Pagina 1 van 1

Nummerweergave OVH + Telenet

Geplaatst: 13 jan 2014, 10:40
door Jack Daniels
Ik heb een geporteerd vast tel. nr. bij OVH (ex-Belgacom nummer). Als ik naar een mobiele telefoon bel, verschijnt mijn nummer op de display van de GSM. Als ik echter naar een Telenet nummer bel, verschijnt mijn nummer niet. Herkent iemand dit fenomeneen en bestaat er een oplossing of work-around?
EDIT: denk dat ik het gevonden heb. Een klant bij Telenet zou blijkbaar de optie "Ken-je-beller" moeten aanvragen. Weer eens ruim 4 euro per maand extra om te zien wie je opbelt. Gaat lekker zo, daar bij Telenet.

Re: Nummerweergave OVH + Telenet

Geplaatst: 13 jan 2014, 10:58
door Roygenz
Een van de zovele redenen waarom ik voor voip gekozen heb... :)

Re: Nummerweergave OVH + Telenet

Geplaatst: 13 jan 2014, 11:38
door krisken
Bij Belgacom en Scarlet moet je toch ook bijbetalen voor de nummerweergave?

Re: Nummerweergave OVH + Telenet

Geplaatst: 13 jan 2014, 12:11
door Jack Daniels
Ik vind het niet kunnen dat je moet betalen om een tel. nr. te zien te krijgen. Ongeacht het bedrag. In het geval van Telenet is 4,25 euro/maand veel geld. Bij Belgacom is het iets van 2,50 euro/maand als ik mij niet vergis. Als onze twee nationale operatoren hun klanten willen uitpersen als citroenen, dan moeten ze maar verder doen en nog wat meer klanten richting andere (buitenlandse) providers jagen waar ze dan voor een habbekrats een (VoIP) telefoonnummer kunnen nemen, al dan niet geporteerd.

Re: Nummerweergave OVH + Telenet

Geplaatst: 13 jan 2014, 12:41
door krisken
Geef ik je absoluut geen ongelijk in hoor. Voor een dienst die eigenlijk tja niks inhoud hé...

Re: Nummerweergave OVH + Telenet

Geplaatst: 13 jan 2014, 13:15
door boran_blok
1,21 euro per maand bij OVH en ik heb 10x meer features dan belgacom/telenet.

Ik heb het mij nog geen moment beklaagd dat ik overgestapt ben naar VoIP.

Re: Nummerweergave OVH + Telenet

Geplaatst: 13 jan 2014, 14:55
door ubremoved_539
Jack Daniels schreef:Ik vind het niet kunnen dat je moet betalen om een tel. nr. te zien te krijgen. Ongeacht het bedrag.
Het is inderdaad een schande dat ze hier nog geld voor durven te vragen... men moet deze feature zelfs al moedwillig uitschakelen omdat iedere telefooncentrale dit reeds een tiental jaren kan zonder enige meerkost. Het toont dus nogmaals dat het niet over service gaat maar wel over de klant leeg schudden !