Pagina 1 van 1
Blokkeert Belgacom/Skynet Viber ?
Geplaatst: 16 jan 2014, 15:39
door iamborg
Het valt met op dat als ik op het werk waar ik een Skynet verbinding heb, Viber wil gebruiken, dit niet (meer) werkt. Verder dan 'ringing' kom ik niet. Tot voor enkele maanden geleden (mei) werkte dit wel.
Schakel ik m'n gsm over van wifi naar 3G (proximus) werkt plots Viber weer.
Thuis waar ik identiek dezelde router heb (Vigor 2820) met identiek dezelfde setup maar wel op een Telenet verbinding werkt Viber als een speer.
Er zijn tussen mei en vandaag géén wijzigingen gebeurd aan de setup op 't werk.
Iemand die even Viber kan testen op een Skynet verbinding?
P.
Re: Blokkeert Belgacom/Skynet Viber
Geplaatst: 16 jan 2014, 16:22
door ikhlaske
Hier werkt het. Bbox 3 belgacom verbinding
Re: Blokkeert Belgacom/Skynet Viber
Geplaatst: 16 jan 2014, 20:15
door iamborg
Dan gaan we morgen alvast beginnen met de hele boel eens te herstarten in de winkel en opniew te testen.. Iets met volgelopen arp tabellen misshien?
p.
Re: Blokkeert Belgacom/Skynet Viber
Geplaatst: 17 jan 2014, 08:21
door iamborg
Een herstart van de router vanochtend lijkt het probleem opgelost te hebben. Dat ding draaide al ruim 2 jaar zonder één keer een reboot gehad te hebben
P.
Re: Blokkeert Belgacom/Skynet Viber
Geplaatst: 17 jan 2014, 10:24
door ikhlaske
Eerste oplossing voor alles: have tried turning it off and on again?

Re: Blokkeert Belgacom/Skynet Viber ?
Geplaatst: 17 jan 2014, 15:13
door ITnetadmin
Grappig, die laatste
Ik wil daar evenwel een serieus kanttekeningetje bij maken.
Toestelletjes zolas routers enzo houden vaak logs bij, en die worden meestal gewist (enfin, niet bijgehouden) bij een reboot.
Sommige betere bakjes kunnen logs wegschrijven naar een syslog server.
Heb je geen syslog server setup en geraak je dus nog in je toestel, check dan eerst eens je logs alvorens je gaat rebooten. Anders kan het dat je probleem zich terug gaat voordoen, en zonder fatsoenlijke data is debuggen en fixen vaak een bijna onmogelijke opdracht. Meten is weten

Dus niet te snel "have you tried turning it off and on again" toepassen bij netwerktoestellen
[
Post made via mobile device ]