Pagina 1 van 1
Samsung TV & Netflix
Geplaatst: 18 sep 2014, 12:30
door sky
Ik heb thuis een samsung D7000 staan maar tot nu toe zie ik in de apps nog steeds geen netflix app staan.
Iemand die dit al werkende heeft gekregen of wel al een officiele netflix app heeft op zijn tv.
Zou natuurlijk kunnen dat de d7000 niet meer ondersteund wordt.
Of is het wachten tot netflix officieel van start gaat, alhoewel dacht ik gelezen te hebben dat er reeds verschillende platformen zijn waar deze wel al te downloaden is.
[Mod Edit] titel gewijzigd
Re: Samsung D7000 & Netflix
Geplaatst: 18 sep 2014, 12:35
door ubremoved_539
Op m'n F8000 is ie onlangs verschenen...
Re: Samsung D7000 & Netflix
Geplaatst: 18 sep 2014, 12:47
door Maglor
Dat zal hoogstwaarschijnlijk zijn omdat de app idd nog niet is vrijgegeven in België. Morgen bij de launch zal dit normaal gezien wel zo zijn. Indien niet of indien je niet wil wachten, kan je altijd de regio van je TV veranderen (ik heb de mijne een paar maand geleden naar .nl veranderd om Netflix te kunnen installeren), neem dan eens een kijkje hier:
https://support.unlocator.com/customer/ ... es/1244175.
Re: Samsung D7000 & Netflix
Geplaatst: 18 sep 2014, 13:00
door sky
Oke, thx zal ik straks eens doen.
Ik had gisteren van de firmware al een update gedaan maar dit had geen invloed op de beschikbaarheid van de app.
Re: Samsung D7000 & Netflix
Geplaatst: 18 sep 2014, 14:18
door ubremoved_539
Maglor schreef:Dat zal hoogstwaarschijnlijk zijn omdat de app idd nog niet is vrijgegeven in België.
Toch wel want ze is dus onlangs verschenen op m'n Samsing F8000.
Re: Samsung D7000 & Netflix
Geplaatst: 18 sep 2014, 14:21
door johcla
Hier staat Netflix er ook al 2 weken bij, op een H6400 en H7000.
Re: Samsung D7000 & Netflix
Geplaatst: 18 sep 2014, 14:46
door Maglor
r2504 schreef:Maglor schreef:Dat zal hoogstwaarschijnlijk zijn omdat de app idd nog niet is vrijgegeven in België.
Toch wel want ze is dus onlangs verschenen op m'n Samsing F8000.
Inderdaad. Ik heb net mijn landinstellingen terug op België gezet en Netflix werd er zonder probleem op geïnstalleerd (ES7000). Die landswitch die ik eerder vermeldde is dus niet nodig.
Re: Samsung D7000 & Netflix
Geplaatst: 18 sep 2014, 17:04
door philippe_d
Netflix staat nu zelfs onder de "default apps" voor België, je moet de App dus niet eens downloaden.
Re: Samsung D7000 & Netflix
Geplaatst: 19 sep 2014, 18:37
door sky
Als ik de landcode verander naar Nederland dan installeert hij wel de netflix app, op de Belgische instelling was deze niet zichtbaar.
Ik veronderstel dat de landcode niets te maken heeft met welke versie van netflix je te zien krijgt, ofwel?
Anders laat ik hem op nl staan.
[
Post made via mobile device ]
Re: Samsung D7000 & Netflix
Geplaatst: 19 sep 2014, 19:14
door Flippi
Blijkbaar wordt de app bij de duurdere oude modellen (D7000 & D8000) in NL wel nog geïnstalleerd, maar niet in België. De H-modellen zijn voor 2015, de D-modellen dateren al van 2011.
Hier een lijst met ondersteunde oude modellen in Nederland.
Re: Samsung D7000 & Netflix
Geplaatst: 19 sep 2014, 20:55
door Abusimbal
Hier alle Samsung TV modellen die Netflix ondersteuning hebben.
http://www.samsung.com/nl/netflix/
Titel misschien aanpassen naar Samsung TV & Netflix ??
Re: Samsung D7000 & Netflix
Geplaatst: 20 sep 2014, 10:31
door stefanvdb
Ik heb de app van Netflix op mijn UE55HU8500L 55 8-Series Curved UHD TV, maar ze doet niets ... ze geeft enkel een zwart beeld.
Toen Netflix nog niet in BE aanwezig gaf, werkte ze wel, ik kreeg toen de melding: "binnenkort aanwezig in BE, ..."
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Heb al eens afgemeld, nieuwe account aangemaakt, de app verwijderen lukt me niet, ...
