Pagina 1 van 1

1961 ?

Geplaatst: 17 jul 2014, 15:37
door fvhbrugge
iemand een idee waar het nummer 1961 bij Belgacom voor gebruikt wordt?

Ik zit op mijn werk en zie dat er in één maand 548 keer gebeld werd naar dit nummer vanaf 71 verschillende nummers.
Op sommige lijnen tot 75x per maand, de meeste 1x per maand.

Ik heb hier in mijn bureel géén rechtstreeks buitenlijn naar Belgacom en krijg gewoon bezet op mijn toestel als daarheen bel.

De oproepen zijn weliswaar allemaal gratis oproepen, maar wat betekent dat eigenlijk?

Re: 1961 ?

Geplaatst: 17 jul 2014, 15:53
door Petervanakelyen

Re: 1961 ?

Geplaatst: 17 jul 2014, 15:55
door fvhbrugge
het is wel 1961 dat er gebeld wordt, en niet 1969

Re: 1961 ?

Geplaatst: 17 jul 2014, 15:57
door Petervanakelyen
1969 is het nummer voor initiële configuratie.

Re: 1961 ?

Geplaatst: 17 jul 2014, 17:23
door Trojan
In gans dat document wordt toch nergens over 1961 gesproken?

Re: 1961 ?

Geplaatst: 17 jul 2014, 18:59
door MClaeys
Petervanakelyen schreef:1969 is het nummer voor initiële configuratie.
Maar het is naar 1961 dat ze bellen, niet 1969 :p

OT: kan je niet aan 1 van de bellers vragen waarvoor dat nummer dient?

Re: 1961 ?

Geplaatst: 17 jul 2014, 19:50
door tommekentom
of er gewoon zelf naartoe bellen en zien wat voor dienst je aan de lijn krijgt ;-)

Re: 1961 ?

Geplaatst: 17 jul 2014, 20:00
door fvhbrugge
Thuis gebeld naar 1961 , krijg gewoon bezet/overbelast-toon.

Aan de bellers zelf mogen we dat niet vragen want omwille van privacy mogen we niet opzoeken wie er gebeld heeft.
We mogen enkel omwille van technische noodzaak of voor statistiek opzoekingen doen.

Re: 1961 ?

Geplaatst: 17 jul 2014, 20:08
door Trojan
Pak hun telefoontoestel en bel naar 1961.

Re: 1961 ?

Geplaatst: 17 jul 2014, 22:01
door Petervanakelyen
Trojan schreef:In gans dat document wordt toch nergens over 1961 gesproken?
Maar op ons franstalige zusterforum wel: http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?p=782210

Re: 1961 ?

Geplaatst: 19 jul 2014, 18:23
door Bssoft
Petervanakelyen schreef:
Trojan schreef:In gans dat document wordt toch nergens over 1961 gesproken?
Maar op ons franstalige zusterforum wel: http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?p=782210
In elk geval voor Phonemail-Basic word er door de Franstalige ook geen 1961 gebruikt !
====> http://support.fr.belgacom.be/euf/asset ... nemail.pdf

Op de koop toe kletsen ze daar alles door elkaar want CPS is normaal gezien in de reeksen 15xx en 16xx !

Met een PSTN lijn krijg je in elk geval een "Congestion tone" ....
Met een GSM krijg je het bericht: "het nummer is niet in gebruik"
En op je faktuur zal je niets zien, wat normaal is als het niet bestaat !

Wie een directe ISDN lijn heeft en een Aurora test-toestel, "zou" dit kunnen testen met als drager-dienst:
ofwel Speech
ofwel 3.1 Khz audio
ofwel 64 Kbits/unrestricted
en dan kijken naar een Clear Cause waarde of .... een Error Code maar dat zou mij verwonderen !

@fvhbrugge, kan je iets meer vertellen over lijn-type/provider/apparatuur ?

Re: 1961 ?

Geplaatst: 22 jul 2014, 21:54
door Bssoft
Een test gedaan door een brave ziel:
Cause No. l - Unallocated (unassigned) number.
This cause indicates that the destination requested by the calling user cannot be reached because, although the number is in a valid format,
it is not currently assigned (allocated).
What it usually means:
1. The SPIDS may be incorrectly entered in the router or the Telco switch, giving a SPID failure in the router logs.
2. The ISDN phone number being dialed by the router is invalid and the telco switch cannot locate the number to complete the call, as it is invalid.
3. On long distance calls, the call cannot be properly routed to its destination.

Via een PSTN zou je feitelijk een boodschap moeten krijgen: "het oproepnummer dat u gevormd hebt is niet in gebruik" dat zou correct zijn !

Straks gaat het nummer 1961 een eigen leven leiden 8)