Neem jij je GSM altijd op?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 276 keer
- Bedankt: 510 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Ik heb al een paar keer een nieuw SIM kaartje gekocht (Colruyt, Base) met dus steeds een nieuw nummer. Het Base kaartje zit in mijn tablet en ontvangt alleen SMS. Niemand heeft dat nummer dus geen probleem. Het Colruytkaartje zit met nog een paar Euro op in mijn telefoon en die staat continue in flightmode
Moet ik zelf dringend bellen dan zet ik even de telefoon aan, daarna weer af.
Wie mij nodig heeft moet op de vaste lijn bellen, zijn we niet thuis dan bellen ze maar terug. Er zijn trouwens maar twee mensen die mijn nummer hebben. Echt dringende oproepen moeten naar de GSM van mijn vrouw en dan hoor ik het wel.
Wat als... dat lossen we wel op als het zo ver is. Als de boel afbrand tijdens de vakantie moeten ze maar mailen, meestal hebben we niet eens ontvangst.
Moet ik zelf dringend bellen dan zet ik even de telefoon aan, daarna weer af.
Wie mij nodig heeft moet op de vaste lijn bellen, zijn we niet thuis dan bellen ze maar terug. Er zijn trouwens maar twee mensen die mijn nummer hebben. Echt dringende oproepen moeten naar de GSM van mijn vrouw en dan hoor ik het wel.
Wat als... dat lossen we wel op als het zo ver is. Als de boel afbrand tijdens de vakantie moeten ze maar mailen, meestal hebben we niet eens ontvangst.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 82 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Mijn gsm van het werk neem ik zo goed als altijd op (tenzij het uiteraard niet gaat door meetings of dergelijke). Mijn eigen gsm niet, daarbij moeten ze maar de voicemail inspreken als het echt dringend is. Als er een voicemail wordt ingesproken luister ik die meestal wel direct en indien nodig bel ik dan ook direct terug.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 902 keer
- Bedankt: 3448 keer
- Recent bedankt: 47 keer
Ik zag hier verschillende personen antwoorden dat ze niet opnemen in de auto. Persoonlijk vind ik dat een zeer verstandige praktijk, want bellen in de auto is (met of zonder handsfree) is echt levensgevaarlijk.axs schreef:Te veel ongevallen en afleiding.krisken schreef:Wat is de reden dat een handset niet mag gebruikt worden (puur uit nieuwsgierigheid)?
Is bij ons de worldwide policy nu en is reeds in diverse multinationals van toepassing.
Ik heb weet van oa UPS, Shell, Johnson and Johnson, BP, 3M, GlaxoSmithKline en Coca Cola.
Hoe dikwijls zie je niet dat iemand rare manoevers maakt (of plots heel traag rijdt op de autoweg), en als je die dan voorbij rijdt zie je de oorzaak: hij/zij is aan het bellen.
Bij mijn vroegere werkgever (een van het bovenstaand rijtje) was dit ook de worldwide policy.
"Engine on, mobile off" was het motto.
Bellen tijdens het rijden was een "sackable offence". Of in goed Nederlands: als de baas jou belde, en je nam de telefoon op terwijl je aan het rijden was, betekende dit je C4 .
Een werkgever heeft natuurlijk geen zaken met wat je doet buiten de werkuren, maar gezien de meesten met een leasing reden, geldden deze regels ook buiten de uren als je met de bedrijfswagen op stap was ...
Als ex-werknemer ben ik niet meer gebonden aan deze policy, maar ik blijf erin geloven, en neem dus ook geen telefoons aan terwijl ik rijd.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1717 keer
- Bedankt: 932 keer
Ik durf mijn GSM opnemen terwijl ik aan het rijden ben. Bluetoothkit geïnstalleerd in de wagen welke ik kan bedienen vanaf het stuur (voor oproepen op te nemen uiteraard). Werkt prima en ik kan van mezelf niet zeggen dat het stoort of mij afleid. Immers als je met gezelschap in de wagen zit, praat je toch ook?
