BBOX3 + Scarlet Trio

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik ben sinds kort van Belgacom overgestapt naar Scarlet en merk op dat mijn decoder (v5, moet die nog binnen steken bij Belgacom als ik eens tijd heb) na 5 dagen probleemloos te werken bij Scarlet plots een fout geeft : "Geen verbinding met het netwerk".

De persoon die Scarlet kwam installeren hier was een oude collega van mij, dus hem eens opgebeld. Blijkbaar ligt het probleem aan mijn BBOX3 modem : deze zou staan in routed modus. Iets waar Scarlet nog niet mee kan werken volgens hem. Ik zou deze terug zo moeten zetten dat poort 1/2 dient voor internet en poort 3/4 voor tv.

Iemand een idee hoe je dat kan instellen in je BBOX3? Zo in 1-2-3 zie ik het niet...

PS : ja ik heb ook een BBOX2 gehad bij Scarlet, maar dan moet ik terug van alles wijzigen in mijn netwerk (IP van die BBOX etc). Teveel moeite, teveel werk, dus BBOX3 blijf ik gebruiken indien mogelijk. Als Belgacom niet akkoord hiermee is, hoor ik het wel ;)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider

Voor zover ik het begrijp, kan de user de TV mode in de B-box3 niet wijzigen van routed/bridged.
Het is wel voorzien dat een OLO dat moet kunnen beheren vanop afstand (O-box3).
Aan Proximus moet je het niet meer vragen, je bent daar geen (directe) klant meer :cry: .

In principe zal Scarlet nooit de B-box3 gebruiken, gezien Scarlet Trio ook telefoon is (VoIP), en de B-box3 heeft geen FSX poorten.

Ik denk dat je toch de B-box2 zal moeten gebruiken, als je op korte termijn een oplossing wil voor je TV probleem :(
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Aan BGC moet ik het inderdaad niet meer vragen. Nu, wat die telefoon betreft : dat kan mij gestolen worden (ik doe mn eigen voip wel) vandaar dat ik de vraag hier even stel :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
flupke19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

philippe_d schreef:Voor zover ik het begrijp, kan de user de TV mode in de B-box3 niet wijzigen van routed/bridged.
idd, en zelfs expert of admin kunnen dit niet via de user interface
Het is wel voorzien dat een OLO dat moet kunnen beheren vanop afstand (O-box3).
yep, via de ACS is dit wel mogelijk
In principe zal Scarlet nooit de B-box3 gebruiken, gezien Scarlet Trio ook telefoon is (VoIP), en de B-box3 heeft geen FSX poorten.
nee, maar als "OLO" zouden die wel de O-box3v kunnen gebruiken. Maar als "low-cost" provider vermoed ik dat die de refurbished bbox-2's van Proximus wel verder zal gebruiken in vectoring-friendly mode (premium Proximus gebruikers krijgen dan full vectoring)
Ik denk dat je toch de B-box2 zal moeten gebruiken, als je op korte termijn een oplossing wil voor je TV probleem :(
inderdaad. Ik vraag me wel af wanneer Scarlet eindelijk de 21e eeuw gaat ingaan en de IPTV routed doen :???:
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider

flupke19 schreef:Ik vraag me wel af wanneer Scarlet eindelijk de 21e eeuw gaat ingaan en de IPTV routed doen :???:
Ik denk dat Scarlet wel heel graag de 21e eeuw zou willen ingaan, maar dat hun marketing strategie, en de technische middelen die ze ter beschikking krijgen, bepaald wordt door Proximus.

Zolang ze met de B-box2 (moeten) werken, zolang ze nog de oudere decoders (moeten) gebruiken, is er geen grote reden om naar IPTV routed te gaan:
  • - de B-box2 heeft waarschijnlijk niet genoeg resources om verschillende IPTV streamen probleemloos te routen ?
    - de oude decoders hebben geen DNLA, dus ook niet nodig om die te integreren in het lokale LAN ?
Wie voor Scarlet kiest, kiest voor goedkoop, en verzaakt aan een aantal extra's die Proximus klanten wel hebben. Daar is wellicht een markt voor!
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”