Pagina 1 van 1
Yelo Play... helaas!
Geplaatst: 16 dec 2014, 10:53
door wimpie3
Tot voor kort was ik een tevreden gebruiken van Yelo TV. Handig om onderweg de tv gids te raadplegen en wat opnames naar mijn digibox door te sturen.
Wat zie ik nu: Yelo TV bestaat niet meer en is vervangen door Yelo Play. Ik doe een upgrade en... tadaa! Voor Yelo Play heb je Telenet internet nodig (ik heb alleen een kabelabonnement en geen telenet internet).
Wat is dat nu? Exit Yelo voor mensen die geen internet hebben bij Telenet? Wat heeft internet nu te maken met mijn digibox? Vroeger ging dat perfect...

Re: Yelo Play... helaas!
Geplaatst: 16 dec 2014, 10:57
door raf1
Dat heet
upselling. Nieuwe Telenet-producten worden steeds ontwikkeld om de upselling te maximaliseren.
Re: Yelo Play... helaas!
Geplaatst: 16 dec 2014, 11:02
door wimpie3
In mijn woordenboek heet dat "kloterij". Ik kan begrijpen dat een product internet nodig heeft wegens technische vereisten, of dat je bepaalde kortingen krijgt als je meerdere producten afneemt. Maar iemand een app ontnemen omdat hij iets heeft wat eigenlijk niks met de app zelf te maken heeft, zonder alternatief (de oude app werkt immers niet meer)... daar zakt mijn broek van af. Echt.
Re: Yelo Play... helaas!
Geplaatst: 16 dec 2014, 11:02
door MClaeys
Wow, dat wist ik zelfs niet

Buiten upselling kan ik me ook geen andere reden bedenken. Ze willen duidelijk dat je een pack neemt met internet, de vraag is, wil je dat wel bij een provider die het zo speelt?
Re: Yelo Play... helaas!
Geplaatst: 16 dec 2014, 13:32
door Avenger 2.0
MClaeys schreef:Wow, dat wist ik zelfs niet

Buiten upselling kan ik me ook geen andere reden bedenken. Ze willen duidelijk dat je een pack neemt met internet, de vraag is, wil je dat wel bij een provider die het zo speelt?
Probleem zal zijn dat je die gekochte digicorder niet waardeloos wilt zien worden. Lijkt me ook de voornaamste reden dat ze terug hd digicorders verkopen. Je blijft sneller bij Telenet als je weet dat je 250€ investering waardeloos wordt bij overschakeling.
Re: Yelo Play... helaas!
Geplaatst: 16 dec 2014, 14:07
door MClaeys
Maar die worden bij Telenet na verloop van tijd ook waardeloos, niet alle decoders ondersteunen de nieuwe Yelo Play. Je zal dat ding dan maar gekocht hebben.
Re: Yelo Play... helaas!
Geplaatst: 16 dec 2014, 14:17
door ubremoved_539
Je krijgt tegenwoordig toch de garantie van TN dat je toestel 5 jaar blijft werken ?
Of is "werken" gewoon live TV kijken ?
Re: Yelo Play... helaas!
Geplaatst: 16 dec 2014, 14:26
door MClaeys
Volgens mij slaat werken enkel op het live tv-kijken. Volgens mij zijn er decoders bij die geen ondersteuning hebben voor Play maar die toch nog geen 5 jaar oud zijn. Enkel de volgende modellen komen in aanspraak:
Digicorder: AD2100 – AD2200
Digibox: AD210
Re: Yelo Play... helaas!
Geplaatst: 16 dec 2014, 15:37
door johan.devos
Lang leve de vrije hardwarekeuze... maar telenet probeert deze toch zo moeilijk mogelijk te maken.
Ik kan mijn HD recorder met CI+ kaartje gewoon via een webinterface programmeren maar:
- de program guide is door Telent kuntmatig beperkt tot 2 dagen
- Telenet kan het niet laten van "wekelijks" zenders te verplaatsen
- De "Hollywood" protectie hangt mijn kl*n uit. Zenders zoals de BBC, ARD,... die in hun eigen land zonder protectie te bekijken zijn hier "beveiligd"
- Onbeveiligde kanalen kan ik overal ter wereld bekijken maar beveiligde niet
Helaas heeft mijn HD recorder nog geen satteliettuner, maar ik zie dat er nu al modellen bestaan met multiple DVB-C, DVB-T en DVB-S tuners met CI+ en remote programming, DLNA-Server, transcoding,...
Re: Yelo Play... helaas!
Geplaatst: 16 dec 2014, 15:46
door jnsvr
wimpie3 schreef:Tot voor kort was ik een tevreden gebruiken van Yelo TV. Handig om onderweg de tv gids te raadplegen en wat opnames naar mijn digibox door te sturen.
Wat zie ik nu: Yelo TV bestaat niet meer en is vervangen door Yelo Play. Ik doe een upgrade en... tadaa! Voor Yelo Play heb je Telenet internet nodig (ik heb alleen een kabelabonnement en geen telenet internet).
Wat is dat nu? Exit Yelo voor mensen die geen internet hebben bij Telenet? Wat heeft internet nu te maken met mijn digibox? Vroeger ging dat perfect...

