Pagina 1 van 1

Base & Roaming

Geplaatst: 03 apr 2015, 11:57
door krisken
Beste UB'ers,

Steeds meer merk ik op dat Base dezelfde problemen begint te krijgen als Telenet vroeger had : bij het roamen duurt het makkelijk een half uur eer hij het buitenlands netwerk opvangt en er contact mee legt.

Vorige week dinsdag ben ik vertrokken naar Duitsland en moest hiervoor door Luxemburg en Frankrijk rijden. Achteraf ben ik van Duitsland naar Tsjechië gereden, om daarna van Tsjechië via Duitsland en Nederland terug te rijden naar België. In het totaal dus door 5 Europese landen gereden en gebruik gemaakt van één of meerdere netwerken aldaar. Telkens mijn GSM van het ene netwerk moest overschakelen naar het andere duurde het minimaal 5 minuten, met uitlopers tot een half uur.

Ik had nog een dual SIM toestel mee, waar een Telenet (Prijs Volgens Gebruik) en een Dommel (mobile) abonnement in zat, deze registreerden telkens zowat meteen op het partnernetwerk.

Bovenstaande viel overigens niet alleen voor bij mezelf, maar eveneens bij twee reisgenoten (1x professioneel Base abonnement en 1x Mobile Vikings) en mijn vriendin (Base abonnement).

Nog mensen met ervaringen hier in?

Re: Base & Roaming

Geplaatst: 03 apr 2015, 12:03
door jnsvr
Geen ervaring, maar preventief gewoon van zodra je merkt dat je ontvangst weg is gevallen even airplane mode aan- en terug uitschakelen?
Op die manier wordt de sim terug geregistreerd op het netwerk en dan zou dat zeker in orde moeten zijn..

Re: Base & Roaming

Geplaatst: 03 apr 2015, 12:06
door krisken
Dat is één van de zaken welke we meteen hebben gedaan (tot zelfs echt de GSM uitzetten, en opnieuw aanzetten) maar zonder resultaat. Gewoon wachten tot de andere operator op het scherm kwam.

In Luxemburg koos hij voor "POST", Frankrijk voor "SFR" en "BOUYGES" (toen SFR weg viel), in Duitsland voor "E-PLUS" (maar ook "VODAFONE" kon gebruikt worden), in Tsjechië voor "O2" of "VODAFONE" (bij wegvallen van O2) en in Nederland "KPN".

Re: Base & Roaming

Geplaatst: 03 apr 2015, 12:22
door kurtcockaert
Vorige maand toen ik naar NL ging moest ik manueel een netwerkselectie doen om met mijn MV kaartje op een NL netwerk te raken.
Mijn Lyca Mobile kaart vond de netwerken lekker snel en automatisch. Intussen mijn MV overgezet naar Mobistar Internet on Mobile.

Re: Base & Roaming

Geplaatst: 03 mei 2015, 11:58
door kristofmertens
jnsvr schreef:Geen ervaring, maar preventief gewoon van zodra je merkt dat je ontvangst weg is gevallen even airplane mode aan- en terug uitschakelen?
Op die manier wordt de sim terug geregistreerd op het netwerk en dan zou dat zeker in orde moeten zijn..
Werkt inderdaad als je vliegtuigstand inschakeld'

Denk dat het probleem niet alleen bij Base ligt, bij Mobistar ondervind ik het ook.
Ik heb al de neiging wanneer ik de grens naar NL oversteek op handmatig over te gaan en zelf te kiezen. Zelfs in NL zelf wanneer bepaald netwerk minder ontvangst heeft kan het wel wat langer duren, dus liever één bepaald netwerk zoals ik thuis gewoon ben.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Base & Roaming

Geplaatst: 03 mei 2015, 12:14
door proximusboyke
krisken dan heb jij veel geluk met telenet.
Ik rij zo een 3x per week naar calonne sur la lys. IK ben telkens in lomme aan de carrefour ongeveer voor hij overschakeld naar mobistar
tussen auchan roncq en carrefour no service.
omgekeerd van parking marke tot afrit zwevegem

Re: Base & Roaming

Geplaatst: 03 mei 2015, 12:51
door Roygenz
Ik ben afgelopen weekend naar Frankrijk geweest met waze op, na +- 2 minuten na oversteken grens schakelde roaming in en kreeg ik Orange (base pro klant)

Re: Base & Roaming

Geplaatst: 03 mei 2015, 13:13
door Tim.Bracquez
Base PRO XL klant, gebeld hiervoor en kunnen ze niets aan doen. Hangt af van de externe netwerken beweren ze.

Hier gans Luxemburg geen ontvangst gehad als ik door luxemburg ging, wel de nodige compensatie gehad. Maar zelfs manueel het netwerk kiezen ging niet, ik kon er gewoon niet op registreren. Eens in Frankrijg, Duitsland geen enkel probleem.

Overlaats richting Frankrijk, duurde dan ook weer 30min, herstart, airplain mode, had geen zin

Re: Base & Roaming

Geplaatst: 03 mei 2015, 13:30
door beont
Hier ook Base business klant, en ik zoek altijd manueel naar netwerken in het buitenland. Het duurt gewoonweg veel te lang tegen dat hij een netwerk kiest.
Het probleem heb ik in Frankrijk, Duitsland, Nederland, Spanje, Italie...

Re: Base & Roaming

Geplaatst: 03 mei 2015, 23:47
door Tim.Bracquez
@beont: manueel lukt zelden hier, komt er op 'registration failed' dus het heeft met mijn S5 geen zin of ik manueel kies of automatisch