Pagina 1 van 1

OVH, 2 telefoonnummers op SIP lijn

Geplaatst: 26 nov 2013, 11:56
door mzungu100
Beste
Ik heb bij OVH een abonnement van 1,18 euro/mnd (1 telefoonnummer van OVH)
Nu maandag wordt mijn belgacomnummer geporteerd naar OVH.
Mijn vraag is nu:
Ben ik dan bereikbaar via deze 2 telefoonnummers? Als men mij opbelt met mijn ex belgacomnummer of mijn ovh nummer, zal dan mijn ip-telefoon rinkelen?
Of is er dan maar één nummer actief bij binnenkomende gesprekken?
Volgens mij zijn uitgaande gesprekken gekoppeld aan slechts één telefoonnummer.

Bij voorbaat dank

Paul

Re: OVH, 2 telefoonnummers op SIP lijn

Geplaatst: 26 nov 2013, 12:24
door Jack Daniels
mzungu100 schreef: Ben ik dan bereikbaar via deze 2 telefoonnummers? Als men mij opbelt met mijn ex belgacomnummer of mijn ovh nummer, zal dan mijn ip-telefoon rinkelen?
Bij voorbaat dank

Paul
Kort en bondig: ja. Het is een beetje verwarrend maar bij OVH heb je een lijn (het nummer wat je bij hen hebt aangevraagd) en je hebt een nummer, in dit geval jouw geporteerde Belgacom nr. Is bij mij ook zo. Ik heb een OVH nr. 052 86 xx xx en een geporteerd Belgacom nr. 052 48 xx xx. Ongeacht welk nummer je belt, de telefoon rinkelt in beide gevallen. 1 kantekening: ik heb geen sip telefoons maar wel gewoon DECT toestellen, aangesloten via de Fritzbox.
Voor uitgaande gesprekken is het gewoon een kwestie van in te stellen welk tel. nr. moet verschijnen als je iemand belt.
Niet vergeten in te stellen dat jouw Belgacom nr. doorgeschakeld moet worden naar je OVH lijn. In mijn geval is er een redirect actief van nr. 052 48 xx xx naar 052 86 xx xx. Anders ben je niet bereikbaar op je geporteerde nr.

Re: OVH, 2 telefoonnummers op SIP lijn

Geplaatst: 26 nov 2013, 19:40
door mzungu100
Hallo

Bedankt voor de info.


Paul