Pagina 1 van 1

Snelheidsprobleem

Geplaatst: 28 jun 2015, 14:02
door BlueMoon
Beste userbase,

sinds circa 3tal weken is onze internetverbinding (vnl Wifi) ontzettend langzaam geworden. Dit terwijl er niet meer toestellen verbonden zijn of er andere dingen gebeuren op het netwerk. (Lees: Het blijft langzaam ook als er slechts 1 toestel verbonden is aan het WiFi Netwerk.)

We hebben geen Digitale televisie maar streamen wel eens via Netflix/Plex. Netflix hebben we iets minder moeite mee, Plex gaat nauwelijks. (veel laadschermen)

Ons probleemoplossend denken:
* Schakel andere wifi apparaten uit --> Werkte niet
* Router herstarten --> Werkte niet
* Speedtest verbonden aan vaste lijn: Down: 63.81 MbpS Up: 6.11 Mbps
* Speedtest op Wifi: Down: 1.01 Mbps Up: 2.59 mbps


Ik heb even de andere topics bekeken en daar werd een channel check aangeraden:
Afbeelding
Eveneens even een screen vanuit de router (weet niet of het handig is)
Afbeelding

Iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen?

Alvast bedankt!

Re: Snelheidsprobleem

Geplaatst: 28 jun 2015, 17:35
door silencer
Veranderen naar kanaal 11 (kanaal 6 vaak problemen met dect toestellen, kan ook andere kanalen storen).
btw wifi N of AC zal beter presteren (N:ik haal 40Mbit op 1e verdiep,gewapend beton).

Re: Snelheidsprobleem

Geplaatst: 28 jun 2015, 19:52
door BlueMoon
Kunnen de bbox van Scarlett op n? If so hoe?

Anders moet ik hier een d linkje voor halen oid?

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Snelheidsprobleem

Geplaatst: 29 jun 2015, 09:23
door conexio
Ik dacht dat een Sagem niet op N kon.
Je kan ook altijd eens je beklag doen bij Scarlet in de hoop dat zij jou een obox3 geven (variant van de bbox3 voor OLO's).

Re: Snelheidsprobleem

Geplaatst: 29 jun 2015, 14:05
door jackho
Inderdaad de Sagem en Bbox2 ondersteunt geen N zoals de Bbox3 dit wel doet.
Ik dacht dat de Bbox3 ook binnenkort AC zou gaan ondersteunen.