Onze lijn is hier van 100/30 naar 60/10 gezakt weekje geleden,niks veranderd.Al enkele jaren 80+ ...Iemand van proximus wist mij te zeggen dat er een firmware update klaar stond voor de bbox3v+
Ik hoop dat ik die mooie lijn nog terug krijg
Normaal zou uw lijn op een dergelijke afstand een profiel 17a i.p.v. 8b moeten krijgen
= beginsnelheid 70/30 Mbps down/up i.p.v. 15/15 (deze beginsnelheid - DLM profiel = no - is evenwel nog enigzins naar boven aanpasbaar door DLM - DLM profiel = yes- zolang de klanten met koperparen in dezelfde lokale distributiekabel elkaar niet storen)
-> vermits de noise margin groter is dan 10 dB lijkt het mij aangewezen tijdens de kantooruren contact te zoeken met Proxiumus via het Proximus forum of twitter voor controle en eventuele aanpassing/correctie van uw lijnprofiel 8b ->17a
dafour schreef:Onze lijn is hier van 100/30 naar 60/10 gezakt weekje geleden,niks veranderd.Al enkele jaren 80+ ...Iemand van proximus wist mij te zeggen dat er een firmware update klaar stond voor de bbox3v+
Ik hoop dat ik die mooie lijn nog terug krijg
Lijn synct voorlopig (en verkeerdelijk) op 8d.
Beetje geduld en afwachten, waarschijnlijk komt het vanzelf in order .
Net mijn defecte Fritzbox vervangen door een nieuwe Sagemcom BBOX3, maar het lukt me niet om de tool te verbinden. Krijg constant de error "could not connect to the device". Nu heb ik het IP wel gewijzigd van 192.168.1.1 van 192.168.178.1 zodat het in mijn netwerk config past, maar dat zou toch geen probleem mogen zijn? Iemand enig idee?
Het gaat om een BBOX3 met firmware versie 18.3.16.2A.
Hmm je hebt gelijk. In de doos zat een warranty papier van Sagemcom, maar na dubbelchecken zie ik idd toch Technicolor staan ergens half verstopt onder de voet van de modem.
Raar van dat papier in de doos, maar goed, niks aan te doen
Om de sagemtool te gebruiken hebt u geen klantnr nodig enkel een Bbox3 (v+) van het type Sagem
user blijft als dusdanig staan enkel u Bbox login invullen vereist
Had mss moeten vermelden voor DLM via telefoon te triggeren de 8 cijfers niet werken ze vragen specifiek 9
Iemand advies?
Heb via fb hun berichtje gestuurd
Internet = EDPnet Telefonie/GSM = PX Mobiel TV = PX pickx + Netflix + Disney+
@buthead zelfde probleem hier 8cijfers dus gebruik DLM 0800 niet mogelijk (ook niet met #; leading 0, ...)
mocht proximus u een mogelijke werkwijze geven, laat het ons weten a.u.b.
"De tool" kan dat ook niet met 100% zekerheid zeggen, dat is een educated guess adhv je lijnwaarden. DLM is volledig aan de kant van Proximus en deels na opvragen bij OLO's te zien aan de kant van techniekers.
Heb je zelf amper iets op te zeggen of te detecteren dus eigenlijk.
Dat geeft wat duidelijkheid, op px zelf bij snelheid staat er nog niet mogelijk door technische fout ik veronderstel nog volop bezig dan.
Halen hier een 60/20mbps via Nperf en px speedtest is al mooi begin
Internet = EDPnet Telefonie/GSM = PX Mobiel TV = PX pickx + Netflix + Disney+
@budhead 60/20 lijkt mij net direct een startprofiel (provisioning line profile)
ik vermoed dat de DLM uw provisioning profile van 50/15 (LP085) ondertussen reeds in functie van automatisch lopende/bekomen testresultaten van op 60/20 gebracht heeft (distance +/- 500 à 800 m?) en in de loop van de volgende dagen/weken deze snelheden nog kan/zal verhogen totdat noise margins down/up minima in de buurt van 10 dB bereiken (cfr Sagemtool)
Heb de extra AP TPL-LINK wat aangepast -> reset gedaan -> instellen als AP door de tp link software, dhcp uit en vast IP toekennen + zelfde ssid en pasw., werkt perfect met de V7's
Edpnet zit er niet in bij men thuis, Proximus zal het blijven omwille werkgevers bijdrage.
