Pagina 1 van 1
Amazon bestelling - verkeerd product
Geplaatst: 20 jan 2015, 08:43
door heist_175
Ik heb bij Amazon 2 GSM laders besteld, specifieke vereisten: 2m kabel en 2A.
Bij aankomst bleken beide laders maar 0,7A te leveren.
Ik heb het echter via Amazon bij een andere verkoper gekocht.
Ik heb al via het platform van Amazon aangegeven dat ik beide producten wil terugsturen, maar ik heb nog geen antwoord gekregen.. Normaal zou ik binnen de 48u antwoord moeten hebben.
Dieses Artikel wurde von einem Amazon Verkäufer iPhixx Smartphone Reparaturen Deutschland - Preise inkl. MwSt. verkauft und geliefert.
Er wird diesen Rücksendeantrag innerhalb von 48 Stunden überprüfen. Wenn er genehmigt wird, wird er Ihnen ein Etikett oder Anweisungen zur Rücksendung Ihrer Artikel per E-Mail senden.
Wat zoveel betekent dat iPhixx eerst moet toestaan om de artikelen terug te laten zenden.
In het geval ze niets laten weten, wat zijn mijn opties:
- kan ik klagen bij Amazon?
- kan ik mijn VISA betaling annuleren voor een verkeerd product?
- andere mogelijkheden?
Re: Amazon bestelling - verkeerd product
Geplaatst: 20 jan 2015, 09:53
door ubremoved_15739
Normaliter is Amazon.de daar behoorlijk klantgericht in.
Zeker nu tijdens de voorbije eindejaarsperiode.
Unsere besondere Rückgabefrist zu Weihnachten: Sämtliche Artikel, die von Amazon.de zwischen dem 1. November und dem 31. Dezember 2014 versandt wurden, können bis einschließlich 31. Januar 2015 zurückgegeben werden, sofern die Ware die sonstigen
Rückgabebedingungen erfüllt.
Bron: Einen von Ihnen bestellten Artikel zurückgeben
Lees beide links eens goed door.
Mocht de handelaar "moeilijk" doen: onmiddellijk Amazon contacteren. Ook telefonisch indien nodig.
Vaak dient de handelaar kosteloos de goederen terug te nemen (ook de transportkosten heen en terug).
Wel is er een minimum aankoopbedrag van toepassing indien de handelaar beide transportkosten voor zich dient te nemen.
Ik dacht iets van een 40 euro. Dat bedrag zal je eens goed moeten nakijken in jouw geval.
Ik heb op Amazon.de (feitelijk de marktplaats, zonder dat ik me ervan bewust was) eens een nieuwe plasma TV gekocht.
Bleek het om een gebruikt (tweedehands dus), beschadigd en onvolledig toestel te gaan in een niet originele verpakking.
Waarbij de verpakking dan ook nog eens zwaar beschadigd was (maar niet dat het toestel extra schade had opgelopen).
Ik heb onmiddellijk contact opgenomen met de verkoper: zowel via het Amazon platform als telefonisch.
Ik heb onmiddellijk ook een honderd fotos genomen en online gezet.
De verkoper was zich hoegenaamd van geen kwaad bewust ... maar ging er zeker voor zorgen dat alles in orde kwam.
Niet dus.
Alle mogelijke uitvluchten waren goed om toch maar niet de plasma TV terug te moeten nemen.
Ik heb via de schriftelijke communicatie (via het Amazon platform) alles vriendelijk, objectief en stap voor stap gedocumenteerd.
Benevens allerhande uitvluchten van de verkoper: geen oplossing.
Ik heb dan Amazon zelf hierover gecontacteerd: schriftelijk en telefonisch met verwijzing naar de reeds gevoerde communicatie met de verkoper.
En dan kwam alles in een stroomversnelling: Amazon geeft de verkoper duidelijke instructies om het toestel, op kosten van de verkoper, bij mij laten op te halen.
Wat na een tiental dagen dan ook gebeurde.
Ik heb van Amazon netjes mijn centen volledig teruggekregen.
De verkoper had zijn gebruikt (tweedehands dus), beschadigd en onvolledig toestel terug.
Blijkbaar loopt de geldstroom via Amazon en betalen deze niet zomaar door aan de verkoper...
Dit voorval heeft mij twee dingen geleerd:
[list][*]koop op Amazon liefst zaken die verkocht én verstuurd worden door Amazon;
[*]zonder Amazon had deze malafide verkoper allicht zijn slag wél in huis gehaalt.[/list]
Re: Amazon bestelling - verkeerd product
Geplaatst: 20 jan 2015, 10:00
door Joe de Mannen
In het slechtste geval visa bellen en betaling blokkeren tot het opgelost is.
J.
Re: Amazon bestelling - verkeerd product
Geplaatst: 20 jan 2015, 10:06
door heist_175
Het gaat sowieso al niet over gigantische bedragen, maar fout is fout.
Bedankt voor de links.
Als ik over enkele dagen nog niets gehoord heb, zal ik eens bellen.
Desnoods blokkeer ik de VISA betaling, maar die wordt eind van de maand al afgerekend natuurlijk...
