Proximus CGN in het wild.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik heb de laatste weken vrij veel problemen met surfen op mijn ipad op de trein, zelfs als we stilstaan in Brussel Noord / Zuid terwijl daar vroeger nooit echt problemen waren. Het wordt nog gekker op hetzelfde moment met hetzelfde netwerk, Proximus geen probleem op de iPhone waar internet on gsm opzit.

Ondertussen wat verder gezocht en op de iPad zie ik systematisch dat ik een CGN ip krijg ( interne 100.60/10 versus een echt publiek ip gedetecteerd in internet apps ).

Het grootste verschil, sim in ipad is die van mijn internet overal pack, op de gsm zit internet op gsm, betalend.

Dus soms zijn we gemotiveerd, dus ff gebeld naar Belgacom -> 1e lijn, niet technisch, 2e lijn reset de netwerkinstellingen er is geen verschil het moet aan het toestel / sim liggen.

Spijtig genoeg geen van beide diensten begrijpt nog maar het concept CGN, volgende dagen een verder testen theteren via de laptop en zien of ik meer kan troubleshooten of er echt een probleem is met de CGN.

Het zou mijn niet verbazen als in een 1e fase alle internet overal sim's gemigreerd zijn naar CGN, hier niet thuis getest -> ipad CGN / iphone public ip.

Nog mensen hier ervaringen ?

( PS: Kent er iemand een liefst gratis app op iOS waarmee je al je ip's kan zien, ipv4 + ipv6, ben benieuwd of ipv6 nu ook actief is ).
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”