Bij mezelf na de zomer zal ik sowieso edpnet nemen, reguliere tv zie ik niet dus hiermee
Maar ben zeer tevreden van a tot z van PX tot hiertoe.
Juist hun TV gids mocht wel wat beter vonden de familie leden maar op forum al hoop van gelezen dat ze ermee bezig zijn al geruime tijd
Snelheid internet is gewoon goed, loopt als een trein en of het 100, 300,.. is met 100 kan je genoeg doen
Internet = EDPnet Telefonie/GSM = PX Mobiel TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Hier na jaren een Technicolor BBOX3 vandaag een Sagem BBOX3v ontvangen (door switch naar Flex S), de resultaten zijn vooralsnog dezelfde als bij de TCH modem; al hoop ik dat download toch naar de max bit rate gaat:
Met deze waarden zal je niet hoger komen dan 85 down, mijne zijn bijna identiek en al paar jaar op 85
Voor 100 te halen moet je ongeveer een max bit rate hebben van 120 Mbps
Gewoon rustig afwachten (enkele weken) ....
Je hebt nu het startprofiel van zone 2 (15/15).
DLM zal je verder verhogen naargelang de lijnwaarden het toelaten.
70/20 zit er wel in denk ik ...
EIndelijk is de aanlsuiting gelukt en hebben onderstaande waarden, nu nog wachten tot ze op snelheid komt.
We verwachten 30 op 8, zoals de lijn die andere lijn die al op het perceel toekomt.
Vraagje
Hoe snel/hoe traag zal de lein optrainen? Modem staat ondertussen van voor 12u gisterenmiddag aan. Ben gewoon benieuwd
Voor het optrainen kan het geen kwaad dat deze lijn een onderdeel is van een load balancer?
DLM is nu jouw lijn aan het monitoren, dit kan enkele dagen /weken duren voor je de definitieve snelheid krijgt.
Dus: beetje geduld, je kan dat niet forceren.
Theortisch is het maximum profiel in zone 4 (vectoring) 60/10, maar voortgaande op jouw lijnwaarden zal dat waarschijnlijk beperkt blijven tot ca 40/10 .
Gebruik van de lijn in een loadbalancing set-up zal hier geen invloed op hebben ...
DLM is nu jouw lijn aan het monitoren, dit kan enkele dagen /weken duren voor je de definitieve snelheid krijgt.
Dus: beetje geduld, je kan dat niet forceren.
Theortisch is het maximum profiel in zone 4 (vectoring) 60/10, maar voortgaande op jouw lijnwaarden zal dat waarschijnlijk beperkt blijven tot ca 40/10 .
Gebruik van de lijn in een load balancing set-up zal hier geen invloed op hebben ...
Ik moet eens vergelijken met een oude post maar mijn lijnwaarden lijken me verbeterd
Veel maakt het niet uit vermits scarlet (50/4) nog steeds volstaat - enkel die upload begint soms wel te knellen.
We kijken dus wel uit naar FIBER maar als scarlet een "speed upgrade" 100/30 op VDSL voor pakweg 10€ extra zou voorzien - dat volstaat ook ruimschoots.
Kan er iemand inschatten of dit het maximale haalbare is op mijn lijn ?
Enkele dagen geleden bbox even uitgezet sinds de proximus upload verhoging, daarna teruggevallen op Downstream current bit rate: 59.997 kbps
ipv 69.999 kbps.
Vandaag een TBF gedaan en direct erna terug 69.999 kbps
Upload blijft wel steken op 24.112 kbps.
= 70/25 down/up
vermits noise margin down/up = 11/6 dB vermoed ik dat 70/25 maximum haalbare is
de kans om met 11db down van 70 naar 85 Mbps te gaan lijkt mij beperkt
de kans om met 6 dB 25 Mbps up te kunnen behouden is mijns inziens ook eerder beperkt (25 -> 20 ?)
op waarom er voor "profile" "unknown" staat moet ik u het antwoord schuldig blijven, het profiel 70/25 is gekend als LP 041 en wordt normalerwijze via DLM toegekend
M_016 schreef:
op waarom er voor "profile" "unknown" staat moet ik u het antwoord schuldig blijven, het profiel 70/25 is gekend als LP 041 en wordt normalerwijze via DLM toegekend