Pagina 1 van 1

Geen DSL sync cityline

Geplaatst: 17 okt 2014, 14:47
door dweezil
zone 059 Oostende, abo is Cityline.
sinds 14u27 geen DSL synchronisation meer.

Re: Outage

Geplaatst: 17 okt 2014, 15:37
door dweezil
zonet verscheen dit in de log:

Code: Selecteer alles

17.10.14	15:18:10	DSL not responding (no DSL synchronization).
17.10.14	15:15:02	DSL is available (DSL synchronization exists with 30063/6063 kbit/s).
17.10.14	14:26:29	Internet connection cleared.
17.10.14	14:26:29	DSL not responding (no DSL synchronization).
....
15.09.14	06:12:21	DSL is available (DSL synchronization exists with 15697/2441 kbit/s).
Zou de snelheid van cityline verhoogd worden?

Re: Outage

Geplaatst: 17 okt 2014, 19:59
door Petervanakelyen
Dat is geen normale profielverhoging. Mogelijk een probleem met je lijn die is opgelost.

Re: Outage

Geplaatst: 20 okt 2014, 13:48
door dweezil
Intussen zijn we maandagmiddag en nog steeds geen DSL sync. Ik heb de telefoonkabel al eens uitgetrokken, eens getest met een andere kabel, de fb7360 eens herstart zonder resultaat. Is er nog iets dat ik kan doen om de telefoonlijn te controleren? Ik zit hier in een appartement in centrum Oostende.
Ik heb vrijdag in de late namiddag een service ticket geopend bij dommel, nog geen reactie gehad.

Re: Outage

Geplaatst: 21 okt 2014, 19:19
door dweezil
Dinsdagmiddag nog steeds geen antwoord op het service ticket. Ik heb dan eens gebeld naar Dommel en kreeg daar het antwoord dat ze mij zo vlug mogelijk gingen helpen op dat service ticket. Rond 16u kwam er daar het antwoord dat ik een factory reset van de fritzox moest uitvoeren. Ik heb dat dan gedaan, zonder resultaat. Geen DSL sync. Ik heb het service ticket nu terug geopend.

to be continued...

Re: Geen DSL sync cityline

Geplaatst: 21 okt 2014, 19:28
door guntherstassen
Welkom bij de Support van Dommel :bang: :bang: :bang: :bang:
Begin maar uit te kijken naar een andere provider.
Ik heb hetzelfde meegemaakt vroeger... Oplossing was enkel overstappen naar andere provider.

Re: Geen DSL sync cityline

Geplaatst: 21 okt 2014, 19:57
door dweezil
Ik verdenk eigenlijk ofwel de bouw aan de overkant van de straat ofwel Belgacom Proximus zelf die een upgrade heeft gedaan aan de telefoonlijn want ik heb vroeger al buren in het appartementsgebouw horen klagen over Proximus tv.

Re: Geen DSL sync cityline

Geplaatst: 22 okt 2014, 10:09
door dweezil
ik heb een mail gestuurd naar de huisbaas van het appartementsgebouw en kreeg dit als antwoord:
Dag xxx,

Ik weet dat ze vrijdag van belgacom geweest zijn voor flat 3A in uw gebouw en dat ze daar een aansluiting hebben gemaakt voor een belgacom/proximus pakket in deze flat. ik ben niet op de hoogte of dit een invloed kan hebben op uw telefoonlijn.

Er zijn geen klachten van andere bewoners.
Ik denk dat de oorzaak gevonden is :roll:
Ik heb deze info nu ook op mijn service ticket gezet, Nu terug wachten op een antwoord van Dommel.

Re: Geen DSL sync cityline

Geplaatst: 22 okt 2014, 10:24
door dweezil
onmiddellijk aantwoord gekregen van Dommel:
We denken ook dat er een probleem op de lijn gaat zijn .
Kan u ons een contactnummer bezorgen en enkele dagen dat u beschikbaar bent zodat we een technieker kunnne inplannen ?

Re: Geen DSL sync cityline

Geplaatst: 22 okt 2014, 10:36
door Ken
dweezil schreef:ik heb een mail gestuurd naar de huisbaas van het appartementsgebouw en kreeg dit als antwoord:
Dag xxx,

Ik weet dat ze vrijdag van belgacom geweest zijn voor flat 3A in uw gebouw en dat ze daar een aansluiting hebben gemaakt voor een belgacom/proximus pakket in deze flat. ik ben niet op de hoogte of dit een invloed kan hebben op uw telefoonlijn.

Er zijn geen klachten van andere bewoners.
Ik denk dat de oorzaak gevonden is :roll:
Ik heb deze info nu ook op mijn service ticket gezet, Nu terug wachten op een antwoord van Dommel.
'k Denk dat er hier in Oostende ook wel een technieker zit die er precies om doet...
Heb 3-4 jaar geleden hetzelfde voorgehad, plots geen DSL sync meer :p
Ze hadden mijn paar gebruikt voor een andere klant zonder te controleren of er wel al iets op zat... Grrrr...

Re: Geen DSL sync cityline

Geplaatst: 22 okt 2014, 12:34
door dweezil
De technieker zal vanavond nog komen :
The appointment is set between 22/10/2014 16:30:00 and 22/10/2014 20:00:00.
:banana:

Re: Geen DSL sync cityline

Geplaatst: 22 okt 2014, 17:21
door dweezil
oh boy...

Die technieker is hier geweest. Hij had nog nooit van Dommel gehoord. Hij testte de telefoonaansluiting in het appartement en die ging dus effectief niet. Dan is hij naar de kelder gegaan waar volgens hem vanalles verkeerd was. Na daar een tijdje gewerkt te hebben is hij naar de kast op straat gegaan om daar aan te werken. Dan kwam hij terug in mijn appartement. Hij testte de lijn en die nu werkte die volgens hem. De fritzbox daarentegen bleef zonder DSL sync.
We hebben de fitzbox herstart, een andere kabel geprobeerd maar nog steeds geen DSL sync. Hij heeft dan met een apparaat nog een test gedaan of de lijn ging voor adsl en die test lukte wel. De fritzbox bleef zonder DSL sync.

Volgens hem is de fritzbox kapot en dan is hij maar vetrokken. Zo blijf ik hier zitten zonder internet en telefoon.

Re: Geen DSL sync cityline

Geplaatst: 23 okt 2014, 16:12
door dweezil
na nog wat testen via de Dommel helpdesk is het eindelijk terug in orde en krijg ik een DSL sync :-)