Pagina 1 van 1
Het lijkt alsof het belt - 3starsnet
Geplaatst: 24 apr 2014, 16:42
door jos123
Opstelling:
VoIP centrale: Asterisk + freepbx
VoIP Provider: 3starsnet
Internet Provider: Belgacom VDSL2 Bizz Pro
Probleem:
Wanneer men belt naar een van de 11 nummers hoort men altijd een "beltoon", op de 3starsnet softswitch is alles perfect geregistreerd, maar de oproep word dan soms om één of andere reden niet doorgestuurd naar de centrale?
Het schijnt dat ik niet de enige ben, kunnen jullie dit probleem even nakijken en/of dit bij jullie ook voorkomt? Het kan echt niet dat het lijkt alsof men oproepen negeert!!
Re: Het lijkt alsof het belt - 3starsnet
Geplaatst: 24 apr 2014, 20:52
door petzl
Afhankelijk van de firmware op de router had ik dat wel of weer niet ...
maar sinds ik een port forward heb werkt mijn telefoon altijd ....
Re: Het lijkt alsof het belt - 3starsnet
Geplaatst: 24 apr 2014, 21:17
door jos123
petzl schreef:maar sinds ik een port forward heb werkt mijn telefoon altijd ....
Dewelke? Ik geloof niet dat dit met port forwarding te maken heeft want of werkt het ofwel niet, maar tis altijd proberen waard

Re: Het lijkt alsof het belt - 3starsnet
Geplaatst: 25 apr 2014, 11:55
door jos123
Heeft iemand nog kunnen nakijken? Krisken?
Re: Het lijkt alsof het belt - 3starsnet
Geplaatst: 26 apr 2014, 00:04
door petzl
ik dacht 5060 inkomend
Re: Het lijkt alsof het belt - 3starsnet
Geplaatst: 27 apr 2014, 12:44
door krisken
Als het belt voor de oproeper, dan zou ik gokken dat er de extensies niet juist geconfigureerd staan, en/of je telefoons zijn niet goed aangesloten.
Kan jezelf uitgaande oproepen doen?
Re: Het lijkt alsof het belt - 3starsnet
Geplaatst: 27 apr 2014, 13:26
door jos123
Ze kunnen bellen en oproepen ontvangen.
Heb ook getest zonder extensie dwz: oproepen direct naar announcement maar ik krijg zelfde resultaat
[
Post made via mobile device ]
Re: Het lijkt alsof het belt - 3starsnet
Geplaatst: 27 apr 2014, 16:16
door krisken
Bizar.
Dus je ziet de oproepen op het panel van 3starsnet, maar deze oproepen zie je niet terugkomen in je eigen centrale?
Werken op het werk zelf met freepbx, zal eens kijken of dit bij ons ook het geval is. Nooit echt op gelet.
Wat zegt 3starsnet hierover?
Re: Het lijkt alsof het belt - 3starsnet
Geplaatst: 27 apr 2014, 16:25
door jos123
krisken schreef:Dus je ziet de oproepen op het panel van 3starsnet, maar deze oproepen zie je niet terugkomen in je eigen centrale?
Klopt!
krisken schreef:zal eens kijken of dit bij ons ook het geval is.
Merci (was bedoeling dat andere leden meekijken

)!
krisken schreef: Nooit echt op gelet.
Logisch: moeilijk te bemerken

, ik heb het toevallig gevonden toen ik een boodschap heb ingesteld voor de vakantiedagen maar het bleef gewoon bellen ipv de boodschap afspelen!
krisken schreef:Wat zegt 3starsnet hierover?
Dat is het nu juist, ik weet het niet: een externe bedrijf is verantwoordelijk voor de beheer van de centrale, ze hebben 3starsnet gecontacteerd maar heb al 2 weken niks gehoord van de externe bedrijf! Daarom wil ik weten wie de verantwoordelijke is!
Re: Het lijkt alsof het belt - 3starsnet
Geplaatst: 27 apr 2014, 18:57
door MarkDM
Ik heb dit ook gehad toen mijn nummer pas overgedragen was naar 3Starsnet. Fritzbox herstart en telefoon belde dan wel normaal. Sindsdien geen probleem meer.
Hebben jullie je centrale al eens herstart zodat alle verbindingen opnieuw registreren ?
Is portforwarding (NAT keep alive) ingesteld op redelijk interval (5 minuten of zo) ?
Re: Het lijkt alsof het belt - 3starsnet
Geplaatst: 27 apr 2014, 20:21
door krisken
Ik zal morgen eens kijken op het werk of ik daar eenzelfde iets zie. Welk extern bedrijf is dit? Eventueel zelf bellen met 3stars. 't Zijn de kwaadsten niet daar

Re: Het lijkt alsof het belt - 3starsnet
Geplaatst: 27 apr 2014, 20:30
door jos123
krisken schreef:Welk extern bedrijf is dit?
Zie PM
Re: Het lijkt alsof het belt - 3starsnet
Geplaatst: 08 jan 2015, 09:55
door jos123
Probleem nog steeds niet weg

, verantwoordelijke van centrale zit met zelfde probleem !
Re: Het lijkt alsof het belt - 3starsnet
Geplaatst: 08 jan 2015, 15:58
door MarkDM
Met zo'n post ga je niets bereiken. Wat is er intussen al getest ? Wie heeft er al naar gekeken ? Heb je 3starsnet al gecontacteerd ?
Doe zelf eens een eenvoudige test:
3starsnet laat meerdere registraties toe op het zelfde account. Registreer dus zelf eens een sip-device (Fritzbox of softphone) op je DID. Kijk of die belt.
Re: Het lijkt alsof het belt - 3starsnet
Geplaatst: 08 jan 2015, 16:45
door jos123
MarkDM schreef:Wie heeft er al naar gekeken ? Heb je 3starsnet al gecontacteerd ?
Toen alle 2: verantwoordelijke & 3starsnet maar niks gebeurd sindsdien.
MarkDM schreef:Doe zelf eens een eenvoudige test:
Ok zal testen, klaat je weten
Re: Het lijkt alsof het belt - 3starsnet
Geplaatst: 08 jan 2015, 18:37
door petzl
bij mij was het de port forward welke ontbrak
Re: Het lijkt alsof het belt - 3starsnet
Geplaatst: 08 jan 2015, 18:43
door jos123
Welke port? 5060?
[
Post made via mobile device ]
Re: Het lijkt alsof het belt - 3starsnet
Geplaatst: 08 jan 2015, 22:26
door petzl
jups 5060 , ervoor ging het soms, maar eerder niet dan wel ...
Re: Het lijkt alsof het belt - 3starsnet
Geplaatst: 08 jan 2015, 22:52
door jos123
Port 5060 heeft geholpen maar niet 100% denk ik?