Al begrijp ik welwat axs en philippe_d (of beter de bedrijven waar ze voor hebben gewerkt) proberen zeggen. Ik probeer het gewoon kort te houden en bel terug indien ik meer tijd heb.
Al begrijp ik welwat axs en philippe_d (of beter de bedrijven waar ze voor hebben gewerkt) proberen zeggen. Ik probeer het gewoon kort te houden en bel terug indien ik meer tijd heb.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
- Bedankt: 466 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik bel heel regelmatig tijdens het rijden, ik er vaar dat als ontspannend.
En het spaart me veel troubleshoot-tijd eens ik ter plekke ben.
En ja, 1 week op 8 MOET ik ALTIJD en OVERAL bereikbaar zijn 24/7. Of anders klagen de klanten dat 'ze niet meer kunnen surfen' (bij wijze van spreken )
Voor de overige weken neem ik werk gerelateerde telefoon 24/7 op als het kan, want ik heb liever dat ik 5 keer gebeld wordt en juiste instructies kan meegeven dan dat ik de miserie de dag erna moet opkuisen.
J.
En het spaart me veel troubleshoot-tijd eens ik ter plekke ben.
En ja, 1 week op 8 MOET ik ALTIJD en OVERAL bereikbaar zijn 24/7. Of anders klagen de klanten dat 'ze niet meer kunnen surfen' (bij wijze van spreken )
Voor de overige weken neem ik werk gerelateerde telefoon 24/7 op als het kan, want ik heb liever dat ik 5 keer gebeld wordt en juiste instructies kan meegeven dan dat ik de miserie de dag erna moet opkuisen.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 331 keer
- Bedankt: 1599 keer
Nochtans vind ik het de ideale plaats om een telefoontje te doen... je hebt dan namelijk eens tijd.philippe_d schreef:Ik zag hier verschillende personen antwoorden dat ze niet opnemen in de auto. Persoonlijk vind ik dat een zeer verstandige praktijk, want bellen in de auto is (met of zonder handsfree) is echt levensgevaarlijk.
Wat betreft levensgevaarlijk... tja, dan mag je ook niet roken of je vriendin/vrouw/kinderen meenemen in de auto... da's meestal VEEL meer storend dan een telefoongesprek.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 406 keer
- Bedankt: 208 keer
Ben dan erg benieuwd wat jij doet om 24/7 bereikbaar te MOETEN zijn en hoe dat beschreven is in jouw contract als werknemer en het contract met de klant (SLA)?
Immediate response time ben ik in nog geen enkele SLA tegengekomen en heb er al heel wat onder ogen gehad en zelf uitgewerkt.
Klanten die zeuren heb je altijd en als je hun wijst op contractuele voorwaarden of een redelijke uitleg hebt, zijn er weinig die dat niet accepteren.
Van de overige moet je je dan misschien beter eens afvragen of je die klanten nog wilt behouden.
Ze zijn te veeleisend en verhogen je werkdruk dermate dat het erg ongezond voor het bedrijf en JE EIGEN wordt!
Enkel van de eerder vernoemde firma's zitten in de petrochemie, healthcare (medische apparatuur al dan niet kritisch), pharma, ...
Lijkt me toch als zij daar mensen van onder tot helemaal bovenaan de ladder kunnen opleggen om NIET te mogen bellen in de wagen, dat het voor andere sectoren zeker geen probleem mag zijn.
Productivity-reasons als excuus aanhalen is in grote mate ook al een non-issue.
Ik was het tot 5 jaar geleden helemaal met je eens dat overleggen in de wagen je heel wat tijd uitspaarde op 'het einde van de rit', maar heb mijn mening moeten herzien nadat ik zelf amper verschil zag in performance (en dat kan ik zelfs staven met data van field mensen in de healthcare, die werken met apparatuur waarvan uptime van levensbelang is!)
Telefonisch troubleshooten in de wagen is gegarandeerd afgeleid zijn van het verkeer rondom je!
