Pagina 1 van 1

E-mail bij maximum volume

Geplaatst: 21 dec 2013, 20:20
door MarkDM
We hebben Internet Comfort met 150 GB volume. Eind vorige maand zaten we plots op smalband. Volume blijkbaar overschreden. Ok, daar was een verklaring voor. Maar, we moesten toch een verwittiging gekregen hebben ? Het contract zegt:
De Klant zal per e-mail een waarschuwing ontvangen van Belgacom wanneer zijn Internetvolume het maximaal toegelaten Internet Volume nadert.
Ik heb contact opgenomen met de klantendienst. Mijn e-mailadres was juist, maar dat had ik zelf ook al gecontroleerd. Volgens de technische dienst zit de fout bij de facturatie. Ik heb nu al 14 dagen een klacht lopen. Als ik bel zeggen zeggen ze mij dat er helemaal geen email gestuurd wordt. Een andere keer werd ik heen en terug gestuurd tussen facturatie en technische dienst en dan niets meer !

Op hoeveel % of GigaByte moet die e-mail komen ? Ik wil het bijkopen van volumepacks vermijden.

Re: E-mail bij maximum volume

Geplaatst: 23 dec 2013, 09:55
door MarkDM
Niemand die soms zijn volume overschrijdt bij Belgacom ?

Re: E-mail bij maximum volume

Geplaatst: 25 dec 2013, 11:03
door heist_175
Toch wel, maar ik kan er geen % tov mijn downloadlimiet op plakken.
Ik heb eerst een email gekregen:
Geachte mevrouw,
Geachte heer,

Beste klant, u hebt bijna uw theoretische downloadlimiet bereikt.
Vermijd dat u straks trager moet surfen.

Wilt u straks niet trager surfen, controleer dan nu uw verbruik op www.belgacom.be/e-services en koop als u dat wenst volume bij.
U kunt dan tegen uw normale snelheid blijven surfen.
Indien u over ongelimiteerd volume beschikt, is dit extra volume gratis.

Hoogachtend,
Uw klantendienst
En dan nadien:
Geachte mevrouw,
Geachte heer,

Beste klant, u hebt uw theoretische downloadlimiet bereikt en surft momenteel nog tot begin volgende maand tegen verlaagde snelheid (64 Kbps).

Als u tegen normale snelheid wilt surfen, kunt u volume bijkopen op www.belgacom.be/e-services.
Indien u over ongelimiteerd volume beschikt, is dit extra volume gratis.

Hoogachtend,
Uw klantendienst

Re: E-mail bij maximum volume

Geplaatst: 25 dec 2013, 11:11
door MarkDM
Bedankt voor de info. Ik heb maandag terug gebeld. De klacht was nog niet behandeld, na 2 weken.
Ondertussen heeft de zoon weer bijna het volume van december opgebruikt...

Re: E-mail bij maximum volume

Geplaatst: 25 dec 2013, 11:16
door Goztow
Bereken eens of een Internet start met optie onbeperkt volume niet ongeveer even duur zou zijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: E-mail bij maximum volume

Geplaatst: 25 dec 2013, 21:02
door heist_175
Dat noemt officieel "Volume Pack Unlimited" en kost €7,50 per maand.
Onbeperkt volume: onbeperkt gebruik enkel voor privédoeleinden en overeenkomstig de algemene voorwaarden van Belgacom. Belgacom behoudt zich het recht voor om klanten te verwittigen die regelmatig een opvallend hoger verbruik hebben dan de gemiddelde van de klanten met hetzelfde abonnement of dezelfde optie (d.w.z. als hun verbruik gedurende 3 opeenvolgende maanden meer dan vijf maal het gemiddelde verbruik overstijgt van klanten met hetzelfde abonnement of dezelfde optie). Deze klanten zal gevraagd worden hun verbruik te verlagen.

Re: E-mail bij maximum volume

Geplaatst: 28 dec 2013, 11:07
door heist_175
Ik heb een limiet van 100Gb en kreeg de waarschuwing op 95Gb, dus:
- op 5% van het einde
- op 5Gb van het einde

Re: E-mail bij maximum volume

Geplaatst: 31 dec 2013, 11:42
door Deflandrex
Wij kregen meestal ook pas e-mail na het al overschreden was.. ondertussen hebben we unlimited.

Re: E-mail bij maximum volume

Geplaatst: 31 dec 2013, 13:32
door MarkDM
Ja , ik ga ook overstappen naar unlimited. Ik heb Pack met gsm. Is nog oude formule , 150 Gbyte volume.
Als ik overstap naar nieuwe formule is het unlimited.
Ik heb al overlegd met de klantendienst. De goedkoopste manier is om alles op te zeggen en als nieuwe klant aanmelden. Dan krijg ik de webpromotie die nu geldt. En de tariefverhoging van 1 februari gaat dan voorlopig niet door.