Scarlet telefoon problemen met FritzBox 7360
Geplaatst: 23 jan 2015, 16:03
Ik ben vorige week van Dommel naar Scarlet overgestapt. Reden van de overstap was dat Dommel mij enkel een Internet snelheid tot 12 Mbps kan bieden. Internet gaat naar tevredenheid. Mijn probleem is telefonie want telkens nadat ik één keer gebeld heb of een telefoongesprek ontvangen heb wordt het modem instabiel. Het modem reboot en daarna kan ik weer één keer bellen of het modem reset zichzelf (na verloop van circa 10 tot 20 minuten). Geen fijne situatie temeer omdat ik niet 100% zeker weet of deze problemen het gevolg zijn van mijn router instellingen.
Ik heb een FritzBox 7360 DSL modem met versie 6.20 van de firmware.
Mijn DSL account instellingen zijn als volgt (nogmaals Internet werkt goed):
- Internet service provider: Proximus (bij iedere andere selectie krijg ik geen DSL verbinding)
- User name: jv123456@SCARLET (Internet username zoals gekregen van Scarlet)
- Password: **** (het DSL password van Scarlet)
DSL Line Settings:
- Annex B (klaarblijkelijk past Scarlet de Annex B standaard toe)
De telefonie settings:
- Telephony provider: ims.scarlet.be
- Internet telephone number: +3221234567
- Telephone number without prefix: 021234567
- Display name: 021234567
- User name:[email protected] (telefonie username van Scarlet, is DSL username +1)
- Password: **** (telefonie password van Scarlet)
- Registrar: ims.scarlet.be
- Proxy server:
- Country code: none
- Area code: With prefix (02)
- Relay outgoing emergency calls without prefixes is aangevinkt
- Relay special rate numbers without prefixes is aangevinkt
- DTMF transmission; automatically
- Suppress outgoing Caller ID: CLIR via display name
- Caller ID: Number in display name
- Use Internet telephone number for registration is aangevinkt, de rest niet
- Contact Internet telephony provider via: only via IPv4
Zoals gezegd na een reboot van het modem lijkt alles in orde en kan ik gebeld worden en naar buiten bellen. Na één keer bellen of na één oproep is het systeem instabiel tot de volgende reboot van mijn FritzBox. Ik weet dat het goed werken kan maar beschik niet over de inside info om dit goed te krijgen. Ik heb al dagenlang van alles geprobeerd maar zonder resultaat. Wat heb ik fout gedaan?
Ik heb een FritzBox 7360 DSL modem met versie 6.20 van de firmware.
Mijn DSL account instellingen zijn als volgt (nogmaals Internet werkt goed):
- Internet service provider: Proximus (bij iedere andere selectie krijg ik geen DSL verbinding)
- User name: jv123456@SCARLET (Internet username zoals gekregen van Scarlet)
- Password: **** (het DSL password van Scarlet)
DSL Line Settings:
- Annex B (klaarblijkelijk past Scarlet de Annex B standaard toe)
De telefonie settings:
- Telephony provider: ims.scarlet.be
- Internet telephone number: +3221234567
- Telephone number without prefix: 021234567
- Display name: 021234567
- User name:[email protected] (telefonie username van Scarlet, is DSL username +1)
- Password: **** (telefonie password van Scarlet)
- Registrar: ims.scarlet.be
- Proxy server:
- Country code: none
- Area code: With prefix (02)
- Relay outgoing emergency calls without prefixes is aangevinkt
- Relay special rate numbers without prefixes is aangevinkt
- DTMF transmission; automatically
- Suppress outgoing Caller ID: CLIR via display name
- Caller ID: Number in display name
- Use Internet telephone number for registration is aangevinkt, de rest niet
- Contact Internet telephony provider via: only via IPv4
Zoals gezegd na een reboot van het modem lijkt alles in orde en kan ik gebeld worden en naar buiten bellen. Na één keer bellen of na één oproep is het systeem instabiel tot de volgende reboot van mijn FritzBox. Ik weet dat het goed werken kan maar beschik niet over de inside info om dit goed te krijgen. Ik heb al dagenlang van alles geprobeerd maar zonder resultaat. Wat heb ik fout gedaan?