Belgacom Glasvezel: slechts € 1k-3k aansluitkost vr bedrijv

Discussies over glasvezel en fiber to the home horen hier thuis
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

wie nu een glasvezelaansluiting wenst in bepaalde gebieden in limburg kan dit voor een prikje :-D
1000€ bij een 5 jarig contract
3000€ bij een 3 jarig contract

wat de maandkosten zijn is niet bekend.

http://datanews.knack.be/ict/nieuws/bel ... 06/06/2014
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 92 keer

Dat lijkt me niet echt voordelig, wij hebben nog niet zo lang geleden een offerte aan BGC aangevraagd voor glasvezel en hieronder kan je de eenmalige kosten terugvinden.

€ 1950 voor de glasvezel
€ 250 voor router
€ 50 voor unsecured internet

Maar als je contract neemt van 3 jaar is dat maar € 1125

En dan nog eens € 312 aan subducts voor van aan de straatkant via de kelder naar serverlokaal te gaan.

Wat wel voordelig kan zijn is wanneer er graafwerken gedaan moeten worden en dat voor de prijs van €1000, want als er bij ons gegraven zou moeten worden ging dit +- € 10.000 kosten.

PS: Wij zitten in West-Vlaanderen, geen deel van Limburg dus :)
PPS: Natuurlijk prijzen excl. BTW
Afbeelding
donneo
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 dec 2012, 14:21
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Het is alvast een eerste stap om verder te gaan dan FTTN. Ik reageerde daarmee deels ook op het artikel "Nieuwe verkavelingen van meerdere woningen worden door Belgacom automatisch uitgerust met glasvezel in plaats van koperparen"
Gebruikersavatar
foxhound
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Als ze het voor particulieren ook zouden doen aan 1000€ zou ik toch even hard twijfelen.

Ik zit nu al een heel aantal jaren op 20/2 en zie geen verbetering binnen de komende 5 jaar.
Vectoring zal waarschijnlijk niets uithalen buiten voor de al gelukkige mensen die <400meter van de ROP zitten.

Denk dat zo een initiatief voor particulieren de enige hoop is die ik kan hebben op beter internet in de nabije (en niet zo nabije) toekomst.
Afbeelding
stijnkoppelmans
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 jun 2014, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 8 keer

Ik zou er ook geld voor op willen sparen :D


Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Er is ook sprake van meer FTTH

http://tweakers.net/nieuws/96503/belgac ... koper.html
Belgacom is van plan om op meer bouwlocaties voortaan glasvezel aan te leggen in plaats van een klassieke koperen lijn. Daarbij denkt de telecomprovider aan een ondergrens van circa twintig tot dertig te bouwen woningen.

Dat meldt Datanews. Geert Standaert, cto bij Belgacom, stelt dat glasvezel standaard moet worden bij nieuw te bouwen huizen op bouwlocaties waarop minimaal twintig tot dertig woningen worden gebouwd. Belgacom zou met het gewijzigde beleid meer woningen standaard op glasvezel willen aansluiten, omdat het bedrijf verwacht dat de vraag naar meer bandbreedte in de komende jaren zal toenemen. Het bestaande kopernetwerk kan dat niet of onvoldoende leveren; met vdsl2-technologie zijn momenteel downloadsnelheden tot 70Mbit/s mogelijk en 100Mbit/s is volgens Belgacom het maximaal haalbare.

Belgacom heeft momenteel 21.000 kilometer aan glasvezel in de grond liggen, maar in veel gevallen is dat tot de verdeelkast in de wijk. Net als in Nederland bestaat de zogeheten 'last mile' naar de woningen veelal nog uit koper. Door dit op termijn te vervangen door glasvezel moeten verbindingen met snelheden van 1Gbit/s of meer mogelijk gemaakt worden.

Delen
Als ik kijk is bv de flat's van UP-Site project in Brussel een van de eerste productie roll outs, daar is geen koper maar glas geïnstalleerd.
Gebruikersavatar
foxhound
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Allemaal heel leuk en wel maar daar zijn de mensen met een bestaande woning niet mee gediend.