Misschien mis ik iets, maar via Yelo TV (de app) kon je toch nooit kijken zonder Telenet internetverbinding ?
Alle andere zaken (tv gids raadplegen, record etc) kan ik ook via mobiel internet (zit niet bij Telenet).
Re: Yelo Play... helaas!
Geplaatst: 16 dec 2014, 16:02
door rtl
na de update kan je die dingen zoals programmeren dus niet meer...
Re: Yelo Play... helaas!
Geplaatst: 17 dec 2014, 21:53
door fendtje
ge betaald
men gaat de grens over
en het is allemaal gedaan , dit onder mom van .......
maar ja de kudden en telenet he.
Re: Yelo Play... helaas!
Geplaatst: 17 dec 2014, 22:05
door Avenger 2.0
Ik gok dat nog wel iemand de APK heeft van de oude app. Voor zolang ze deze natuurlijk niet blokkeren.
Re: Yelo Play... helaas!
Geplaatst: 18 dec 2014, 13:20
door kippewit
Inderdaad belachelijk dat je niet meer kan inloggen zonder internet van Telenet. Klachten in de appstore hierover lopen ook op. Heb Telenet hierover aangesproken op Twitter, maar daar zeiden ze enkel dat het "technisch onmogelijk was" en dat ze "hier helaas niets aan kunnen veranderen". Op mijn antwoord dat kunnen en willen twee verschillende dingen zijn, is het tot nu toe stil gebleven.
Re: Yelo Play... helaas!
Geplaatst: 18 dec 2014, 14:55
door rtl
da's zeker en vast BS aangezien het via de website (yelotv.be) gewoon nog wel werkt..
Re: Yelo Play... helaas!
Geplaatst: 29 sep 2015, 17:29
door alfa_ajx732
rtl schreef:da's zeker en vast BS aangezien het via de website (yelotv.be) gewoon nog wel werkt..
Inderdaad, tot voor 1/8/2015 werkte yelotv.be zonder TN internet!
Ik had toen net Windows 10 geladen en dacht eerst dat die de oorzaak was, heb zelfs een paar keer met TN gebeld en die beweerden dat dit nooit gewerkt heeft zonder TN Internet

Re: Yelo Play... helaas!
Geplaatst: 29 sep 2015, 18:29
door TiTanium
Straf, ik heb nooit Yelo kunnen zien zonder een telenetverbinding, mis ik iets?
Via Wi-Free enzo wel.
Re: Yelo Play... helaas!
Geplaatst: 29 sep 2015, 19:38
door alfa_ajx732
TiTanium schreef:Straf, ik heb nooit Yelo kunnen zien zonder een telenetverbinding, mis ik iets?
Via Wi-Free enzo wel.
voor alle duidelijkheid:
Tot begin augustus kon ik mijn digicorder, op scarlet internet, programmeren via yelotv.be op mijn laptop of desktop. De opnames kon ik opvragen maar niet bekijken. Ook over internet werkte dat.
Opeens begin augustus komt bij yelotv.be een popup: "Foutje: Aanmelden is mislukt om onbekende redenen" en ik krijg enkel nog de Tv-Gids.
De yelo app op mijn smartphone start helemaal niet op. (lukt wel met de login van een vriend met TN internet maar dan ben ik ingelogd op zijn digicorder wat natuurlijk niet de bedoeling is)
Bij TN raden ze mij aan TN internet te nemen ... nog liever
Een staaltje van Telenet arrogantie
Re: Yelo Play... helaas!
Geplaatst: 30 sep 2015, 19:30
door kippewit
Inderdaad, digicorder programmeren lukte vroeger perfect via de app en browser, als je enkel tv had. En plots was dat zogezegd "niet meer mogelijk".
Re: Yelo Play... helaas!
Geplaatst: 30 sep 2015, 21:57
door fluppie
Ik vind het erg voor mensen die een digicorder gekocht hebben bij Telenet,en nu blijkt dat er geknipt is de de mogelijkheden daarvan.Het is al een tijdje te zien dat Telenet eigenlijk iedereen naar triple play wil duwen er is ook geen korting meer op een 2p. bijv.