Pagina 1 van 1
gesprekskwaliteit
Geplaatst: 24 feb 2014, 16:25
door proximusboyke
Zijn er nog mensen waarbij het hen opgevallen is dat de gesprekskwaliteit achteruit is gegaan.
Als ik met mijn testnr telenet bel naar familieleden, klaagt iedereen dat ze mij slecht horen, als ik terug bel met proximus of base of als ik onmiddellijk met een van die nrs bel klagen ze niet.
Als we telefoon krijgen van iemand die we slecht verstaan en dan kijken via 1299 is de operator bijna altijd mobistar of telenet.
Re: gesprekskwaliteit
Geplaatst: 24 feb 2014, 16:31
door wied
met GSM, of met VoIP?
Re: gesprekskwaliteit
Geplaatst: 24 feb 2014, 16:48
door proximusboyke
gsm
Re: gesprekskwaliteit
Geplaatst: 24 feb 2014, 16:50
door KRL100
Ik heb eerder het omgekeerde gevoel: vaak klinken gesprekken met een Proximus GSM zo gecomprimeerd dat het echt een 'jitter'gesprek wordt...
Re: gesprekskwaliteit
Geplaatst: 24 feb 2014, 18:59
door kristofmertens
Hier het meest problemen met Telenet en Base. Proximus/Belgacom en Mobistar geen problemen.
Persoonlijk vind ik dat Mobistar de betere gesprekskwaliteit heeft, na ze allemaal gehad te hebben.

Re: gesprekskwaliteit
Geplaatst: 24 feb 2014, 20:56
door AndRo555
Bij het bellen over 2G of 3G?
Re: gesprekskwaliteit
Geplaatst: 24 feb 2014, 21:18
door iRockabizzydilly
Dat heb ik al sinds begin van Telenet Mobile gemerkt. gesprekskwaliteit kan met momenten echt ongelooflijk slecht zijn, los van dekking. En Mobistar, hoewel zelfde netwerk, heeft dat net niet integendeel en hierin spring ik Kristof bij. Het was zelfs zo merkbaar dat ik bij een vriend die op korte tijd aan't uitproberen was welk netwerk hem het best lag kon horen op welk netwerk hij zat als ik op zijn voicemail terecht kwam, en dit niet door de andere stem en tekst, maar door de helderheid waarmee hij zijn naam had opgenomen. En telkens met dezelfde gsm, en dan nog een van de mindere qua gesprekskwaliteit (iPhone 4). Bij de gesprekken zelf viel dit ook serieus op. Tot als de dekking wegviel waar anderen niet wegvielen

ma bon dat was toen.