Pagina 1 van 1

Weepee probleem

Geplaatst: 24 okt 2014, 18:51
door Goztow
Setup: weepee inkomend op siemens gigaset.

Ik bel mijn nummer op, telefoon rinkelt, ik neem op en bezettoon zowel op de telefoon die opbelt als op de gigaset. Uitbellen via betamax geen probleem. SIP is registered.

Klantenarea weepee toont http://prntscr.com/4zardq

Re: Weepee probleem

Geplaatst: 25 okt 2014, 09:58
door Goztow
Niemand een idee?

Ik heb een extra status info kunnen aanzetten op de telefoon. Telkens dit gebeurt, krijg ik een code 701. Volgens deze pagina: http://www.gigaset.com/fileadmin/legacy ... es_eng.htm betekent dit Release Reason: Bye received => disconnect from the remote party .

Zou het aan de telefoon kunnen liggen? Ik heb geen andere telefoon waarop ik inkomend zou kunnen testen, vrees ik.

Re: Weepee probleem

Geplaatst: 25 okt 2014, 10:11
door raf1
Wellicht een netwerkprobleem. Wat zit er tussen de gigaset en het internet? Of probeer eens met een softphone en monitor het verkeer via wireshark.

Re: Weepee probleem

Geplaatst: 25 okt 2014, 11:10
door Goztow
Er zit een switchje tussen. Ik heb die er van tussen gehaald en het is hetzelfde probleem.

Re: Weepee probleem

Geplaatst: 25 okt 2014, 11:20
door iceke
Als je wil test ik jouw account wel eens in mijn Siemens (pm)

Re: Weepee probleem

Geplaatst: 25 okt 2014, 11:26
door Goztow
You got PM.

Re: Weepee probleem

Geplaatst: 25 okt 2014, 14:10
door Goztow
Harumph...

Mijn connectie werkte dus bij iceke. Bij mij noppes. Na tijdje zelfs geen registration meer bij weepee, maar wel nog bij betamax.

Dan uiteindelijk modem reboot en tada, alles werkt terug normaal, ook inkomend :|. Kan het zijn dat ik een nieuw ip heb gekregen en zo de boel weer zou opgelost zijn? Ik weet het niet... Dit verklaart natuurlijk geenszins wat het probleem nu precies was en of het niet zal terugkomen.

Hopelijk niks te maken met de 92u reconnect... bij bbox2 nooit problemen mee gehad!

Re: Weepee probleem

Geplaatst: 26 okt 2014, 11:24
door philippe_d
Ik zie dat je probleem (voorlopig) opgelost is? Mijn input komt dus wsl te laat :-( .

Wat mij opviel in je WeePee call log zijn de verschillende "voice-forward" meldingen. Het doet mij vermoeden dat je inkomend nummer op één WeePee account staat (forward account?), en je Gigaset op een 2de account (en je de gesprekken doorstuurt van 1 > 2 ?).

Hoewel je voor inkomende gesprekken geen belkrediet nodig hebt, en gesprekken naar andere WeePee accounts (vb interne forwards) gratis zijn, mag je rekening niet op "0" staan. Want zonder belkrediet worden ook interne calls geweigerd.
Dat had een oorzaak kunnen zijn van het beschreven probleem?

Als het probleem zich terug voordoet binnen 96 uur (PPPoE disconnect) dan is dit inderdaad een B-box3 probleem (port-mappings die verloren gaan bij een IP change?). Mogelijke oplossingen:
  1. Eigen PPPoE sessie op de Gogaset. Indien dit mogelijk is zou het definitief je probleem kunnen oplossen (geen NAT, geen portforwarding).
  2. UPnP aanzetten in de B-box3?
  3. WeePee STUN server instellen in de gigaset?
  4. re-register time aanzienlijk verkorten (20 min > 30 sec?)