Port Forwarding met BBOX3
Geplaatst: 10 maa 2015, 18:35
Beste
ik heb een probleem met het port forwarden van onze nieuwe router, de bbox3. Met de bbox2 waren er nochtans geen moeilijkheden
Graag zou ik de poort "25565" openzetten. Aangezien mijn (zowel externe als interne) IP steeds verandert moet ik altijd mijn interne IP checken, en dan de poort 25565 openzetten
voor die specifieke interne poort. (in dit geval dus: 192.168.1.22, zie bijlage)
Het probleem is dat, desondanks de routerinstellingen wel de schijn geven dat mijn poort 'open' is (want bij de 'Status' staat er: OK) het in feite helemaal niet zo is,
zoals de websites canyouseeme of ismyportopen aangeven.
Ik heb dit al jaren met de bbox2 gedaan, en hou er rekening mee dat deze bbox3 nog geen maand oud is, dus ik had gehoopt op een ander antwoord dan 'haal gewoon een nieuwe'.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Router gereset (stroom uit, en ook een reset met het rode knopje)
- Andere willekeurige poort geprobeerd open te doen, bvb. 25566, lukt ook niet.
- Canyouseeme als ismyportopen.com geven mij steeds een negatief resultaat. Port is not open.
- De protocol TCP naar UDP en TCP-UDP gewijzigd, maakt geen verschil.
Voor je me doorverwijst naar een andere forumpost op deze site, ik heb deze 2 al doorlopen:
- http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=43796
Antwoord hier: "wacht gewoon een paar dagen"
- http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=42441
Gaat over het verbinden van de PI, misschien hetzelfde probleem maar mijn technische kennis is niet helemaal dat.
Alvast bedankt aan iedereen die wil helpen, het zou zeer vriendelijk zijn.
Met vriendelijke groeten,
HouHetSimpel
ik heb een probleem met het port forwarden van onze nieuwe router, de bbox3. Met de bbox2 waren er nochtans geen moeilijkheden
Graag zou ik de poort "25565" openzetten. Aangezien mijn (zowel externe als interne) IP steeds verandert moet ik altijd mijn interne IP checken, en dan de poort 25565 openzetten
voor die specifieke interne poort. (in dit geval dus: 192.168.1.22, zie bijlage)
Het probleem is dat, desondanks de routerinstellingen wel de schijn geven dat mijn poort 'open' is (want bij de 'Status' staat er: OK) het in feite helemaal niet zo is,
zoals de websites canyouseeme of ismyportopen aangeven.
Ik heb dit al jaren met de bbox2 gedaan, en hou er rekening mee dat deze bbox3 nog geen maand oud is, dus ik had gehoopt op een ander antwoord dan 'haal gewoon een nieuwe'.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Router gereset (stroom uit, en ook een reset met het rode knopje)
- Andere willekeurige poort geprobeerd open te doen, bvb. 25566, lukt ook niet.
- Canyouseeme als ismyportopen.com geven mij steeds een negatief resultaat. Port is not open.
- De protocol TCP naar UDP en TCP-UDP gewijzigd, maakt geen verschil.
Voor je me doorverwijst naar een andere forumpost op deze site, ik heb deze 2 al doorlopen:
- http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=43796
Antwoord hier: "wacht gewoon een paar dagen"
- http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=42441
Gaat over het verbinden van de PI, misschien hetzelfde probleem maar mijn technische kennis is niet helemaal dat.
Alvast bedankt aan iedereen die wil helpen, het zou zeer vriendelijk zijn.
Met vriendelijke groeten,
HouHetSimpel