Re: Amazon bestelling - verkeerd product
Geplaatst: 20 jan 2015, 10:11
door Jack Daniels
Ik heb ooit een gsm lader voor in de auto besteld via Amazon Duitsland. Het product werd verkocht door een bedrijf wat zijn producten aanbiedt via Amazon. 6 weken na besteldatum nog niks gekregen. Ik krijg email van Amazon om beoordeling te geven. Uiteraard een hele slechte score en erbij vermeld dat het product nog steeds "auf dem Transportweg" was. Even later kreeg ik antwoord van de aanbieder van het product met de melding dat het aankoopbedrag terugbetaald ging worden. En dat is gebeurd. En ondertussen, ruim een half jaar na mijn bestelling, is de lader nog steeds "auf dem Transportweg".
Re: Amazon bestelling - verkeerd product
Geplaatst: 20 jan 2015, 10:19
door Zorba
Bij een deftige VISA kaart zit een verzekering voor online aankopen. Zo kan je makkelijk je geld terugvragen aan VISA zonder gezever met de verkoper.
Re: Amazon bestelling - verkeerd product
Geplaatst: 20 jan 2015, 10:33
door Tim.Bracquez
Tip: Koop dingen die amazon verstuurd, heb je gewoon met 1 klik je return label gemaakt en je geld terug
Re: Amazon bestelling - verkeerd product
Geplaatst: 20 jan 2015, 10:43
door MClaeys
Bij mij hadden ze ook een foute levering gedaan vorig jaar met nieuwjaar. Ticket aangemaakt om terug te sturen maar door de drukte duurde het een week voor ik antwoord kreeg (heb toen via chat met hen contact opgenomen en dan ging het iets sneller).
Re: Amazon bestelling - verkeerd product
Geplaatst: 20 jan 2015, 11:37
door stijnkoppelmans
Sowieso contact opnemen met Amazon.de zelf.
Via de chat lossen zij problemen vrijwel instant op. Wellicht zeggen ze dat je nog enkele dagen moet wachten en dan terug moet aanbellen. Dan krijg je wel gewoon direct van amazon.de het bedrag teruggestort.
Als je het via VISA doet zit je misschien met toekomstige narigheid met Amazon gezien je niet eerst bij hen hebt aangebeld.
TL;DR
Open even een chat met ze, en ze helpen je snel verder

Re: Amazon bestelling - verkeerd product
Geplaatst: 20 jan 2015, 17:34
door leohein
Hier tot nu toe goede ervaringen met amazon support.
Kreeg direct mijn geld terug, en hoefde niets terug te sturen. (Produkt was ook via een externe verkoper).
Probleem aangemeld via de chat.
Re: Amazon bestelling - verkeerd product
Geplaatst: 20 jan 2015, 19:55
door testertje
Ik had eens een USB-lader voor in m'n auto gekocht, maar die paste daar niet goed in. Het ding was te kort, te smal en de bovenkant te groot om dit vast te krijgen in de sigarettenaansteker.
Dit toestelletje kostte iets van een 12 EUR en werd zonder probleem door een externe verkoper van Amazon.de terugbetaald, én ik mocht het houden.
Via Amazon een formulier naar de verkoper ingevuld en dit was het. Top service.
Re: Amazon bestelling - verkeerd product
Geplaatst: 20 jan 2015, 22:08
door apestaart
heist_175 schreef:Het gaat sowieso al niet over gigantische bedragen, maar fout is fout.
Bedankt voor de links.
Als ik over enkele dagen nog niets gehoord heb, zal ik eens bellen.
Desnoods blokkeer ik de VISA betaling, maar die wordt eind van de maand al afgerekend natuurlijk...
Dan zal je mogen haasten en niet te lang wachten om die VISA betaling te annuleren.
Re: Amazon bestelling - verkeerd product
Geplaatst: 21 jan 2015, 08:08
door heist_175
Ondertussen heb ik van de verkoper een link gekregen om een papier af te drukken.
Maar ik moet wel zelf de shipping betalen, bij
BPost is dat €8,70.
Ik lees hier mensen die gebeld of gechat hebben met Amazon?
Ik zie al die opties nergens staan (al kan het ook aan mijn niveau van Duits liggen

)
Re: Amazon bestelling - verkeerd product
Geplaatst: 21 jan 2015, 09:16
door liber!
apestaart schreef:heist_175 schreef:Het gaat sowieso al niet over gigantische bedragen, maar fout is fout.
Bedankt voor de links.
Als ik over enkele dagen nog niets gehoord heb, zal ik eens bellen.
Desnoods blokkeer ik de VISA betaling, maar die wordt eind van de maand al afgerekend natuurlijk...
Dan zal je mogen haasten en niet te lang wachten om die VISA betaling te annuleren.
Je hebt 90 dagen om een dispuut bij Visa te openen. Maar ik zou toch via Amazon helpdesk proberen.
Re: Amazon bestelling - verkeerd product
Geplaatst: 21 jan 2015, 14:08
door stijnkoppelmans
Ik kom bij de chat door te klikken op "Hilfe" -> "Brauchen Sie weitere Hilfe?" -> "Kontactieren Sie uns". Daarna selecteer ik de bestelling en onderwerp en kan ik kiezen tussen telefoon, chat en email.