Thanks
Re: Samsung D7000 & Netflix
Geplaatst: 20 sep 2014, 12:57
door bollewolle
Bij mijn D8000 uit 2011 staat Netflix er inderdaad ook niet tussen. Zal ook eens moeten proberen om de landcode aan te passen, jammer dat ze die niet beschikbaar maken bij de oudere modellen (dewelke zeker werken aangezien de US ze in 2011 al konden gebruiken).
Re: Samsung TV & Netflix
Geplaatst: 20 sep 2014, 20:28
door sky
stefanvdb schreef:Ik heb de app van Netflix op mijn UE55HU8500L 55 8-Series Curved UHD TV, maar ze doet niets ... ze geeft enkel een zwart beeld.
Toen Netflix nog niet in BE aanwezig gaf, werkte ze wel, ik kreeg toen de melding: "binnenkort aanwezig in BE, ..."
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Heb al eens afgemeld, nieuwe account aangemaakt, de app verwijderen lukt me niet, ...
Thanks
Je kan de landcode ook eens proberen te veranderen naar bv nl, dan worden alle apps verwijderd, nadien terug naar be wijzigen, worden alle apps opnieuw geïnstalleerd, misschien dat dat helpt.
[
Post made via mobile device ]
Re: Samsung TV & Netflix
Geplaatst: 20 sep 2014, 22:15
door stefanvdb
Enig idee hoe ik de landcode kan aanpassen? Al een aantal keer de menu doorlopen en google brengt geen raad voorlopig ...
Re: Samsung TV & Netflix
Geplaatst: 20 sep 2014, 22:45
door stefanvdb
Re: Samsung TV & Netflix
Geplaatst: 20 sep 2014, 23:16
door silencer
Bij mijn panas TV werkt het

Bedankt voor de tip
Re: Samsung TV & Netflix
Geplaatst: 20 sep 2014, 23:21
door bollewolle
Eigenlijk moet je het land van de Smart Hub alleen maar aanpassen. Dat kan je doen voor in Smart hub kort achter elkaar FF, 2, 8, 9, RW in te geven (dus FastForward, 2, 8, 9, Rewind). Dan kan je een land naar keuzen kiezen. Let wel op de je reeds geinstalleerde apps zullen verdwijnen want je kan geen combinatie doen van apps uit verschillende landen. Hopen dus dat in dat andere land die andere apps ook beschikbaar zijn zodat je ze kan herinstalleren.
Re: Samsung D7000 & Netflix
Geplaatst: 21 sep 2014, 20:17
door Flippi
Abusimbal schreef:Hier alle Samsung TV modellen die Netflix ondersteuning hebben.
http://www.samsung.com/nl/netflix/
Titel misschien aanpassen naar Samsung TV & Netflix ??
Ja, in Olland, maar niet in BE...

Re: Samsung TV & Netflix
Geplaatst: 21 sep 2014, 21:05
door philippe_d
Op de Netflix help site staat een lijst van ondersteunde Samsung reeksen
https://help.netflix.com/nl/node/2250
Er staan geen toestellen die in Nederland wel, en in België niet ondersteund worden ...
Wellicht moet je een beetje geduld hebben?
Re: Samsung TV & Netflix
Geplaatst: 22 sep 2014, 23:22
door stefanvdb
heb het werkende gekregen:
1. volledige reset van de TV : menu > ondersteuning > zelfdiagnose > reset
2. reset van de smart hub: menu > smart hub > smart hub resetten
3. TV 20 minuten zonder stroom
4. TV opzetten, smart hub openen en instellen
5. open netflix ... en het werkt ... app geeft aan wat ik in UltraHD kan zien ... (House of Cards & Breaking Bad)
Re: Samsung TV & Netflix
Geplaatst: 23 sep 2014, 20:24
door sky
Ondertussen netflix aan het werk gekregen d.m.v. De landcode te wijzigen, waarvoor dank.
Ik zie wel geen mogelijkheid om het profiel of de instellingen van netflix te wijzigen op de tv.
Ik kan dus bv geen ander profiel kiezen, alhoewel deze wel aangemaakt zijn.
Waarschijnlijk tv dus toch te oud, en zal ik naar een netflix speler moeten uitkijken,,tenzij er hier nog tips zouden,komen over hoe dit op te lossen is.
[
Post made via mobile device ]
Re: Samsung TV & Netflix
Geplaatst: 23 sep 2014, 20:32
door iamborg
Via deze gids ook landcode gewijzigd:
http://support.unblock-us.com/customer/ ... les/963325
En inderdaad, Netflix staat nu als app op mijn UE46E6500. In de samsung app store stond nog een kleine update voor Netflix. Deze ook maar geinstalleerd (180kb groot, 29/8/2014).