Je hebt misschien het gevoel dat je beter voorbereid bent als je bij de klant bent, maar 'ontspannend' lijkt het me niet
En net op die momenten gebeuren dan de ongevallen...
Probleem is vooral dat mensen geen geduld meer hebben ... 15 minuten wachten op een telefoontje terug is toch geen ramp?
Op die 15 minuten kan je makkelijk ergens een veilig plaatsje langs de kant vinden om alles af te handelen.
Immediate response time ben ik in nog geen enkele SLA tegengekomen en heb er al heel wat onder ogen gehad en zelf uitgewerkt.
Klanten die zeuren heb je altijd en als je hun wijst op contractuele voorwaarden of een redelijke uitleg hebt, zijn er weinig die dat niet accepteren.
Van de overige moet je je dan misschien beter eens afvragen of je die klanten nog wilt behouden.
Ze zijn te veeleisend en verhogen je werkdruk dermate dat het erg ongezond voor het bedrijf en JE EIGEN wordt!
Enkel van de eerder vernoemde firma's zitten in de petrochemie, healthcare (medische apparatuur al dan niet kritisch), pharma, ...
Lijkt me toch als zij daar mensen van onder tot helemaal bovenaan de ladder kunnen opleggen om NIET te mogen bellen in de wagen, dat het voor andere sectoren zeker geen probleem mag zijn.
Productivity-reasons als excuus aanhalen is in grote mate ook al een non-issue.
Ik was het tot 5 jaar geleden helemaal met je eens dat overleggen in de wagen je heel wat tijd uitspaarde op 'het einde van de rit', maar heb mijn mening moeten herzien nadat ik zelf amper verschil zag in performance (en dat kan ik zelfs staven met data van field mensen in de healthcare, die werken met apparatuur waarvan uptime van levensbelang is!)
Telefonisch troubleshooten in de wagen is gegarandeerd afgeleid zijn van het verkeer rondom je!
Je hebt misschien het gevoel dat je beter voorbereid bent als je bij de klant bent, maar 'ontspannend' lijkt het me niet
En net op die momenten gebeuren dan de ongevallen...
Probleem is vooral dat mensen geen geduld meer hebben ... 15 minuten wachten op een telefoontje terug is toch geen ramp?
Op die 15 minuten kan je makkelijk ergens een veilig plaatsje langs de kant vinden om alles af te handelen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 264 keer
- Bedankt: 533 keer
Ik denk met weemoed terug aan het pré GSM tijdperk. Tegenwoordig vindt iedereen van zichzelf dat hij onmisbaar is. Kinderen nemen zelfs de gsm mee naar boven als ze gaan slapen, stel je voor
De dag dat mijn vriendin haar gsm mee naar de slaapkamer neemt, kan ze kiezen: gsm beneden laten liggen, zij met haar gsm op de zetel slapen of verhuizen.
Het is écht niet zo dat de wereld stopt met draaien als jij je telefoon eens niet opneemt. Je kan je de vraag stellen hoe onze voorouders overleefd hebben, zonder telefoon, gsm en aanverwante toestanden. In die periode was er nog sociaal contact, wat heden ten dage ver te zoeken is.
Concreet voorbeeld, en ik denk dat daarmee alles gezegd is over onze "asociale" samenleving: ik hoorde 2 vrouwen in de supermarkt tegen elkaar praten. Of het vriendinnen waren of familie weet ik niet, maar het ging over een gemeenschappelijke vriend/familielid. De ene zegt: het is al een tijd geleden dat ik van hem/haar iets gehoord heb. Reactie van de andere: ik zal er eens een sms naar sturen. Dat heb je nu eenmaal met die moderne toestanden. In het pré gsm tijdperk zou de andere waarschijnlijk geantwoord hebben: ik zal er eens langs gaan in plaats van een sms te sturen.
De dag dat mijn vriendin haar gsm mee naar de slaapkamer neemt, kan ze kiezen: gsm beneden laten liggen, zij met haar gsm op de zetel slapen of verhuizen.
