internet start installatie misere
Geplaatst: 09 aug 2014, 11:48
Na jaren tevreden internet bij Dommel hebben wij Internet start bij Belgacom besteld om vdsl te hebben .
Om uit e zoeken of vdsl op ons adres mogelijk is ,was geen sinecure . De ene medewerker zei: nee ,alleen adsl de andere zei t kan , bleek te maken te hebben met de discovery line ????
Maar uiteindelijk bleek dat we vdsl konden hebben op ons adres
Onze discoveryline 02640xxxx wilden wij behouden.
Internet start konden we niet in een belgacom centre bestellen dat moest via het internet. Als ik dat deed kwam de mededeling dat dat onmogelijk was en dat we de klantendienst moesten bellen.
Dus de vriendelijk dame van de klantendienst zei dat ons proximus smart abo en internet start abo in een pack zouden kunnen en de discovery line daar buiten bleef. We hoefden Dommel niet zelf op te zeggen dat zou Belgacom doen.
Ze zou een bevestiging sturen .
Deze bevestigings brief was nogal raadselachtig.
Dus weer naar klantenservice gebeld .
De dame aan de telefoon zei dat de brief geen kontrakt maar offerte was en dat zij dat wel kon korigeren en dat internet start nooit in een pack kan. Dus ik bestel alleen internet start , we behouden de discovey line. Volgens de Belgacom dame was het beter om ons n nieuw nummer te geven, 02644xxx voor internet start zonder vaste lijn, vanwege dat Dommel dan niet afgesloten hoefde te worden. Dommel moesten we wel zelf opzeggen.
Leek mij onlogies aangezien we al n telefoonlijn hadden met internet, maar volgens haar heette het alleen maar internet zonder vaste lijn. Dus zo besteld en meteen n afspraak gemaakt voor vrijdag 8 augustus.
Ik heb nog de telefoonkabel in de kelder naar ons appartement bekeken en die heeft maar 3 aders dus daar kunnen zeker geen 2 nummers op. Weer met de klantendienst gebeld en die zeiden u kunt vdsl met telefoon krijgen op uw adres dus wij zien geen probeem en mij werd verzekerd dat we gister,vrijdag 8 augustus ,belgacom internet zouden hebben.
Geen contract via email ontvangen maar wel donderdag een brief met alle inloggegevens en bevestiging van de afspraak. ook n sms.
Vrijdagmorgen kwam de technicus en die vroeg meteen wilt u de telefoon houden? Ja natuurlijk . oh dat heb ik niet voorzien ,ik moet het internet nummer laten veranderen naar 02640xxxx. Hoelang duurt dat? Weet ik niet ,we gaan u bellen .
Hij belde inderdaad n uur later dat n andere kollega ons zou kontakteren als t nummer overgezet was.
´s middags zag ik in de eservice dat de discoveryline was verdwenen maar internet start was aktief in de eservice. Telefoon werkte nog wel.
Weer de klantendienst gebeld om te vragen of er al wat bekend was en dat de discovery line niet meer in de esevices stond. De vriendelijke meneer kon onze order voor het internet nergens vinden.
Referentie ref.WLC_GEN_xxxxxxxx op de brief met inloggegevens kon hij ook niks mee .
Hij vond dat er erg veel misgegaan was en heeft een nieuw dossier geopend .
We zouden later in de middag of zaterdag gekontakteerd worden.
Ik begon me wel wat zorgen te maken zonder internet te komen zitten, aan gezien ik dommel opgezegd heb omdat mij verzekerd was dat we vrijdag zeker internet zouden hebben.
Dus om 6 uur weer de klantendienst gebeld en ik viel , na deze verloren dag ,bijna van mn stoel, toen de medewerker vertelde dat de order was geannuleerd en dat we in de loop van de volgende week gekontakteerd zouden worden.
in de eservices staat nu bij Mijn Producten:
Belgacom Internet Overal Start
Belgacom Fon
Discovery Line
Als ik de inloggegevens van Belgacom invul, synct t modem wel maar logt niet in.
Terwijl t allemaal toch niet zo ingewikkeld is : we hebben telefoon bij Belgacom en internet bij Dommel en willen telefoon & internet bij Belgacom
Technisch lijkt me dat een fluitje van een cent, wat een van de vele Belgacom medewerkers ook heeft bevestigd.
Waarom dat allemaal zo lang moet duren is mij een raadsel.
Het totale gebrek aan informatie van de kant van Belgacom is ook erg frustrerend.
