Pagina 1 van 1

MV datavolume problemen

Geplaatst: 23 jan 2014, 22:27
door iRockabizzydilly
Een vriend van mij ondervond gisteren een probleem met MV en datavolume.

Hij had de avond er voor voor 15 EUR herladen en had dus opnieuw 2GB (thuis, dus met Wifi en pas dag er op 3G gebruikt). Gisteren merkte hij ineens op dat zijn dataconnectie niet meer werkte. Hij dacht eerst aan een storing maar na een paar uurtjes ontdekte hij dat zijn datavolume op was, hoewel hiervan geen enkele sms melding werd gekregen en normaal is dat wel het geval. Het enige wat hij had gedaan was naar spotify streaming luisteren, in 'lage' kwaliteit.

Hij heeft toen een mail gestuurd naar Mobile Vikings en voor alle zekerheid voor 25 EUR herladen (dus nu 3GB er bovenop). Nog voor hij vandaag een antwoord kreeg was zijn datavolume opnieuw op hoewel hij er nu extra op had gelet, opnieuw zonder sms melding en nog eens 22 EUR van zijn krediet door extra dataverbruik.

met andere woorden, op nog geen 3 dagen tijd 5.22GB verbruikt volgens hen en dit voor alle duidelijkheid met een iPhone 4, dus met niet bepaald de snelste netwerkondersteuning.
Uit de verbruikscijfers op de iPhone blijkt dat hij sinds september 2013 15.2GB heeft verbruikt, waarvan 6.5GB personal hotspot nog in 2013 voor het werk. Over diezelfde periode verspreid heeft hij voor 4GB verbruik gehad van Spotify.

Na wat over en weer gemaild te hebben willen ze de 22 EUR niet crediteren, met de uitleg dat iPhones verbruik iets anders berekenen (ik begrijp wat ze bedoelen maar een MB is nog altijd een MB) en dat uit de 'backlogs' die ze van Base krijgen dat verbruik effectief zo is geregistreerd. Ze zeggen dat er waarschijnlijk een app op de achtergrond zat te verbruiken. Buiten spotify stond er echter niks open omdat hij daar altijd op let, en Spotify heeft dus sinds september 2013 4GB verbruikt.

Hij kan zich er niet bij neerleggen en ik moet zeggen dat het inderdaad zeer onwaarschijnlijk is dat het toch klopt.

Wat denken jullie?


Edit: ff kleine verwarring :oops:

Re: MV datavolume problemen

Geplaatst: 23 jan 2014, 22:28
door ITnetadmin
Effe een klein detail corrigeren: een MB is 1000 KB.

Kan hij geen app installen die het dataverbruik logt? In het ergste geval heeft iemand mss zijn simkaart gekloond, hoewel ik eerder een meer normale oorzaak verwacht.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: MV datavolume problemen

Geplaatst: 23 jan 2014, 22:36
door iRockabizzydilly
Ik vermoed dat dat niet met terugwerkende kracht kan?

Re: MV datavolume problemen

Geplaatst: 23 jan 2014, 22:42
door ikhlaske
Bel eens met de klantendienst, zij zullen dit rechtzetten in de vorm van vinkingpunten en je verbruik resetten! ;)

Re: MV datavolume problemen

Geplaatst: 23 jan 2014, 22:45
door iRockabizzydilly
En de klantendienst mailen is dus niet hetzelfde? :P

Re: MV datavolume problemen

Geplaatst: 24 jan 2014, 03:36
door KRL100
Opletten met dropbox synch, die van mij heeft er via hotspot (dus pc online via Gsm) ooit eens 2GB op een uurtje tijd doorgejaagd.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: MV datavolume problemen

Geplaatst: 24 jan 2014, 08:01
door iRockabizzydilly
Die heeft hij idd ook, maar volgens verbruik heeft die app amper volume verbruikt de laatste maanden...

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: MV datavolume problemen

Geplaatst: 24 jan 2014, 10:37
door decat
Van september 2013 tot nu 15 gb verbruiken is redelijk veel, toch voor een iPhone.
Dat komt neer op 4gb per maand.

Re: MV datavolume problemen

Geplaatst: 24 jan 2014, 10:47
door iRockabizzydilly
Dat komt voornamelijk door gebruik van tethering voor het werk in bepaalde periode en das dan het voordeel van het herlaadsysteem. Je kan altijd bijladen, en voor groter bedrag herladen en zo even een groter volume hebben.