Het is écht niet zo dat de wereld stopt met draaien als jij je telefoon eens niet opneemt. Je kan je de vraag stellen hoe onze voorouders overleefd hebben, zonder telefoon, gsm en aanverwante toestanden. In die periode was er nog sociaal contact, wat heden ten dage ver te zoeken is.
Concreet voorbeeld, en ik denk dat daarmee alles gezegd is over onze "asociale" samenleving: ik hoorde 2 vrouwen in de supermarkt tegen elkaar praten. Of het vriendinnen waren of familie weet ik niet, maar het ging over een gemeenschappelijke vriend/familielid. De ene zegt: het is al een tijd geleden dat ik van hem/haar iets gehoord heb. Reactie van de andere: ik zal er eens een sms naar sturen. Dat heb je nu eenmaal met die moderne toestanden. In het pré gsm tijdperk zou de andere waarschijnlijk geantwoord hebben: ik zal er eens langs gaan in plaats van een sms te sturen.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 05 jun 2014, 13:02, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
Niemand wil 24/7 bereikbaar zijn, maar iedereen wil wel dat een intenetprobleem dat vandaag opduikt, ook vandaag opgelost is, dat een bestelling die vandaag geplaatst wordt, morgen geleverd wordt. Helaas moeten daar mensen voor werken op momenten dat jij het niet graag hebt.
Maar een deel van die mensen hebben daar bewust voor gekozen, gewoon omdat ze net die uitdaging de moeite vinden en net omdat ze vinden dat de impact op hun privéleven op de juiste manier vergoed wordt.
J.
Maar een deel van die mensen hebben daar bewust voor gekozen, gewoon omdat ze net die uitdaging de moeite vinden en net omdat ze vinden dat de impact op hun privéleven op de juiste manier vergoed wordt.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
Tuurlijk, want toen wisten ze nog in de verste verte niet wat een SMS isJack Daniels schreef:In het pré gsm tijdperk zou de andere waarschijnlijk geantwoord hebben: ik zal er eens langs gaan in plaats van een sms te sturen.
J.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 36 keer
Liep vroeger ook altijd 24/7 en dat elke 4 weken..maw altijd moeten bereikbaar zijn. En onze ticketjes gaat over meer dan enkel mensen niet kunnen surfen of bellen. Gelukkig zijn de meeste systemen tegenwoordig dubbel uitgevoerd (NB : zit in de telecom)
NU niet meer en is het enkel een gewoonte om de GSM altijd mee te nemen...en je kan nooit weten dat er een collega hulp nodig heeft. Gelukkige weten deze dat ze enkel moeten bellen als het echt dringend is (en dat kan zelfs 's nachts zijn)
NU niet meer en is het enkel een gewoonte om de GSM altijd mee te nemen...en je kan nooit weten dat er een collega hulp nodig heeft. Gelukkige weten deze dat ze enkel moeten bellen als het echt dringend is (en dat kan zelfs 's nachts zijn)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 97 keer
Dat is toch niet helemaal vergelijkbaar. Uw telefoongesprekspartner heeft namelijk helemaal geen zicht op uw huidige verkeerssituatie. Iemand die naast je in de wagen zit, zal bij een opduikend risico hierop anticiperen, en bijvoorbeeld stoppen met praten, of zelfs "let op" roepen. Iemand aan de lijn zal gewoon blijven doorpraten en U vermoedelijk afleiden.krisken schreef:Immers als je met gezelschap in de wagen zit, praat je toch ook?
Als je met iemand in de wagen meerijdt, ga je toch ook net geen nieuw onderwerp aansnijden tijdens een inhaalmaneuver? Dat doe je onbewust, als je meerijdt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 63 keer
Toen ging die andere waarschijnlijk geantwoord hebben: ik zal eens van zodra ik thuiskom hem/haar bellen (met de vaste telefoon welteverstaan).Joe de Mannen schreef:Tuurlijk, want toen wisten ze nog in de verste verte niet wat een SMS isJack Daniels schreef:In het pré gsm tijdperk zou de andere waarschijnlijk geantwoord hebben: ik zal er eens langs gaan in plaats van een sms te sturen.
J.
-
- userbase crew
Tja als we zo beginnen : met kleine mannen in de auto zitten, naar een interessant gesprek luisteren op de radio, gebruik van radioapparatuur zoals in ambulances/combi's/brandweerwagens/douane/radioaamateurs/cb'ers/...Edward Valckx schreef:Dat is toch niet helemaal vergelijkbaar. Uw telefoongesprekspartner heeft namelijk helemaal geen zicht op uw huidige verkeerssituatie. Iemand die naast je in de wagen zit, zal bij een opduikend risico hierop anticiperen, en bijvoorbeeld stoppen met praten, of zelfs "let op" roepen. Iemand aan de lijn zal gewoon blijven doorpraten en U vermoedelijk afleiden.krisken schreef:Immers als je met gezelschap in de wagen zit, praat je toch ook?
Als je met iemand in de wagen meerijdt, ga je toch ook net geen nieuw onderwerp aansnijden tijdens een inhaalmaneuver? Dat doe je onbewust, als je meerijdt.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 229 keer
- Bedankt: 172 keer
Ik denk dat er weinig mensen zijn die beseffen dat er ook mensen in wachtdiensten zitten en die op dat moment ook 24/07 bereikbaar moeten zijn. Sinds de komst van de GSM is zo'n draagbaar toestel voor hen een zegen. Vroeger mochten ze naast de telefoon zitten wachten op een oproep, nu kunnen ze ook naar buiten. Voor de GSM hebben wij ook een tijd semafoon gebruikt, wel die mensen moesten dus als ze buitenshuis waren op zoek gaan naar een telefooncel of bij derden aanbellen om eens met ons contact te mogen opnemen... In hun contract staat immers dat ze binnen het uur ter plaatse moeten zijn... Eigenlijk is heel deze discussie net hetzelfde als: wat is uw lievelingskleur. Iedereen heeft daar een andere mening over.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1463 keer
- Bedankt: 1267 keer
- Recent bedankt: 35 keer
Ik neem meestal wel op, tenzij ik een nummer herken waarmee ik net niet wil spreken . Ook hier geen ovicemail, wat een onding! Telefoneren via handsfree in de wagen doe ik ook heel regelmatig, zoals iemand al zei: dan heb ik echt tijd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 171 keer
- Bedankt: 202 keer
Met een handsfree is dat niks. Veel erger is het sms'en achter het stuur, wat nog véél gevaarlijker is dan bellen zonder handsfree!philippe_d schreef:bellen in de auto is (met of zonder handsfree) is echt levensgevaarlijk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 269 keer
- Bedankt: 245 keer
Hangt denk ik echt af van wat voor gesprek het is. Even naar huis bellen om te zeggen dat je er binnen x minuten gaat zijn of iets anders, is heel anders dan een gesprek over werk, waar je over vanalles bezig bent, dingen planned, dingen waar je vrij veel bij nadenkt. (hangt natuurlijk ook van werk tot werk af)r2504 schreef:Nochtans vind ik het de ideale plaats om een telefoontje te doen... je hebt dan namelijk eens tijd.philippe_d schreef:Ik zag hier verschillende personen antwoorden dat ze niet opnemen in de auto. Persoonlijk vind ik dat een zeer verstandige praktijk, want bellen in de auto is (met of zonder handsfree) is echt levensgevaarlijk.
Wat betreft levensgevaarlijk... tja, dan mag je ook niet roken of je vriendin/vrouw/kinderen meenemen in de auto... da's meestal VEEL meer storend dan een telefoongesprek.
Het eerste leidt je niet echt af maar bij het tweede ben ik toch echt minder aandachtig bezig op de weg dan anders, je gedachten zitten namelijk anders. Als je natuurlijk op een quasi lege snelweg rijdt maakt het uiteindelijk niet veel uit, maar in drukke (/belgische) verkeerssituaties wel meer.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 101 keer
De bank belt me enkel tijdens de werkuren om reclame te maken.nickz schreef: Aan de mensen die niet opnemen, stel je volgende situaties eens voor:
- Je bank belt je op omdat ze vermoeden dat er fraude wordt gepleegd met je kredietkaart. Moet dat dan ook maar per brief worden gemeld, zodat je het enkele dagen later pas weet?
- ...
Nochtans heb enkel mijn gsm-nummer gegeven om een belangrijke lopende zaak af te handelen.
De 1e keer neem ik natuurlijk direct op want de bank belt, het zal dus wel belangrijk zijn;
Ondertussen zit dit nr. natuurlijk al bij de spamnummers met apart muziekje en moet ze maar een voicemaileke inspreken voor haar reclame. Wat ze niet doet en op de vaste lijn belt haha ook voicemail natuurlijk wanneer ik op mijn werk ben.
Ik heb het haar al eens goed duidelijk gemaakt dat ik wegga met al mijn verzekeringen als ik nog één keer reclame krijg tijdens mijn werk voor die ene verzekering die niet bij die bank zit...! Het is dan ook al verminderd met reclame maken
-
- Premium Member
- Twitter: MisterTommie
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 23 keer
Ik wist dat er een prefix bestond om één enkele oproep privé te bellen, maar het omgekeerde... Welke prefix is dit dan?johcla schreef:Anonieme gesprekken neem ik niet aan. Tenzij natuurlijk als ik een telefoontje verwacht van een firma, bijvoorbeeld als er iets moet geleverd worden of geinstalleerd.
Onbekende nummers neem ik wel aan. Als het een tele-verkoper ofzo is, komt die nadien wel op de lijst van geblokkeerde nummers, en gaat de telefoon volgende keer dus zelfs niet over
Grappige anekdote: mijn moeder had haar nummer laten wijzigen en gevraagd dat de caller-id niet meer verstuurd wordt. Dus als ze mij belde, nam ik niet op. Toen ik uitlegde dat ik anonieme oproepen niet aanneem, zei ze: 'Ok, maar als ik het ben, kan je toch opnemen'...
Ik heb mijn nummer in haar telefoon dan maar aangepast met de prefix om de caller-id wel te tonen.
By the way, ik nam vroeger altijd alle gesprekken op, maar de laatste tijd merk ik dat dit een beetje begint te minderen...
's Nachts gaan alle telefoons in huis volledig uit. Wanneer we aan het eten zijn of op werk of om de een of andere reden liever niet gestoord worden, wordt er gewoon niet opgenomen.
Meestal bel ik dan gewoon evenlater wanneer het wel past terug.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik heb een OnePlus smartphone, dus met dual-sim ondersteuning. Mijn werknummer schakel ik meestal uit op vrijdagavond, en maandagochtend terug aan. Mobile data loopt via het werk, sms en bellen doe ik via mijn beide nummers afhankelijk van wie het is, WhatsApp is op mijn privénummer.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Orange Flybox
Orange Extra surf card
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 317 keer
- Bedankt: 291 keer
Ik heb een hekel aan bellen, liever gewoon een bericht. Onbekende nummers moeten maar een bericht achterlaten, net als privé nummers. Algemene nummers waarvan ik niet weet wie er achter hangt neem ik ook niet op (bvb algemene van t werk). Een collega die me nodig heeft kan me gewoon op gsm bellen en dan neem ik wel op gezien ik dan weet wie belt. Binnen of buiten de uren maakt daar niet echt veel bij uit.
Vroeger had ik een afzonderlijke nummer van het werk, om die dubbele kost te vermijden heb ik de nummer nu toch bij het werk laten zetten, zolang ze er geen misbruik van maken en me niet te veel buiten de uren lastig vallen maakt me dat niet uit. Indien wel, dan gaat men gsm wel uit na de uren, wie me kent en me nodig heeft weet me wel te bereiken buiten bellen .
Vroeger had ik een afzonderlijke nummer van het werk, om die dubbele kost te vermijden heb ik de nummer nu toch bij het werk laten zetten, zolang ze er geen misbruik van maken en me niet te veel buiten de uren lastig vallen maakt me dat niet uit. Indien wel, dan gaat men gsm wel uit na de uren, wie me kent en me nodig heeft weet me wel te bereiken buiten bellen .
-
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 85 keer
Ik neem altijd op omdat ik 24/7 bereikbaar moet zijn. Mijn klanten laten dat maandelijks testen.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 902 keer
- Bedankt: 3448 keer
- Recent bedankt: 47 keer
Is dat wegens komkommertijd dat topics van 3jaar oud gebumpt worden ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 317 keer
- Bedankt: 291 keer
Dan moeten oude topics maar een andere kleur krijgen. Dit passeert op de homepage wegens een reactie, mensen klikken daar op en gaan echt geen datums bekijken dan hoor (waarom worden die dan eigenlijk niet gesloten?)
-
- Premium Member
- Bedankt: 30 keer
Rare opmerking van een moderator. Is het net niet de bedoeling dat de search gebruikt wordt om een onderwerp te zoeken als het al bestaat?philippe_d schreef:Is dat wegens komkommertijd dat topics van 3jaar oud gebumpt worden ?
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Orange Flybox
Orange Extra surf card
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1031 keer
- Bedankt: 355 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik vroeg me anders ook wel af hoe iemand ineens op een thread als deze terecht komt. Dacht hij, ik zal es zoeken of er al een thread is over wie wanneer zijn GSM opneemt .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 56 keer
Alleszins: het stoort me verschrikkelijk dat sommige mensen nooit de telefoon opnemen. Dat is een vorm van analfabetisme (leren praten met mensen, ook onbekenden) en asociaal gedrag in mijn ogen. Zelfs een onbekende beller kun je in 3 seconden beleefd afpoeieren indien nodig. Dus waarom het risico lopen om een andere beller te missen. Wellicht ben ik van een vorige generatie. Ik neem zelf altijd de telefoon op.
Het gebeurt inderdaad wel vaker dat bijvoorbeeld aannemers wekenlang voor dood spelen en de telefoon niet opnemen. Dat is puur je verantwoordelijkheid ontlopen als je het mij vraagt. Het is beleefder om te antwoorden ook al moet je een negatief antwoord geven aan de beller. Toch?
Het gebeurt inderdaad wel vaker dat bijvoorbeeld aannemers wekenlang voor dood spelen en de telefoon niet opnemen. Dat is puur je verantwoordelijkheid ontlopen als je het mij vraagt. Het is beleefder om te antwoorden ook al moet je een negatief antwoord geven aan de beller. Toch?
-
- userbase crew
Niet perse. Het is niet omdat mijn GSM continue aan staat dat ik continue tijd heb om op te nemen, of continue zin heb om die telefoon te beantwoorden.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 91 keer
Als ik op de trein of het werk zit, neem ik bijna nooit op tenzij het een belangrijke oproep is die ik verwacht. Bovendien staat de gsm op het werk steeds op stil en als ik thuis kom vergeet ik die meestal uit te zetten, waardoor ik pas 's avonds merk dat ik een gemiste oproep heb als ik ga slapen omdat ik thuis niet bezig ben met mijn gsm.
Vanaf 22u vliegt mijn gsm ook steeds in do not disturb modus, waardoor ik het sowieso niet meer merk. Enkel bij bepaalde personen is ingesteld dat hij effectief belt met geluid zodat ik kan opnemen in noodgevallen.
Vanaf 22u vliegt mijn gsm ook steeds in do not disturb modus, waardoor ik het sowieso niet meer merk. Enkel bij bepaalde personen is ingesteld dat hij effectief belt met geluid zodat ik kan opnemen in noodgevallen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 85 keer
Ik heb dat ook maar als je meer dan een seconde op het scherm kijkt om een zien wel contact je selecteert om te bellen is dat niet net hetzelfde, als dat je je telefoon zou nemen. Je rijdt enkel seconden blind, .. ik vind een bt carkit gewoon makkelijk, maar of dat het veiliger is dat betwijfel ik tenzeerste. Voor het opnemen denk ik dat dit wel mee valt, maar als je begint met bellen, dan denk ik dat het net zo gevaarlijk is.krisken schreef:Ik durf mijn GSM opnemen terwijl ik aan het rijden ben. Bluetoothkit geïnstalleerd in de wagen welke ik kan bedienen vanaf het stuur (voor oproepen op te nemen uiteraard). Werkt prima en ik kan van mezelf niet zeggen dat het stoort of mij afleid. Immers als je met gezelschap in de wagen zit, praat je toch ook?
Ontopic: Ik heb altijd geantwoord, natuurlijk als ik in een vergadering zit zet ik hem op stil en dan ja dan neem ik niet op omdat ik het niet hoor, maar ik ontloop geen gesprekken.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 75 keer
afgezien van wanneer ik in een meeting zit, of na middernacht, neem ik altijd op, ik begrijp niet dat vele zelfstandigen zelden of nooit hun telefoon opnemen, en zelfs zelden de moeite doen om terug te bellen.... hoe kan je dan service bieden aan je klanten als je niet bereikbaar bent ?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 56 keer
Laroyj dit is exact wat ik bedoel. Natuurlijk hoeft het niet in de auto of tijdens vergadering. Dan bel ik later terug. Maar terugbellen doe ik wel altijd. Ook als het me slecht uitkomt omdat het pakweg over een persoon gaat die ik nog moet betalen ofzo.
In de auto neem ik soms op met carkit maar eerder later terugbellen.
In de auto neem ik soms op met carkit maar eerder later terugbellen.
-
- Starter
Ik neem zelf alleen op als ik weet wie er belt. Ik heb niet voor niets een contactenlijst en daarbij komt: de mensen die mijn telefoonnummer hebben, daar heb ik het nummer ook van. Onbekende telefoontjes opnemen vind ik veel te risicovol met alle hedendaagse telefonische oplichting. Er is een waslijst aan voorbeelden te vinden op het net van telefoontjes van scammers, check onbekende telefoonnummers dus ook altijd als je wilt weten wie jou heeft gebeld. Daarnaast geldt voor mij: als mensen mij écht nodig hebben, dan bellen ze mijn vaste nummer wel. Andere oproepen of vraagstukken kunnen ook via de mail, als ze mijn telefoonnummer hebben, dan hebben ze mijn mail vast ook.
-
- ISP Staff
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 74 keer
Bij mij staat de voicemail uit.
Ik heb 2 sims, eentje voor werk en prive. De oproepen van het werk neem ik niet meer op na 17 uur.
M'n kennissen weten dat ik niet altijd opneem dus die bellen enkel wanneer het iets serieus is.
Op de werksim neem ik alles op tijdens de werkuren, ook onbekende nummers. Behalve als ik aan het rijden ben ook al heb ik carplay.
Ik heb 2 sims, eentje voor werk en prive. De oproepen van het werk neem ik niet meer op na 17 uur.
M'n kennissen weten dat ik niet altijd opneem dus die bellen enkel wanneer het iets serieus is.
Op de werksim neem ik alles op tijdens de werkuren, ook onbekende nummers. Behalve als ik aan het rijden ben ook al heb ik carplay.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 66 keer
Mijn voicemail gaat als volgt:
Dit is de voicemail van X, gelieve een boodschap in te spreken, anders wordt niet beschouwd als belangrijk.
Bij anonieme oproepen, wordt u automatisch geblokkeerd.
Mijn smartphone blokkeert uiteraard ook automatisch anonieme oproepen.
Voor mijn fritz telefonie heb, ik alle buitenlandse oproepen geblokkeerd.
Dit is de voicemail van X, gelieve een boodschap in te spreken, anders wordt niet beschouwd als belangrijk.
Bij anonieme oproepen, wordt u automatisch geblokkeerd.
Mijn smartphone blokkeert uiteraard ook automatisch anonieme oproepen.
Voor mijn fritz telefonie heb, ik alle buitenlandse oproepen geblokkeerd.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23