Directe link naar Contact Us form:
https://www.amazon.de/gp/help/customer/ ... gt_comp_cu&
Een mogelijk probleem is misschien dat de chat meestal enkel in het duits beschikbaar is. Je kan het in gebrekkig duits proberen (ze kunnen best wel puzzelen), en indien dit niet lukt, dat krijg je informatie over hoe je een engels sprekende medewerker kan bereiken.
Succes!
Re: Amazon bestelling - verkeerd product
Geplaatst: 21 jan 2015, 14:57
door heist_175
Bedankt!
Ik heb met behulp van Google Translate even gechat.
De mevrouw "Ruxandra Aroneasa" (ik denk dat het een mevrouw is), had ongetwijfeld door dat het via Google Translate was,
maar ze was heel vriendelijk en heeft een ticket bij de verkoper gemaakt, om de verzendingskosten voor zijn rekening te nemen.
Ze heeft ook uitgelegd dat als ik "verzending via Amazon" selecteer (of een product-versie zoek die verzending via Amazon heeft) dat terugsturen van verkeerde producten dan gratis is.
Afwachten...
Re: Amazon bestelling - verkeerd product
Geplaatst: 21 jan 2015, 15:30
door liber!
Ze helpen ook in het Engels normaal op Amazon.de, zowel via ticket als chat. Dus geen nood aan Google Translate...
Re: Amazon bestelling - verkeerd product
Geplaatst: 21 jan 2015, 15:35
door heist_175
Ik heb zowel in het Duits als in het Engels geantwoord
en ik kreeg telkens een Duits antwoord terug.
Copy/past via Google Translate was niet zo moeilijk.
Volgende keer toch eens zien of de FR versie niet dezelfde prijzen hanteert.
Mijn Frans is stukken beter dan mijn Duits

.
De UK versie is lastig met de £ omrekening.
Re: Amazon bestelling - verkeerd product
Geplaatst: 21 jan 2015, 15:51
door Jack Daniels
Ik vergelijk ook af en toe de prijzen tussen Amazon DE en Amazon FR. Ik heb de indruk dat de prijzen bij DE lager liggen dan bij FR. UK is niet handig gezien de omrekening naar Euro zoals hier al werd geschreven.
Re: Amazon bestelling - verkeerd product
Geplaatst: 21 jan 2015, 17:16
door Maglor
Vergeet zeker ook niet te kijken op de .es of .it site. Ik heb mijn camera op de Spaanse Amazon voor ruim 50€minder gekocht. Er bestaat een eenvoudige Chrome plugin die de prijzen op de verschillende Amazon sites toont als je boven de prijs van een product zweeft. Ik kan het nu niet opzoeken want ik zit nog op mijn werk...
Re: Amazon bestelling - verkeerd product
Geplaatst: 21 jan 2015, 17:19
door liber!
Ik gebruik Kiwi Amazon price compare om de prijzen te vergelijken:
https://chrome.google.com/webstore/deta ... kbgjogokko
Als je een Amazon product pagina bezoekt, toont het ook de prijzen op .Fr/.De/.Uk/.com. Vaak is Amazon.de goedkoper, al heb ik toch al 2x 100'en € gespaard door op .Fr te bestellen.
Een babyfoon: Amazon.de: €189, op Amazon.Fr: €69.
Een DSLR (al 2j geleden): Amazon.de: €900, op Amazon.Fr: €650
Re: Amazon bestelling - verkeerd product
Geplaatst: 21 jan 2015, 19:02
door heist_175
Ik gebruik Shoptimate en Safeprice, Safeprice doet niet op alle sites suggesties, maar suggereert wel veel breder.
Re: Amazon bestelling - verkeerd product
Geplaatst: 26 jan 2015, 20:48
door heist_175
Ondertussen is het probleem opgelost.
Het bedrijf in kwestie heeft per email gereageerd en de correcte (2A) Samsung laders opgestuurd.
Wat ik met de 0,7A modellen moet doen, is me niet meegedeeld.
Ik heb al wat langer geleden een waterkoker bij Amazon besteld, en die begint na 4 maanden te roesten.
Daarnet opnieuw via de chat contact opgenomen, deze keer in het Engels:
I am sorry but we do not offer chat service in any other language than German, therefore I am sending you this automated message:
We will be pleased to assist you in English via email. Please click onto this link for our contact-us form:
http://www.amazon.de/contact-us
Please choose the following options in the form:
Section 1: "Sonstiges"
Section 2: "Write to us in English" from the drop-down menu
You can usually expect an email response from our English-speaking team within the next 24 hours.
In addition, did you already know that answers to many questions can also be found quickly on our English Help pages?
Just click here:
http://www.amazon.de/help/english
I apologize for any inconveniences caused and hope for your understanding. Thank you and have a nice day.
En toen mocht Google Translate me opnieuw helpen

.
Korte samenvatting: stuur het maar op, we betalen het bedrag terug.
Prima service.