Hier is de straat al 15 jaar niet meer opgebroken. In de nabije toekomst zijn zware werken aan de straat gepland, maar ik vrees dat Belgacom niet de moeite gaat doen om glasvezel te leggen. Een ROP dichter bij zetten zal er ook wel niet gaan komen.

Als het dus binnenkort niet gebeurt, is de kans groot dat we hier in de straat nog eens 15 jaar gaan kunnen wachten voor er iets veranderd.

Allemaal spijtig dat de meeste mensen hier niets om geven. Indien hun facebook laad is het goed genoeg. Als er wat meer druk achter kwam van de bevolking zou er misschien eens iets veranderen.
Maarja een mens kan alleen maar dromen zeker.
Afbeelding
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Hier is de straat recentelijke (1,5 jaar geleden) opgengebroken, niks van glasvezel aangelegd. Na aandringen bij de gemeente hebben ze toch een wachtbuis erbij gelegd, niet dat dat veel zal helpen, maar het is toch al iets.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Wat me opvalt is dat men terug bezig is met een technologie (Glas) te installeren die volledig ISP afhankelijk is. Net zoals het koper = Belgacom en de kabel = Telenet. In dit verhaal wordt glas = Belgacom.

Voor de zoveelste keer een gemiste kans om de technologie neutraal te maken.

Ik merk dus ook dat Belgacom duidelijk de kaart van de "Happy-Few" trekt.
- Als je "geluk" hebt kan je VDSL2 krijgen
- Als je VDSL2 kan krijgen, mag je van "geluk" spreken dat koper ok is.
- Als het koper ok is, mag je van "geluk" spreken, als je al een profiel van 30, 50 of 70 te pakken krijgt
- Als je een goed profiel hebt, mag je van "geluk" spreken als hun nieuwe technologie vectoring je nog een beter profiel geeft.
- Als je "geluk" hebt kan je bouwen op een verkaveling waar Belgacom glas legt
- Als er dan glas aangelegd wordt, mag je van "geluk" spreken dat je geld genoeg overhebt om deze technologie aan te kopen
- en heb je geen "geluk" dan heb je dikke pech bij Belgacom. Dan rest nog hun repair profielen, koper breuken, goedkoop packs en lage snelheden. Nog een "geluk" dat je een onbeperkt volume kan krijgen om alles binnen te halen.

Bij Belgacom moet je dus hééél véé éél geluk hebben als je de dag van vandaag .... Dit geheel terzijde, maar het blijft een gemiste kans om een neutraal product op de markt te zetten.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Muziekbos schreef:Voor de zoveelste keer een gemiste kans om de technologie neutraal te maken.
In principe heb je gelijk, maar zo'n "gemiste kans" moest dan al jaren geleden beslist geweest zijn, door de overheid / regulator.
  • - Indien Belgacom moet wachten tot "iemand" (wie?) een ISP neutraal glasvezelnet aanlegt, dan kunnen ze nog lang wachten ...
    - Telenet heeft geen interesse in FTTH, gezien ze ervan uitgaan dat hun coax het nog vele jaren kan doen.
    - Wie beweert er dat er geen andere ISP's hun diensten gaan mogen aanbieden op Belgacom glasvezel? Net zoals Belgacom verplicht werd zijn koper beschikbaar te stellen voor OLO's ...
Dat Belgacom nu serieuze plannen maakt voor glasvezel kan toch alleen maar toegejuicht worden i.p.v. bekritiseerd?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Ik moet philippe_d bijtreden in zijn punten.

Een ding wat vele hier vergeten is dat België getypeerd is door lintbebouwing, waardoor je automatisch langere afstanden een moeilijker netwerk krijgt. Nederland is grotendeels geconcentreerde bebouwing. In frankrijk zie je ook goede dsl services maar dat beperkt zich ook tot de radiussen rond de lexen.

