
Ze verdienen aan inkomende gesprekken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: provider alternatief

Geplaatst: 14 aug 2015, 11:26
door philippe_d
satsurfer schreef:idd. maar spijtig dat ze geen competitieve belprijzen hebben. en vooral....ze verdienen niets aan ons, maar moeten wel service en support bieden :?
WeePee verdient toch ook geld voor het doorgeven van binnenkomende oproepen. Dat zijn de zogenoemde "terminatietarieven".
Dat zal wel héél weinig zijn, maar in tegenstelling tot vaste operatoren, hebben VoIP operatoren geen kosten voor het onderhouden van een netwerk (buiten hun eigen serverpark).

Met enkele honderduizend belminuten, en een 300-400 portaties per maand, komt er toch wel wat geld in het laatje, denk ik...
https://twitter.com/weepeetelecom

Re: provider alternatief

Geplaatst: 17 aug 2015, 08:29
door ubremoved_539
Roygenz schreef:Ik hoop dat weepee nog wat bedrijven heeft met trunks waarop ze verdienen, anders weet ik inderdaad niet hoe ze de boel rendabel kunnen houden...
Een trunk is gratis bij WeePee... dus daar zitten ook geen inkomsten.