Echter, bij opstart blijft hij op 'verbinden' steken...
Ik blijf proberen
P.
Re: Samsung TV & Netflix
Geplaatst: 23 sep 2014, 20:45
door sky
Zo, dan maar op mijn blu-ray speler de regio code aangepast naar usa.
Netflix app geinstalleerd en hier kan ik wel het profiel selecteren, ziet er dus al veel beter uit.
Misschien ook nog eens op de tv de regio code aanpassen naar usa.
En zien of dat invloed heeft op de netflix app.
[
Post made via mobile device ]
Re: Samsung TV & Netflix
Geplaatst: 24 sep 2014, 08:48
door svenska
iamborg schreef:En inderdaad, Netflix staat nu als app op mijn UE46E6500. In de samsung app store stond nog een kleine update voor Netflix. Deze ook maar geinstalleerd (180kb groot, 29/8/2014).
Echter, bij opstart blijft hij op 'verbinden' steken...
Heb ik gisteren ook geprobeerd op mijn D6000 (uit 2011) Netflix te krijgen door gewoon in de Smart Hub dit te doen:
Code: Selecteer alles
Once the Smart Hub has appeared, press only the following keys in exactly this order:
Fast-forward (>>)
289
Rewind (<<)
http://www.eyeondemand.com/2013/02/07/h ... app-store/
(kies als land US)
De Netflix app komt dan zichtbaar, maar helaas, oneindig lang blijft het op "verbinden" staan nadien.
Re: Samsung TV & Netflix
Geplaatst: 24 sep 2014, 09:23
door iamborg
Het komt erop neer, na alle gelijkaardige problemen gelezen te hebben in fora, dat de versie 4 van de Netflix app die nu in de US, CA, DK, UK... Samsung Store aanwezig is NIET compatibel is met de EU firmware van de E serie Smart TV's. Versie 3 van de Netflix app werkte wél op EU firmware.
In de landen waar al jaren Netflix aanwezig is, werd een firmware update voor de E serie uitgebracht die het probleem gefixed heeft. Deze versie van de firmware is echter niet beschikbaar of installeerbaar op EU toestellen (serienummer check).
Maw: bezitters van E serie Smart TV in landen waar Netflix al enkele jaren actief is, kunnen Netflix gewoon gebruiken op hun oudere Smart TV. Europeese bezitters blijven in de kou staan.
P.
Re: Samsung TV & Netflix
Geplaatst: 24 sep 2014, 09:43
door svermassen
De huidige versie op mijn TV is ook qua opbouw niet echt fatsoenlijk.
Alles werkt wel, maar bepaalde stukken vallen precies links en rechts weg.
Afspelen en co is allemaal geen probleem.
Kan bijvoorbeeld (of nog niet gevonden) naar Kids switchen zoals op mijn Androidbox.
Bijkomend start de stream niet altijd direct en krijg ik dan een foutmelding van een netwerkprobleem.
Zet ik de TV af en probeer ik nadien opnieuw is er niets meer aan de hand.
Is dus nog wat werk aan de winkel ...
Re: Samsung TV & Netflix
Geplaatst: 24 sep 2014, 09:54
door laroyj
Toch de moeite om te proberen om in je router bvb de dns van us-unblock(208.x.x.x) te zetten ipv deze van je router , provider, of google en bij de netwerkinstellingen van je televisie ook de 3de DNS (184.x.x.x), ik heb het zo werkend gekregen op mijn boxeebox en op apple tv kan ik zo zelfs simpelweg kiezen tussen de Belgische en US Netflix door enkel die 184 dns op de apple tv te vervangen door het ip van mijn router...
Op mijn Sony bluerayspeler heb ik echter wel eenzelfde probleem met de Netflix die niet wil verbinden wanneer ik het 184 dns invul en bij de routerdns zelfs de melding geeft dat Netflix niet beschikbaar is.....
Echter ik ben ervan overtuigd dat het WEL werkt , want op mijn Boxee had ik hetzelfde probleem, enige verschil is dat ik op de Boxee een VPN kan instellen, dus de oplossing is zorgen dat je via VPN of op eender welke manier een US IP-adres hebt dan werkt het zeker wel, probleem met de US-unblock service is dat je jouw Belgisch IP behoud en daardoor werkt het niet....
Re: Samsung TV & Netflix
Geplaatst: 24 sep 2014, 10:21
door Heronic
Bij mij blijft hij ook hangen als ik naar een buitenlandse wil kijken. Ik moet eerst inloggen op de belgische dan terug eruit. Vpn starten en dan werkt het wel. Beetje omslachtig.
[
Post made via mobile device ]