Gezien Belgacom en Telenet commerciële bedrijven zijn, zullen zij altijd kosten baten analyse maken, en ja diegene die afgelegen woont zal que dsl achterlopen, maar heeft wel de rust een grote tuin, soms goedkopere grond waar hij woont. Dat is allemaal een kwestie van keuzes maken. Telenet heeft een klein voordeel daar de coax er ligt, en die iets minder afstandsgevoelig is.

Ik geef ook direct toe dat er in België nog een hoop blindspots zijn, maar die zijn er zelfs in Nederland ook nog. En Belgacom zal altijd meer investeren om bv 95% van de aansluiting VDSL2 ready te maken dan 95% van de adressen. Dat is nu eenmaal een economische realiteit.

Want als morgen Belgacom zou zeggen, een aansluiting Type A B en C, dicht, gemiddeld, laag bevolkt, 40 50 80 euro in de maand gaan jullie ook roepen waarom moeten wij meer betalen.
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Ongeacht de correcte antwoorden ivm. "gemiste kans" betreffende neutrale technologie,
heeft Muziekbos MEER dan een punt met zijn stelling ivm. de "Happy-Few" bij Belgacom.

Ik begrijp ook de hype bij BGC niet om steeds maar in te zetten op die "Happy-Few".
En dat terwijl de meeste klanten moeten tevreden zijn met minder dan het gemiddelde;
doch steeds aan dezelfde volle prijs, zoals de "Happy-Few".

Na de jaren dat VDSL2 nu in de praktijk loopt een uitgetest is nog steeds die <400m.
hanteren als kriterium voor een profiel dat in de omringende landen ruimer ligt.
Als ze echt met hun (meerderheid) klanten begaan zijn kunnen ze toch minstens ook
eens de "standaard" up to date brengen ipv. alleen maar vectoring voor de "Happy-Few".

Meestal word hier door de "Happy-Few" op gereageerd dat stabiliteit belangrijker is.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Dan zou ik toch maar eens bij telenet kijken, toen ik een offerte bij hen aanvroeg voor fiber waren zijn een pak goedkoper. (6 jaar geleden)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Niet elke fiberaansluiting is dezelfde...
Leg anders eens die cijfers voor. En liefst gedetailleerd, wat er moest gedaan worden.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Nieuwbouw project, zou een paar honderd meter gegraven moeten worden en ik denk dat de prijs iets van een €1000 maand was voor een 2/2 of een 5/5, kosten voor installatie zouden opgehaald worden uit abonnementsgelden.

Het was in elk geval peanuts tov de oplossing die de mensen boven mij kozen.

Wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat het loont om ook eens bij de concurrentie van Belgacom te gaan horen voor prijzen.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Ik begin echt meer en meer te zeggen, bij dit soort topics, waarom eens niet aankloppen bij een mobiele provider?? Aangezien al die fix providers alsmaar afkomen met smoesjes van poorten volume, lijnkwaliteit, etc... Ik heb hier op Mobistar 4G een snelheid van 90 mbps download en 30 mbps upload voor 15€ per maand voor 3 GB... Ik kan me niet voorstellen dat er geen betere P/Q zou zijn, tenzij er echt héél grote volumes zouden moeten zijn?? Volgens mij lijkt elk volume welk bespreekbaar met een mobiele provider, alles heeft zijn prijs natuurlijk, maar mobiel lijkt mij toch echt méér een toekomst te hebben dan koper of fiber.... NIET??
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

Dit?:
https://www.blite.be/en/products/easyconnect/

Zo iets heeft inderdaad zeer veer potentieel, maar het moet ook nog deftig uitgevoerd worden en er moeten genoeg mensen op overstappen om het economisch haalbaar te maken.
Gebruikersavatar
foxhound
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

