Pagina 1 van 1
CSIPsiple en FB7390
Geplaatst: 13 jul 2014, 14:55
door tdemeyer
Hi all,
Mijn oude smartphone heeft de geest gegeven, dus heb ik nu een nieuwe. Ik wil er CsipSimple terug opzetten, wegens goede resultaten op de oude Phone.
Echter, wat ik ook instel, ik krijg het ding niet aan de praat. Ik krijg steeds "Fout tijdens registreren - Not found".
Het gekke is dat ik de instellingen gewoon overneem van vroeger (en zelfs vergeleken heb met de instellingen die op de Phone van mijn echtgenote staan)
mijn nummer staat op de 7390 ingesteld als bereikbaar van buitenaf, de ddns instellingen zijn correct en werken (ik kan de https interface bereiken via ddns...), het proxy adres is ingegeven, heb zelfs eens de SIP-Ip account op de 7390 verwijderd en terug aangemaakt,...
Ik even ten einde raad... suggesties welkom...
(ik heb de fritz app geprobeerd, maar die creëert een nieuw nummer (kan ik evt mee leven), maar ik zie ook nergens waar ik een proxy adres kan ingeven voor gebruik buitenshuis..
Re: CSIPsiple en FB7390
Geplaatst: 20 jul 2014, 12:08
door tdemeyer
even uppen...
Re: CSIPsiple en FB7390
Geplaatst: 20 jul 2014, 23:03
door philippe_d
tdemeyer schreef:mijn nummer staat op de 7390 ingesteld als bereikbaar van buitenaf, de ddns instellingen zijn correct en werken (ik kan de https interface bereiken via ddns...), het proxy adres is ingegeven, heb zelfs eens de SIP-Ip account op de 7390 verwijderd en terug aangemaakt,...
CSIPsimple heeft de instellingen voor de FritzBox reeds voorgeprogrammeerd, maar springt daar soms zeer eigenwijs mee om.
Hoewel je als registrar "fritz.box" of "192.168.178.1" instelt, en als proxy jouw IP adres, verdwijnt die proxy plots, en kan je niet meer verbinden.
Misschien eens proberen met de ingebouwde SIP client van android?
tdemeyer schreef:ik heb de fritz app geprobeerd, maar die creëert een nieuw nummer (kan ik evt mee leven), maar ik zie ook nergens waar ik een proxy adres kan ingeven voor gebruik buitenshuis..
De Fritz app creëert niet noodzakelijk een nieuw nummer, je kan die normaal linken aan een bestaande account.
Maar die is inderdaad niet voorzien voor gebruik buitenhuis, alleen op eigen LAN (zoals een lokaal IP of DECT toestel).
Als je echter een VPN verbinding maakt naar de FritzBox thuis, kan je de Fritz app ook buitenhuis gebruiken.
Re: CSIPsiple en FB7390
Geplaatst: 21 jul 2014, 13:35
door tdemeyer
Ondertussen heb ik de zaak kunnen oplossen.. ttz: ik denk dat ik een bug heb gevonden.
Als ik kijk naar de settings voor nummer 620 bleek dat er geen vinkje stond voor "Allow registration from the Internet". Vinkje zetten en opslaan en probleem opgelost?
Neen dus. Om de één of andere reden wordt - enkel bij nr 620 - deze instelling niet opgeslagen. Als ik dus terug naar dezelfde pagina ga is het vinkje weer verdwenen..
Voor de duidelijkheid: dit doet zich enkel bij het eerste nummer voor, de andere IP nummers vertonen dit gedrag niet. 620 verwijderen en opnieuw aanmaken: helpt niet.
Een ander nummer aanmaken: geen probleem.....
Alles werkt dus zoals het moet, alleen niet met extensie 620

)
Even geprobeerd met backup - aanpassen backupfile - restore: maar dat lukt dus niet (zal wel ergens een checksum opzitten vermoed ik)
(los daarvan: om de één of andere onduidelijke reden heeft mijn THL met 4.2.2 geen -vindbare- SIP ingebouwd. Misschien het gevolg van de installatie van een externe SIP client??)
Re: CSIPsiple en FB7390
Geplaatst: 21 jul 2014, 18:39
door philippe_d
tdemeyer schreef:om de één of andere onduidelijke reden heeft mijn THL met 4.2.2 geen -vindbare- SIP ingebouwd. Misschien het gevolg van de installatie van een externe SIP client??)
Instellingen > Oproepinstellingen > Kaart Selecteren > INSTELLINGEN VOOR BELLEN VIA INTERNET > Accounts > Account toevoegen
tdemeyer schreef:Even geprobeerd met backup - aanpassen backupfile - restore: maar dat lukt dus niet (zal wel ergens een checksum opzitten vermoed ik)
Bovenaan de config file één lijn toevoegen (na Country=)
NoChecks=yes
Re: CSIPsiple en FB7390
Geplaatst: 03 aug 2014, 11:09
door tdemeyer
De support van fritz heeft e.e.a. onderzocht (hopen logfiles en screencaptures etc doorgestuurd, zelfs een filmpje gemaakt

)
Blijkt dus één of andere rare bug te zijn. Support heeft het doorgegeven aan development...
Nu ja, voor mij is het probleem niet meer zo direct acuut.. Even een extra nummertje aangemaakt, en dat is dus perfect instelbaar (en werkende met CSIP). Net terug uit Turkije en ginder dus - met dank aan een ongewoon goeie hotel-wifi-verbinding - kunnen telefoneren via mijn BGC vaste lijn

(voor noppes dus)