Op zich is dat niet zo gigantisch veel en niet in verhouding met 5.22GB op nog geen 3 dagen.
En zeker voor een iPhone, geen idee wat je daarmee wil zeggen want op mijn iPhone zit ik al lang ruim over dat gemiddelde...

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: MV datavolume problemen

Geplaatst: 24 jan 2014, 10:57
door decat
Wat ik daarmee wil zeggen is dat dat veel is voor een iPhone.
Heeft hij zijn verbruiksgegevens al eens gereset en dan een topup gedaan?
Via het account op de site van MV kan men toch eveneens nagaan wat er effectief werd verbruikt?

Ik vind het wat raar om een terugbetaling bij MV te vragen zonder na te gaan of de fout niet bij de gebruiker ligt. Tenzij men dat wel is nagegaan, maar zie daar hier nergens iets van in het topic.

Re: MV datavolume problemen

Geplaatst: 24 jan 2014, 11:57
door iRockabizzydilly
Ik lees toch duidelijk hoe ik beschrijf wat de cijfers zijn en daaruit kan ik duidelijk afleiden dat het niet klopt wat men van verbruik claimt. Die cijfers zijn uitgebreid doorgegeven aan MV. Het is niet realistisch om 5,2 GB te hebben op minder dan 3 dagen met dergelijk toestel en met dergelijk verbruik (enkel spotify en iMessage) en thuis op wifi verbonden zijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: MV datavolume problemen

Geplaatst: 24 jan 2014, 12:02
door ikhlaske
Bellen gaat altijd het snelste... Althans toch met men eigen ervaringen

Re: MV datavolume problemen

Geplaatst: 24 jan 2014, 12:13
door bambipower
ik zie nu toch ook wel fouten in mijn MV account.


Ik heb al verschillende telefoons gedaan vanaf 15jan(na herladen) naar mv klanten, toch heb ik nog 60min staan. Ik kan zelfs de telefoons die ik gedaan heb nog bekijken in mijn controlepaneel.
Wednesday 22 January 2014
Start time End time Duration To / From Price Bundle
Data 18:42:10 n/a 9.6 MB web.be € 0.00 New Price plan € 15
Data 17:41:27 n/a 1.5 MB web.be € 0.00 New Price plan € 15
Data 17:15:45 n/a 8.8 MB web.be € 0.00 New Price plan € 15
Data 17:00:24 n/a 0 bytes web.be € 0.00 New Price plan € 15
Voice Call made 16:24:55 16:39:33 14:38 xxxxxxx [Receiver is a Mobile Viking!] € 0.00 New Price plan € 15
Thursday 23 January 2014
Start time End time Duration To / From Price Bundle
Voice Call received 17:57:24 18:09:14 11:50 ########## € 0.00 New Price plan € 15
Data 15:15:36 n/a 124.9 KB web.be € 0.00 New Price plan € 15
Voice Call received 10:25:10 10:26:15 1:05 xxxxxxx € 0.00 New Price plan € 15
Voice Call received 09:57:43 09:58:29 0:46 xxxxxxx € 0.00 New Price plan € 15
Voice Call received 09:38:42 09:41:56 3:14 ########## € 0.00 New Price plan € 15
Voice Call made 09:32:49 09:33:14 0:25 xxxxxx [Receiver is a Mobile Viking!] € 0.00 New Price plan € 15
Voice Call made 09:29:51 09:31:11 1:20 xxxx € 0.21 New Price plan € 15
Voice Call received 09:24:40 09:28:39 3:59 ########## € 0.00 New Price plan € 15
Data 07:35:02 n/a 0 bytes web.be € 0.00 New Price plan € 15
Minutes to MV 60 minutes / 60
SMS 500 / 500
SMS to MV 300 / 300
Data 321.1 MB / 500.0 MB
Bundle expires 15/02/2014 07:33:59
Ik snap er dus niets van...

Re: MV datavolume problemen

Geplaatst: 24 jan 2014, 19:25
door noblemo
Die 60min naar MV zijn dagelijks, elke nacht wordt die teller gereset op 60min zolang je bundel geldig is.

Re: MV datavolume problemen

Geplaatst: 28 jan 2014, 09:28
door decat
Al nieuws?