Pagina 1 van 1

Pay&Go belkrediet

Geplaatst: 21 aug 2014, 15:44
door Tomby
Ik ben de providers wat aan het afschuimen voor een eventuele nieuwe optie voor mijn vrouw (iPhone + 3G iPad). Ze lijken er allemaal wel een sport van te maken van zo onduidelijk mogelijk te zijn. Zo snap ik enkele dingen niet helemaal aan Pay&Go :
* Een herlaadbeurt betekent toch dat dat geld naar belkrediet gaat he ? Als ze dan zeggen dat een reload van €15 je 90 belminuten oplevert, zijn dat dan 90 'gratis' minuten en wordt het belkrediet pas aangesproken na die 90' (of nadat je over je sms- of data-bundel gaat) ? Mogelijk ben ik in de war gebracht door MV waar een reload gewoon duidelijk belkrediet is die afhankelijk van je reloadbedrag je aan een bepaald tarief laat bellen.
* Hoe lang blijft je belkrediet geldig ? Zag bvb bij MV dat het na 6 maand vervalt.
* Kan je meerdere keren per maand de bonus verkrijgen ? Bvb, na 2 weken merk je dat je doorheen je datavolume zit (bvb 500MB na een €15 reload), dan hoop ik dat je niet verplicht bent de rest van de maand met belkrediet te gaan surfen aan 50c per MB.

Re: Pay&Go belkrediet

Geplaatst: 21 aug 2014, 15:47
door Stroper
* Belkrediet wordt direct afgetrokken
* Verschilt per Provider(Proximus is denk ik 12 maand)
* Voor de data & SMS-bonus kan je inderdaad meerdere keren/maand herladen en ze meerdere keren te verkrijgen.

Re: Pay&Go belkrediet

Geplaatst: 21 aug 2014, 15:50
door Tomby
Stroper schreef:* Belkrediet wordt direct afgetrokken
Ok, dan is het dus gewoon zoals bij MV. In dat geval begrijp ik niet goed waarom ze dan nog een tarief hebben voor bellen buiten de bundel ? Want dat betekent per definitie bellen wanneer je belkrediet op is, maar als je belkrediet op is, kan je toch niet meer bellen ? :|

Re: Pay&Go belkrediet

Geplaatst: 21 aug 2014, 15:55
door Lord Utopia
Dag Tomby
* Een herlaadbeurt betekent toch dat dat geld naar belkrediet gaat he ? Als ze dan zeggen dat een reload van €15 je 90 belminuten oplevert, zijn dat dan 90 'gratis' minuten en wordt het belkrediet pas aangesproken na die 90' (of nadat je over je sms- of data-bundel gaat) ? Mogelijk ben ik in de war gebracht door MV waar een reload gewoon duidelijk belkrediet is die afhankelijk van je reloadbedrag je aan een bepaald tarief laat bellen.
Het product waar jij naar refereert (denk ik) gaat over Pay&Go Max. Dit is een recent prepaidtariefplan dat eigenlijk werkt zoals een abonnement (alleen moet je nog herladen): Je herlaadt voor bvb 15 euro, en daarvoor in de plaats heb je onbeperkt sms, 90 minuten om te bellen en 250 MB om te surfen. Dit is dan geldig gedurende 31 dagen.
Je hebt hiervoor geen krediet in de plaats om te gebruiken aan andere zaken zoals sms'jes voor De Lijn. Dit kan je wel bekomen door bvb te herladen voor 5 of 10 euro. Wanneer je bundel opgebruikt is of na 31 dagen, gaat al je verbruik af van je aanwezige krediet.
http://www.belgacom.be/nl/id_t_px_max/p ... o-max.html
Pay&Go Smart en Easy werken wel nog volgens het oude principe: je herlaadt voor een bedrag en krijgt gedurende 31 dagen de bonus in dit tariefplan. Bvb: Pay&Go Smart herladen voor 15 euro = belkrediet 15 euro (=12 mnd geldig) + onbeperkt sms + 150 MB (gedurende 31 dagen).
* Hoe lang blijft je belkrediet geldig ? Zag bvb bij MV dat het na 6 maand vervalt.
Als je herlaadt vanaf 10 euro, blijft je krediet 12 maanden geldig. Herladen voor 5 euro, blijft je vijf euro een maand geldig.
* Kan je meerdere keren per maand de bonus verkrijgen ? Bvb, na 2 weken merk je dat je doorheen je datavolume zit (bvb 500MB na een €15 reload), dan hoop ik dat je niet verplicht bent de rest van de maand met belkrediet te gaan surfen aan 50c per MB.
Bij Generation Connect is het zo: je herlaadt 20 euro en in het midden van de maand zit je door je 2 GB heen. Herlaad je opnieuw voor 20 euro, krijg je opnieuw de bonus, maar deze is niet cummulatief met de vorige.

Re: Pay&Go belkrediet

Geplaatst: 21 aug 2014, 20:33
door Flippi
En dan heb je bij "Pay&Go Max" ook nog de optie "autoreload" zodat dit eigenlijk niks anders is dan een abonnement, maar ze verkopen het wel als prepaid.
Proximus blinkt niet uit in duidelijkheid.

Re: Pay&Go belkrediet

Geplaatst: 21 aug 2014, 21:45
door Tomby
Flippi schreef:Proximus blinkt niet uit in duidelijkheid.
Inderdaad. Hun site is toch redelijk rampzalig als je wat begint te klikken op zoek naar informatie. Op sommige links krijg ik zelfs gewoon een Page Not Found. Ook qua facturatie is het een ramp... Vorige maand naar het buitenland op reis en zo een Vodafone Travel pass genomen. Volume opgebruikt en op reis dan Daily Travel Surf geactiveerd voor de resterende dagen. Op de eindfactuur was het behoorlijk puzzelen om te achterhalen (of eerder: gokken) dat die Travel Surf blijkbaar helemaal niet meer triggert als je in die maand al een Vodafone Travel had, en de resterende MBs dus aan gewoon (duur) tarief aangerekend worden. Op de factuur zie je echter enkel 'Gebruik' met totaal geen indicatie of het van bellen, sms, surfen komt, laat staan welke hoeveelheid aan welk tarief... Bij Mobistar vroeger had ze op elke factuur gewoon de hele lijst van nummers waarnaar gebeld of geSMSt werd... /rant

Heb ondertussen eens redelijk wat opties naast elkaar gezet, en geconcludeerd dat Proximus toch wel behoorlijk duurder is dan de concurrentie. Denk dat we gewoon eens gaan proberen met prepaid op een ander netwerk en dan zien hoe dat bevalt.