KRL100 schreef:Ik begin echt meer en meer te zeggen, bij dit soort topics, waarom eens niet aankloppen bij een mobiele provider?? Aangezien al die fix providers alsmaar afkomen met smoesjes van poorten volume, lijnkwaliteit, etc... Ik heb hier op Mobistar 4G een snelheid van 90 mbps download en 30 mbps upload voor 15€ per maand voor 3 GB... Ik kan me niet voorstellen dat er geen betere P/Q zou zijn, tenzij er echt héél grote volumes zouden moeten zijn?? Volgens mij lijkt elk volume welk bespreekbaar met een mobiele provider, alles heeft zijn prijs natuurlijk, maar mobiel lijkt mij toch echt méér een toekomst te hebben dan koper of fiber.... NIET??
Ik denk dat grote volumes over het mobiel netwerk voorlopig nog veel te duur gaan zijn. Ook ben je bij het mobiel netwerk weer sterk afhankelijk van het aantal mensen op de zelfde mast. Indien er dus meer gebruik van gemaakt zou worden, zou je die snelheid zeer snel omlaag zien gaan.

3GB gaat voor veel mensen er al zeer snel door zijn, zeker als je diensten zoals netflix gebruikt, veel Youtube kijkt, je muziek streamt via je eigen NAS, Steam, Origin, ...

Ben momenteel bijvoorbeeld Battlefield 3 aan het binnen halen samen met de DLC packs. 35GB in een trek. Zo raak je zeer snel door een limiet heen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ik heb 5 kinderen, zonder dat ik iets speciaal doe heb ik zo'n 200gb verbruik, ze kijken veel youtube en spelen nogal wat minecraft enz.
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Ik had het naar die 'bedrijven' toe he... Wij in onze perifere kantoren gebruiken max zo'n 6 GB per maand, vooral Citrix Verkeer... Als je dan zoveel aansluitingskosten zou moeten gaan betalen, en je er met een MiFi vanaf zou kunnen zijn...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
donneo
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 dec 2012, 14:21
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Hier staat de ROP voor de deur, ik zou geen probleem hebben met een aansluitingskost van 1000 euro en een contract van een 5 jaar... De koperkabel die er nu ligt is na 60 jaar zo rot als iets dus het moet toch vervangen worden. Jammer genoeg zal het wachten worden op het commercieel aanbod dat nog jaren op zich zal laten wachten. Maar hier zijn toch nog mesen die meteen daarvoor willen betalen en zelfs de kabel graven nee?
Gebruikersavatar
foxhound
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Ik zou de greppel graven met een lepel als dat er voor zou zorgen dat ze hier fiber komen leggen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Idem hier.
Ik boek de €1000 meteen over voor een 5jaar contract voor 1Gbps aansluiting
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Jullie vergeten gemakkelijkheidshalve ook even dat een 1Gbps abonnement geen 100 euro per maand zal kosten, benieuwd hoeveel die prijs particulier zouden willen betalen :wink:
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

foxhound schreef:Ik zou de greppel graven met een lepel als dat er voor zou zorgen dat ze hier fiber komen leggen.
Afbeelding
donneo
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 dec 2012, 14:21
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

jorgo schreef:Jullie vergeten gemakkelijkheidshalve ook even dat een 1Gbps abonnement geen 100 euro per maand zal kosten, benieuwd hoeveel die prijs particulier zouden willen betalen :wink:
Voor we gaan berekenen wat prijs consumenten willen betalen leg mij eerst eens uit waarom in Nederland het aangeboden kan worden voor 60euro?
donneo
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 dec 2012, 14:21
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Back on topic... er staat een kaartje "Ligt er glasvezel voor uw deur?" onderaan de pagina. Voor de duidelijkheid het kaartje staat op productpagina gericht op bedrijven. http://www.belgacom.be/nl/id_p_optical_ ... ijven.html
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

donneo schreef:
jorgo schreef:Jullie vergeten gemakkelijkheidshalve ook even dat een 1Gbps abonnement geen 100 euro per maand zal kosten, benieuwd hoeveel die prijs particulier zouden willen betalen :wink:
Voor we gaan berekenen wat prijs consumenten willen betalen leg mij eerst eens uit waarom in Nederland het aangeboden kan worden voor 60euro?
Particulier aanbod in combinatie met triple play
Een totaal andere manier van ruimtelijke inrichting en daardoor betere scheiding wonen/werk/natuur waardoor aanleggen makkelijker verloopt
Ze beginnen pas aan te leggen als een groot % van de stad mee wilt doen, niet bedrijf per bedrijf
[discutabel]Een andere cultuur die progressiever en meer innoverend is als hier, staan meer open voor vernieuwing
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Ik woon niet binnen zo'n blauwe cirkel, maar wel op enkele honderden meters buiten de cirkel (1100 meter).
Opnieuw: €1000 aansluitingskost en dan €50 abonnement voor enkel internet 1Gbps

