voipbuster / fritzbox uitbelproblemen
Geplaatst: 16 apr 2015, 11:39
Hallo,
Ik gebruik al jaren de telefooncombinatie: uitbellen met voipbuster via mijn fritzbox 7270 en telefoontje ontvangen via budgetphone. Dit werkte altijd prima.
Totdat ik twee weken geleden niet meer kon uitbellen met voipbuster. Ik hoorde de telefoon niet meer overgaan (de korte zoemtonen die aangeven dat de telefoon aan de ontvangende kant overgaat). Maar ik hoorde een kort drietonig bliepje en dat was dat. In het "system" van de fritzbox zie ik bij "telephony" de foutmelding 503 in het log met de betekenis: "This is an event message form the telephone area. The message listed here is transmitted by the internet telephony provider. Please contact your provider".
Ik heb intensief kontakt gezocht met de helpdesk van voipbuster. Slechts keer gaven zij aan dat hun stunserver wat problemen gaf. Ze raadden me aan via poort 6000 te proberen ipv. 5060. Maar in de fritzbox heb ik geen keuze, ik kan de poort helemaal niet veranderen. Op verder aandringen van mijn kant bleef het stil. Uiteindelijk stuurden zij mij het standaard antwoord: "de instellingen zijn te vinden op onze website". Zeer frustrerend.
Het vreemde was, dat de verbinding een enkele keer wel en werkte, zij het dan maar voor 5 of 6 minuten, daarna weer niks.
Ik heb zelf een paar dingen geprobeerd:
1) alle voorloop nullen ed. in de fritzbox weghalen;
2) fritzbox resetten naar fabrieksinstelling en de provider opnieuw handmatig invoeren (dus niet via een backup bestand van de fritz). Het heeft toen voor een uurtje gewerkt, daarna ging het weer mis. Nu kan ik helemaal niet meer uitbellen met voipbuster.
Uitbellen via de computer op de voipbuster website werkt goed. Ik word eerst gebeld op mijn huistelefoon (door de fritzbox neem ik aan), na opnemen gaat de telefoon gewoon over en belt naar mijn mobiel zoals het hoort. Ook daar zit de fritzbox tussen.
Uitbellen met budgetphone werkt ook goed.
Ik word een beetje heen en weer geslingerd tussen de gedachte dat het probleem aan mijn fritzbox ligt en de gedachte aan een fout bij mijn voipbuster provider.
Ik vind het vreemd dat ik een enkele keer wel heb kunnen bellen via voipbuster, zij het dan kort. Als de fritzbox de boosdoener zou zijn, dan vertoont hij dus wisselend gedrag, wat ik zeer merkwaardig vind.
Feit is dat ik geen uitbelverbinding kan maken met mijn fritzbox, iets dat altijd goed heeft gewerkt en plotseling is gestopt, zonder dat ik ook maar iets aan de fritzbox heb veranderd.
Verder zijn me een paar dingen opgevallen, die waarschijnlijk niet met dit probleem te maken hebben, maar wie weet zit dit ongeluk dus misschien toch in een klein hoekje:
2) Als ik het voipbuster account verwijderde en weer opnieuw invoerde via de wizard krijg ik altijd direct na de laatste stap de boodschap dat er geen verbinding gemaakt kon worden en zie ik een rode voortgangsindicatie. Ik klik 'm dan weg en zie dat er toch een groene led brandt voor het telefoonnummer in de fritzbox.
als ik hetzelfde doe met budgetphone (dus nieuw aanmaken via de wizard), dan verloopt alles normaal: dus een blauwe voortgansindicatie die na een tijdje meldt dat er verbinding is. En uitbellen verloopt goed.
3) Als beide accounts actief zijn (voipbuster en budgetphone - groene led) en ik wil uitbellen met budgetphone, krijg ik dezelfe fout (bliepje), verwijder ik voipbuster, dan functioneert budgetphone gewoon en kan ik normaal uitbellen. Aan de instellingen van budgetphone heb ik tussentijds niets veranderd.
4) als ik een van beide accounts inactiveer (vinkje uitzetten bij telephone number) en ik wil het account nadien weer activeren, dan blijft het ledje (bolletje voor het nummeraccount) grijs, eindeloos lang. Klik ik dan nog een keer op bewerken en direct weer op OK zonder iets gewijzigd te hebben, dan is het ledje groen (?).
Heeft iemand dit ook (gehad) of weet iemand wat ik hier nog kan doen?
Ontzettend bedankt voor je reactie.
Wyl.
Belangrijke gegevens:
Fritzbox 7270 firmware: 74.05.53;
De fritzbox staat achter een Davolink (DV2020) van tele2, de modemfunctie is dus uitgeschakeld.
