Pagina 1 van 1

probleempje met Weepee en Telenet

Geplaatst: 14 aug 2014, 11:26
door ArcsS
Ik bel al geruime tijd met Weepee via Telenet, nooit echt geen problemen mee gehad (gigaset). Nu heeft een kennis ook een gigaset gekocht om ook via Telenet te telefoneren. Uitgaand bellen werkt, inkomende oproepen kan ze ontvangen maar hoort geen geluid, ik hoor haar daarentegen wel. Enig idee hoe dit zou komen?

Re: probleempje met Weepee en Telenet

Geplaatst: 14 aug 2014, 11:30
door heist_175
Heb je deze instructies van Gigaset al eens geprobeerd?
http://www.gigaset.com/fileadmin/legacy ... ing_en.pdf

Re: probleempje met Weepee en Telenet

Geplaatst: 14 aug 2014, 19:32
door ArcsS
Ik heb dit geprobeerd zonder resultaat.
RTP van op blad 2 kan ik zelfs niet selecteren :s
Het gaat om zo'n all in one modem van telenet.

Re: probleempje met Weepee en Telenet

Geplaatst: 14 aug 2014, 20:00
door philippe_d
ArcsS schreef: Nu heeft een kennis ook een gigaset gekocht om ook via Telenet te telefoneren. Uitgaand bellen werkt, inkomende oproepen kan ze ontvangen maar hoort geen geluid, ik hoor haar daarentegen wel. Enig idee hoe dit zou komen?
"One-way audio" heeft gewoonlijk met poorten te maken (RTP). Mogelijke opties om te proberen:
  • STUN server invullen: stun0.weepee.org (probeer met, probeer zonder)?
  • UPnP activeren?
  • SIP poort wijzigen naar bijvoorbeeld 5070?
  • port forwarding instellen in "Mijn telenet' voor de RTP poort (UDP poort 5004-5008)?
  • gigaset in DMZ (Mijn Telenet)?

Re: probleempje met Weepee en Telenet

Geplaatst: 21 aug 2014, 01:42
door ArcsS
Het is goed gekomen door de stun-server te veranderen naar diegene die jij opgegeven hebt. Bedankt!