BBOX2 gebruiken als switch + 1 Lan voor TV

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 4 keer

Weet iemand of het mogelijk is de BBOX 2 als volgt te gebruiken:

- 1 LAN poort voor TV
- 2 LAN poorten als domme switch, waarmee ik bedoel dat alle routering/dhcp/dns instellingen bepaald worden door mijn Fritz7390.

Ik heb die switch functionaliteit nodig omdat alle utp kabels samen komen in de kelder. Nu staat daar mijn Fritz7390, maar ik overweeg deze te verzetten naar de gelijkvloerse verdieping voor een beter wifi bereik. Vroeger, toen ik nog een Fritz7140 had, stond die ook achter mijn bbox2 en had ik overal een goed wifi bereik.
De kabel naar de TV-decoder moet vertrekken vanuit de kelder. Wanneer mijn Fritz op de gelijkvloerse staat, kan ik deze vandaar niet verbinden met de decoder.

Wat ik wil bereiken is, terug overal in huis een goed wifi bereik te hebben, zonder te investeren in nieuwe hardware en met zo min mogelijk stroomverbruikers.
internet en TV: Proximus Flex Pack met FritBox 7590 Pro als modem/router, inclusief TV (beta OS van Fritz)
voip: OVH
GSM: Hey!Telecom 5€ voor onbeperkt bellen, smsen en 15gb
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

Twee lan poorten als switch? Eigenlijk gewoon twee kabels aan elkaar hangen, of heb ik het mis?

Daar kan je makkelijk een ethernet koppelstuk voor gebruiken.
freakske_b
Pro Member
Pro Member

Nee dat lost het niet op. Met een koppelstuk kan ik de computer van boven wel verbinden met de fritz. Maar dan heb ik een TV probleem. Want het signaal voor de decoder moet vertrekken vanuit de kelder.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
internet en TV: Proximus Flex Pack met FritBox 7590 Pro als modem/router, inclusief TV (beta OS van Fritz)
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

Uit je verhaal maak ik op dat er op die plek nu twee kabels uit de bbox komen, een naar de Tv en een naar de fritzbox. Daarvan vertrekken dan weer twee kabels naar twee locaties?

Zowel de bbox in bridge en intern interetverkeer over dezelfde kabel met de bbox dan nog is als switch zal niet gaan. Ik denk dat het veel handiger is om een AP neer te zetten op de plek waar je die fritzbox wil zetten.
freakske_b
Pro Member
Pro Member

Ik tracht mijn vraag te verduidelijken:

Momenteel staat er geen bbox2, de Fritzbox zorgt alleen voor alles vanuit de kelder. Dit zorgt echter voor onvoldoende wifi dekking.

Daarom denk ik er aan om de bbox2 terug in de kelder op te stellen. Van bij de bbox2 zouden dan 3 lan kabels vertrekken:
- 1 naar de decoder van de TV
- 1 naar de fritz 7390, naar een plaats waarvan ik weet dat hij het volledige huis dekt met wifi
- 1 naar de computer boven

De computer boven (verbonden met de bbox2 dus) moet al zijn netwerkinstellingen halen uit de Fritzbox, en niet uit de bbox2. Is dat mogelijk? En kan ik dan 1 lan poort van de bbox2 blijven gebruiken voor TV?

Op die manier zou ik mij wifi bereik kunnen optimaliseren zonder in nieuwe hardware te moeten investeren.

Zo duidelijker?
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Is zeker mogelijk.

Fritzbox als AP instellen:

- Ip adres geven met zelfde range van Bbox2
- DHCP uitschakelen
- SSID gelijk aan Bbox2