Maandag loopt t kontrakt bij Dommel af en zitten we zonder internet en dat kan toch niet de bedoeling zijn!
Wat te doen?
Om uit e zoeken of vdsl op ons adres mogelijk is ,was geen sinecure . De ene medewerker zei: nee ,alleen adsl de andere zei t kan , bleek te maken te hebben met de discovery line ????
Maar uiteindelijk bleek dat we vdsl konden hebben op ons adres
Onze discoveryline 02640xxxx wilden wij behouden.
Internet start konden we niet in een belgacom centre bestellen dat moest via het internet. Als ik dat deed kwam de mededeling dat dat onmogelijk was en dat we de klantendienst moesten bellen.
Dus de vriendelijk dame van de klantendienst zei dat ons proximus smart abo en internet start abo in een pack zouden kunnen en de discovery line daar buiten bleef. We hoefden Dommel niet zelf op te zeggen dat zou Belgacom doen.
Ze zou een bevestiging sturen .
Deze bevestigings brief was nogal raadselachtig.
Dus weer naar klantenservice gebeld .
De dame aan de telefoon zei dat de brief geen kontrakt maar offerte was en dat zij dat wel kon korigeren en dat internet start nooit in een pack kan. Dus ik bestel alleen internet start , we behouden de discovey line. Volgens de Belgacom dame was het beter om ons n nieuw nummer te geven, 02644xxx voor internet start zonder vaste lijn, vanwege dat Dommel dan niet afgesloten hoefde te worden. Dommel moesten we wel zelf opzeggen.
Leek mij onlogies aangezien we al n telefoonlijn hadden met internet, maar volgens haar heette het alleen maar internet zonder vaste lijn. Dus zo besteld en meteen n afspraak gemaakt voor vrijdag 8 augustus.
Ik heb nog de telefoonkabel in de kelder naar ons appartement bekeken en die heeft maar 3 aders dus daar kunnen zeker geen 2 nummers op. Weer met de klantendienst gebeld en die zeiden u kunt vdsl met telefoon krijgen op uw adres dus wij zien geen probeem en mij werd verzekerd dat we gister,vrijdag 8 augustus ,belgacom internet zouden hebben.
Geen contract via email ontvangen maar wel donderdag een brief met alle inloggegevens en bevestiging van de afspraak. ook n sms.
Vrijdagmorgen kwam de technicus en die vroeg meteen wilt u de telefoon houden? Ja natuurlijk . oh dat heb ik niet voorzien ,ik moet het internet nummer laten veranderen naar 02640xxxx. Hoelang duurt dat? Weet ik niet ,we gaan u bellen .
Hij belde inderdaad n uur later dat n andere kollega ons zou kontakteren als t nummer overgezet was.
´s middags zag ik in de eservice dat de discoveryline was verdwenen maar internet start was aktief in de eservice. Telefoon werkte nog wel.
Weer de klantendienst gebeld om te vragen of er al wat bekend was en dat de discovery line niet meer in de esevices stond. De vriendelijke meneer kon onze order voor het internet nergens vinden.
Referentie ref.WLC_GEN_xxxxxxxx op de brief met inloggegevens kon hij ook niks mee .
Hij vond dat er erg veel misgegaan was en heeft een nieuw dossier geopend .
We zouden later in de middag of zaterdag gekontakteerd worden.
Ik begon me wel wat zorgen te maken zonder internet te komen zitten, aan gezien ik dommel opgezegd heb omdat mij verzekerd was dat we vrijdag zeker internet zouden hebben.
Dus om 6 uur weer de klantendienst gebeld en ik viel , na deze verloren dag ,bijna van mn stoel, toen de medewerker vertelde dat de order was geannuleerd en dat we in de loop van de volgende week gekontakteerd zouden worden.
in de eservices staat nu bij Mijn Producten:
Belgacom Internet Overal Start
Belgacom Fon
Discovery Line
Als ik de inloggegevens van Belgacom invul, synct t modem wel maar logt niet in.
Terwijl t allemaal toch niet zo ingewikkeld is : we hebben telefoon bij Belgacom en internet bij Dommel en willen telefoon & internet bij Belgacom
Technisch lijkt me dat een fluitje van een cent, wat een van de vele Belgacom medewerkers ook heeft bevestigd.
Waarom dat allemaal zo lang moet duren is mij een raadsel.
Het totale gebrek aan informatie van de kant van Belgacom is ook erg frustrerend.
Maandag loopt t kontrakt bij Dommel af en zitten we zonder internet en dat kan toch niet de bedoeling zijn!
Wat te doen?