Als je een adblocker aanraadt, neem dan unlock origin
Support voor alle browsers
Easy setup voor leken
Geavanceerde feature en gebruik lijsten naar keuze voor gevorderden
En open source, waardoor dit altijd zal werken en goed. (niet zoals adblock, die tegen betaling sommige adds niet blokkeert)
Advertentieblokker wint van uitgevers
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
- Bedankt: 552 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Meestal "kiezen" ze daar niet voor. Het is wel zo dat velen niet de moeite doen of het aandurven om zo'n dingen te installeren.
Ik heb een tijd geleden een voordracht gegeven in onze radioclub, stuk voor stuk mensen die met techniek/elektronica bezig zijn, over veilige paswoorden (pw managers) en bij uitbreiding veiligheid op internet. Er was een deel van hen die het vervelend vond dat er zoveel reclame op bv. YT en andere sites was. Ik liet hen ook het verschil zien tussen een browser met adblocker/noscript/ghostery e.d. en één zonder. Een paar heb ik kunnen overtuigen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 225 keer
Wat waren de redenen van diegenen die je niet hebt kunnen overtuigen?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
- Bedankt: 552 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Schrik om iets fout te doen of dat hun vertrouwde websites niet meer zullen werken denk ik.
Bye, Maurice
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 64 keer
Misschien te overtuigen als je uitlegt dat je ook per site kunt uitzetten...
FB lijkt wel moeilijk te zijn... Wat wel werkt is je mening over spammers vermelden en krijg je 24h rust
(nu ja, de spam zie je nog maar kunt niet antwoorden... ook niet zo goed). Internet was veel leuker toen niet iedereen er profijt uit wilde halen, die hebben het nu ook voor zichzelf kapot gemaakt en geen compassie mee. En voetbalnieuws... zo origineel kan dat nu ook weer niet zijn
Hier adguard home.
Ook eentje voor de gemoedsrust: (dus nee, ik pik ook geen content van hln
)
||persgroep.be^$important
||persgroep.net^$important
||dpgmedia.cloud^$important
||dpgmedia.net^$important
||dpgmedia.be^$important
||hln.be^$important
FB lijkt wel moeilijk te zijn... Wat wel werkt is je mening over spammers vermelden en krijg je 24h rust

Hier adguard home.
Ook eentje voor de gemoedsrust: (dus nee, ik pik ook geen content van hln

||persgroep.be^$important
||persgroep.net^$important
||dpgmedia.cloud^$important
||dpgmedia.net^$important
||dpgmedia.be^$important
||hln.be^$important
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 408 keer
- Bedankt: 797 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Nog een reden om een advertentieblokker te gebruiken: propaganda weren
https://www.npostart.nl/de-avondshow-me ... ON_1348986
vanaf 4:15 tot 5:40
Zowel Apple als Android
Met PiHole heb je ook van die onzin geen last
https://www.npostart.nl/de-avondshow-me ... ON_1348986
vanaf 4:15 tot 5:40
Zowel Apple als Android
Met PiHole heb je ook van die onzin geen last

-
- Moderator
Misschien moet je eens kijken waar het over gaatmgo72 schreef: 20 okt 2023, 06:11 Of gewoon de content niet gaan consumeren door niet naar die sites te surfen?

Zie de link van NPO hierboven.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 859 keer
- Bedankt: 544 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Misschien nog iets leuk om ad tracking wat te verstoren: https://adnauseam.io/
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 43 keer
Nog beter!
Dus we gaan content creators niet alleen 'onze eigen' inkomsten afnemen, maar we gaan zorgen dat deze websites als fraudeleus worden aangemerkt in het reclamewereldje zodat ze helemaal GEEN enkele inkomsten krijgen.
Als er te veel kliks worden gegenereerd is dat fraude en worden dus websites uit de netwerken geweerd. Maw 0 euro inkomsten tout court.
Dus we gaan content creators niet alleen 'onze eigen' inkomsten afnemen, maar we gaan zorgen dat deze websites als fraudeleus worden aangemerkt in het reclamewereldje zodat ze helemaal GEEN enkele inkomsten krijgen.
Als er te veel kliks worden gegenereerd is dat fraude en worden dus websites uit de netwerken geweerd. Maw 0 euro inkomsten tout court.
-
- Moderator
Misschien leren de "contentbedrijven" dan om terug gewoon reclame op hun website te zetten, zoals ze al jaren ook doen in printmedia: met een duidelijke lijn wat wel en niet aanvaardbaar is, zonder trojans, zonder profiling, ...
Zolang "contentbedrijven" hun inkomsten afhankelijk maken van allerlei vuiligheid, blijf ik proberen om die vuiligheid tegen te houden.
Zolang "contentbedrijven" hun inkomsten afhankelijk maken van allerlei vuiligheid, blijf ik proberen om die vuiligheid tegen te houden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 369 keer
- Bedankt: 524 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Klopt, het reclamemodel is aanvaardbaar voor de meesten maar dan moet men wel niet overdrijven. Ga je over de tolerantiegrens dan zullen mensen proberen het te ontwijken en ik denk dat de grens op heel wat sites al meer dan overschreden is. Misschien moet men inbreuken ook maar verhalen op zij die deze brol op hun websites plaatsen, dan worden ze misschien wat voorzichtiger.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Moderator
Het is net andersom: waarom blijven bedrijven hun content weggeven, betaald met vuiligheid in het beste geval en anders gewoon gratis (als je de vuiligheid wil tegenhouden).
Het antwoord is dat niemand wil betalen voor de content die ze produceren, dus deze slechte deal: producent stelt gratis content ter beschikking en krijgt van een deel een "vergoeding" door vuiligheid op de website te zetten. Zij die zich beschermen tegen de vuiligheid krijgen het gratis.
En printmedia toont aan dat het anders kan, daar niet van.
Maar er zijn eigenlijk gewoon te weinig mensen die beseffen wat voor vuiligheid er geserveerd wordt en hoe ze dat kunnen tegenhouden.
Voorlopig werkt de deal (zie hierboven) nog goed genoeg voor de contentbedrijven, al bekwamen ze zich natuurlijk in het produceren van krokodillentranen, daar niet van
.
Het is de taak van elke Tweaker en van platformen als UB, om de kennis voor het vermijden van vuiligheid tot bij Jan Modaal te krijgen.
Het antwoord is dat niemand wil betalen voor de content die ze produceren, dus deze slechte deal: producent stelt gratis content ter beschikking en krijgt van een deel een "vergoeding" door vuiligheid op de website te zetten. Zij die zich beschermen tegen de vuiligheid krijgen het gratis.
En printmedia toont aan dat het anders kan, daar niet van.
Maar er zijn eigenlijk gewoon te weinig mensen die beseffen wat voor vuiligheid er geserveerd wordt en hoe ze dat kunnen tegenhouden.
Voorlopig werkt de deal (zie hierboven) nog goed genoeg voor de contentbedrijven, al bekwamen ze zich natuurlijk in het produceren van krokodillentranen, daar niet van

Het is de taak van elke Tweaker en van platformen als UB, om de kennis voor het vermijden van vuiligheid tot bij Jan Modaal te krijgen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 225 keer
Geloof me, dat als er een moleculaire duplicator word uitgevonden, er nog weinig melk verkocht zal worden in de supermarktmgo72 schreef: 23 okt 2023, 07:03 Als je de melk te duur vindt in de supermarkt, dan pak je die toch ook niet mee zonder te betalen ?

Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron