hoi ik heb een siemens santis router modem aangeschaft tesamen met twee draadloze usb ontvangers om mijn kids hun pc via de mijne aan te sluiten op het net. Dat werkt perfect wat het internet betreft maar wat moet ik doen(of heb ik nodig) om de pc's met elkaar te laten communiceren? daarmee bedoel ik het delen van printers en/of bestanden, het spelen van spellen enz.
Bedankt op voorhand
Pat
beginnersvraagje over netwerkje
delen van printers en bestanden gaat over juist dezelfde hardware, enkel moeten er dan instellingen in windows verandert worden (elkaar toegang geven tot de printer en bepaalde mappen enzo)
voor spelletjes te spelen: alle huidige spelletjes gaan over tcp/ip (vroeger was dat nog wel eens iets anders). Dus je kan gewoon doen alsof je over internet wilt spelen, maar de data zal nooit voorbij je modem komen maar altijd in het intern netwerk, en zo kan je tegen andere computers in dezelfde LAN spelen ...
voor spelletjes te spelen: alle huidige spelletjes gaan over tcp/ip (vroeger was dat nog wel eens iets anders). Dus je kan gewoon doen alsof je over internet wilt spelen, maar de data zal nooit voorbij je modem komen maar altijd in het intern netwerk, en zo kan je tegen andere computers in dezelfde LAN spelen ...
het gaat hem juist over die instellingen in windows xp pro, is er nergens en tut over te vinden? Ohja winxp pro is op iedere pc geinstalled
BTW thx voor de vlugge reactie.
Pat
BTW thx voor de vlugge reactie.
Pat
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
http://www.userbase.be/forum/portal.php ... etw&page=4
hier is er een uitleg over gegeven, voor jou gaat het vooral om de laatste pagina's
hier is er een uitleg over gegeven, voor jou gaat het vooral om de laatste pagina's