Verkocht!
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3032
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 265 keer

1Gbps afnemen a 100 euro/maand, point to point 5/24/60GHz links naar huizen in de wijk, 30 euro voor 100/100 vragen, met wat overboeking raak je wel aan 20 klanten.

=> 300 euro per maand profit! 8)
donneo
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 31 dec 2012, 14:21
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

heist_175 schreef:Ik woon niet binnen zo'n blauwe cirkel, maar wel op enkele honderden meters buiten de cirkel (1100 meter).
Opnieuw: €1000 aansluitingskost en dan €50 abonnement voor enkel internet 1Gbps

Verkocht!
Er ligt meer glasvezel dan die cirkels uiteraard, tot aan de wijkkasten (ROP) ligt er ook glasvezel.
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Tegen de tijd dat heel Vlaanderen vol ligt met glasvezel... :beerchug:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Afbeelding
Gebruikersavatar
foxhound
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

nolfie schreef:Tegen de tijd dat heel Vlaanderen vol ligt met glasvezel... :beerchug:
Ik hoop het natuurlijk niet, maar denk dat ik eerder in de grond steek, dan dat de vlaamse grond vol glasvezel zal zitten.
Afbeelding
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

donneo schreef:
heist_175 schreef:Ik woon niet binnen zo'n blauwe cirkel, maar wel op enkele honderden meters buiten de cirkel (1100 meter).
Opnieuw: €1000 aansluitingskost en dan €50 abonnement voor enkel internet 1Gbps

Verkocht!
Er ligt meer glasvezel dan die cirkels uiteraard, tot aan de wijkkasten (ROP) ligt er ook glasvezel.
Ik denk niet dat de glasvezel van de wijkwasten zal gebruikt worden om rechtstreeks naar de klanten te gaan. Vandaar dat ze dus ook niet op de kaart staan.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Afbeelding
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 92 keer

Ik woon binnen een blauwe cirkel maar op het einde van de straat staat er een kleine 5-hoek met onderstaande details als ik er op klik:

Code: Selecteer alles

Benil IZ A11
Roeselare
Schaapbrugge - Mandelstraat 
Belgacom
Wat duid dit specifiek aan? Ik denk niet dat het een ROP is want die staat ergens anders.
Afbeelding
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

De zones zijn vaak groter dan deze bediend door 1 ROP.
De ROP's zijn trouwens koper tot klant dus hiermee is mijn inziens geen verband.

Volgens mij duiden de 5-hoeken gewoon aan wet de naam is van het industriegebied dat belgacom gebruikt.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Is dit kaartje volledig offline gehaald? Blijkbaar moet je nu overal een "contact me" form invullen?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
sddt
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 sep 2012, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 18 keer

Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

heist_175 schreef:Ik woon niet binnen zo'n blauwe cirkel, maar wel op enkele honderden meters buiten de cirkel (1100 meter).
Opnieuw: €1000 aansluitingskost en dan €50 abonnement voor enkel internet 1Gbps

Verkocht!
Idem, een kleine kilometer van een cirkel, laat maar komen!
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 610
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 156 keer

Ter info: als je Brussel op die kaart uitvergroot dan heb je de Anspachwijk ===> als je daar op klikt staat er FTTH en de H staat voor Home.
Het is de eerste wijk dat volledig bedekt is met fiber voor Jan met de Pet, waar nodig gaan de glasvezelkabels via de gevels.

Wat betreft glasvezel in industrieterreinen of een ROP, laat vallen, de glasvezel is daar niet gemaakt voor FTTH/GPON.
Staat al beschreven in andere topics.
Plaats reactie

Terug naar “Glasvezel en FTTH”