Gebeld worden via budgetphone werkt goed
Uitbellen via budgetphone (als test) werkt ook goed.
Ik gebruik al jaren de telefooncombinatie: uitbellen met voipbuster via mijn fritzbox 7270 en telefoontje ontvangen via budgetphone. Dit werkte altijd prima.
Totdat ik twee weken geleden niet meer kon uitbellen met voipbuster. Ik hoorde de telefoon niet meer overgaan (de korte zoemtonen die aangeven dat de telefoon aan de ontvangende kant overgaat). Maar ik hoorde een kort drietonig bliepje en dat was dat. In het "system" van de fritzbox zie ik bij "telephony" de foutmelding 503 in het log met de betekenis: "This is an event message form the telephone area. The message listed here is transmitted by the internet telephony provider. Please contact your provider".
Ik heb intensief kontakt gezocht met de helpdesk van voipbuster. Slechts keer gaven zij aan dat hun stunserver wat problemen gaf. Ze raadden me aan via poort 6000 te proberen ipv. 5060. Maar in de fritzbox heb ik geen keuze, ik kan de poort helemaal niet veranderen. Op verder aandringen van mijn kant bleef het stil. Uiteindelijk stuurden zij mij het standaard antwoord: "de instellingen zijn te vinden op onze website". Zeer frustrerend.
Het vreemde was, dat de verbinding een enkele keer wel en werkte, zij het dan maar voor 5 of 6 minuten, daarna weer niks.
Ik heb zelf een paar dingen geprobeerd:
1) alle voorloop nullen ed. in de fritzbox weghalen;
2) fritzbox resetten naar fabrieksinstelling en de provider opnieuw handmatig invoeren (dus niet via een backup bestand van de fritz). Het heeft toen voor een uurtje gewerkt, daarna ging het weer mis. Nu kan ik helemaal niet meer uitbellen met voipbuster.
Uitbellen via de computer op de voipbuster website werkt goed. Ik word eerst gebeld op mijn huistelefoon (door de fritzbox neem ik aan), na opnemen gaat de telefoon gewoon over en belt naar mijn mobiel zoals het hoort. Ook daar zit de fritzbox tussen.
Uitbellen met budgetphone werkt ook goed.
Ik word een beetje heen en weer geslingerd tussen de gedachte dat het probleem aan mijn fritzbox ligt en de gedachte aan een fout bij mijn voipbuster provider.
Ik vind het vreemd dat ik een enkele keer wel heb kunnen bellen via voipbuster, zij het dan kort. Als de fritzbox de boosdoener zou zijn, dan vertoont hij dus wisselend gedrag, wat ik zeer merkwaardig vind.
Feit is dat ik geen uitbelverbinding kan maken met mijn fritzbox, iets dat altijd goed heeft gewerkt en plotseling is gestopt, zonder dat ik ook maar iets aan de fritzbox heb veranderd.
Verder zijn me een paar dingen opgevallen, die waarschijnlijk niet met dit probleem te maken hebben, maar wie weet zit dit ongeluk dus misschien toch in een klein hoekje:
2) Als ik het voipbuster account verwijderde en weer opnieuw invoerde via de wizard krijg ik altijd direct na de laatste stap de boodschap dat er geen verbinding gemaakt kon worden en zie ik een rode voortgangsindicatie. Ik klik 'm dan weg en zie dat er toch een groene led brandt voor het telefoonnummer in de fritzbox.
als ik hetzelfde doe met budgetphone (dus nieuw aanmaken via de wizard), dan verloopt alles normaal: dus een blauwe voortgansindicatie die na een tijdje meldt dat er verbinding is. En uitbellen verloopt goed.
3) Als beide accounts actief zijn (voipbuster en budgetphone - groene led) en ik wil uitbellen met budgetphone, krijg ik dezelfe fout (bliepje), verwijder ik voipbuster, dan functioneert budgetphone gewoon en kan ik normaal uitbellen. Aan de instellingen van budgetphone heb ik tussentijds niets veranderd.
4) als ik een van beide accounts inactiveer (vinkje uitzetten bij telephone number) en ik wil het account nadien weer activeren, dan blijft het ledje (bolletje voor het nummeraccount) grijs, eindeloos lang. Klik ik dan nog een keer op bewerken en direct weer op OK zonder iets gewijzigd te hebben, dan is het ledje groen (?).
Heeft iemand dit ook (gehad) of weet iemand wat ik hier nog kan doen?
Ontzettend bedankt voor je reactie.
Wyl.
Belangrijke gegevens:
Fritzbox 7270 firmware: 74.05.53;
De fritzbox staat achter een Davolink (DV2020) van tele2, de modemfunctie is dus uitgeschakeld.
Gebeld worden via budgetphone werkt goed
Uitbellen via budgetphone (als test) werkt ook goed.