Pagina 1 van 1
Lijntest down
Geplaatst: 09 dec 2014, 21:04
door heist_175
Sinds enkele dagen (zowel gisteren als vandaag) kan ik geen lijntest meer doen op basis van adres.
http://proximus.be/internetsnelheid
Ook op lijntest.be krijg ik steevast 0,0Mbps als antwoord bij VDSL.
Ik heb al een paar keer de vraag gekregen, sinds de aankondiging van Telenet, om over te stappen naar Belgacom/Scarlet.
Zonder snelheidstest lukt dat natuurlijk niet.
Hoewel sommigen beweren dat 12/16.5/20Mbps voldoende is, is een snelheid onder de 30Mbps niet wenselijk voor velen.
Wat moet ik doen om die mensen verder te helpen?
Slightly related: Scarlet zegt dat je 30Mbps krijgt, is dat gecapped of is dat omdat ze dat niet meer willen afficheren?
Re: Lijntest down
Geplaatst: 09 dec 2014, 23:09
door jackho
Ze zijn nochtans van dit probleem op de hoogte bij proximus en doen er alles aan om dit zo vlug mogelijk op te lossen.
Gisteren werkte de
beschikbaarheidstest ook niet maar deze werkt terug nu.
Je kan je ook nog verhelpen via de
lijntest
Edit: de lijntest schijnt sedert gisteren ook niet meer te werken!
Re: Lijntest down
Geplaatst: 10 dec 2014, 08:17
door heist_175
Bijzonder slecht moment nu vele Telenetters willen overstappen en vooral geïnteresseerd zijn in de snelheid die ze zouden krijgen...
Re: Lijntest down
Geplaatst: 10 dec 2014, 08:37
door Vaganzza
Re: Lijntest down
Geplaatst: 10 dec 2014, 12:13
door jackho
sedert gisterenavond werkte die terug bij mij,
en nu juist opnieuw getest en werkt die terug alleen maar "als klant" en niet meer als "nieuwe klant"
Het is dus dus duidelijk dat ze er sedert gisteren aan het aanpassingen doen zijn.
Re: Lijntest down
Geplaatst: 11 dec 2014, 07:24
door sbghannibal
als je het echt nodig hebt mag je me altijd de adressen pmen, ik heb toegang tot de interne en daar werkt het wel voor nieuwe klanten
Re: Lijntest down
Geplaatst: 11 dec 2014, 09:43
door tb0ne
Zonet als nieuwe klant kunnen doen... ik kan 1 gewone TV aansluiten.
Is ergens een overzicht van geplande werken waarop je kan zien binnen welke termijn er verbetering mogelijk kan zijn?
Re: Lijntest down
Geplaatst: 11 dec 2014, 12:38
door jorisx
hier lukt het nog niet om de speedtest op de proximus-site te kunnen doen... (zowel nieuwe als bestaande klant geeft foutmelding)
Mogelijks zijn ze de verhoging van de uploadsnelheden aan het implementeren in de tool?
Re: Lijntest down
Geplaatst: 11 dec 2014, 12:42
door heist_175
Het TV gedeelte werkt, je kan - ook als nieuwe klant - nagaan hoeveel TV's je kan aansluiten.
Het internetgedeelte werkt niet, je kan niet opzoeken welke snelheid je krijgt...
Re: Lijntest down
Geplaatst: 19 dec 2014, 10:15
door jorisx
en de
speedtest lijkt weer te werken.
Re: Lijntest down
Geplaatst: 19 dec 2014, 11:20
door heist_175
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max: 27,6 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Min.: 15,3 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max: 27,6 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Min.: 15,3 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Ik sync maar op 25Mbps, dus hoe zou ik daar ooit 27,8Mbps uitgeperst krijgen?
Re: Lijntest down
Geplaatst: 19 dec 2014, 12:54
door qless
sync van 25 = DLM op 16/5 profiel (zie min mbps) miss dat dlm je nog naar 30 kan zetten
Re: Lijntest down
Geplaatst: 19 dec 2014, 16:41
door Sinna
@qless: ik vermoed dat je een 16/2 bedoelt.
Enig idee welk profiel dit zou kunnen zijn?
61,3 Mbps download - 5,3 Mbps upload (geen verschil tussen min en max noch binnen en buiten piekuren). Is dit een 70/6? Vreemd dat het dan 'maar' 61,3 Mbps down zou zijn...
Re: Lijntest down
Geplaatst: 19 dec 2014, 17:27
door JoskeVermeulen
Waarschijnlijk wel, hier 30/2 met b-box2 wat ik ook effectief behaal.
Max: 23,1 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Min.: 18,6 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Volgens de test aan het begin van mijn straat wat een 100m is:
Max.: 61,6 Mbps download - 4,6 Mbps upload
Min.: 27,5 Mbps download - 4,6 Mbps upload
En bij familie 500m verder vanaf mijn adres wordt er met de b-box2 een 70/6 behaald:
Max.: 61,6 Mbps download - 4,6 Mbps upload
Min.: 61,6 Mbps download - 4,6 Mbps upload
Re: Lijntest down
Geplaatst: 21 dec 2014, 14:37
door Vaganzza
Die internetsnelheid tool van Proximus werkt opnieuw!
Re: Lijntest down
Geplaatst: 21 dec 2014, 16:32
door Tomsworld
De tool werkt maar ik vraag me wel af met welke info
Lijn hier staat op 16,5/2 al meerdere resets afgelopen maanden via 0800 en via proximus helpdesk, maar geen dlm en wat geeft de lijntest.
Code: Selecteer alles
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max: 27,6 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Min.: 15,3 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max: 27,6 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Min.: 15,3 Mbps download - 1,8 Mbps upload
Vroeger gaf die netjes die 15,3 al max en min.
Re: Lijntest down
Geplaatst: 21 dec 2014, 16:35
door AndRo555
Er zijn onlangs een aantal DLM profielen bijgekomen. Dus aan de hand van de kwaliteit van jouw lijn kon je naar 25/2 gaan en dus nu ook blijkbaar naar 30/2
Re: Lijntest down
Geplaatst: 21 dec 2014, 16:54
door philippe_d
Vaganzza schreef:Die internetsnelheid tool van Proximus werkt opnieuw!
Helaas zijn de (onlangs verhoogde) nieuwe uploadsnelheden nog niet verwerkt in de tool
Bij Maxi komt nog altijd 4.6 mbps upload, bij Start 2.3 mbps ...
Re: Lijntest down
Geplaatst: 22 dec 2014, 23:26
door jaker