Pagina 1 van 1
Onvriendelijke base medewerker ivm pre-paid 9 euro issue
Geplaatst: 13 nov 2013, 12:46
door ubremoved_2964
BASE wat een klantenservice ... mijn wederhelft stelt vast dat er elke maand 9 euro van haar belkrediet afgaat die ze niet kan verklaren.
Ze belt dus naar base, heldeskkerel vraagt naar haar passwoord voor de klantendienst, dat kent ze niet, dus stelt die gast allemaal lastige vragen zoals geboortedatum, adres, ... en maakt er een spelletje van door haar vorig adres ook te vragen (waarom dat nodig is lijkt ons een raadsel). Dus ze vraagt: ben je een spelletje aan het spelen ofzo ? Waarop die monkey zegt: ik kan u niet helpen en gooit de telefoon dicht.
Hoe kunnen we achterhalen wie deze onvriendelijke kerel was ? Kunnen we klacht neerleggen ?
En waar zou die 9 euro maandelijks naar toe kunnen gaan ?
Re: Onvriendelijke base medewerker ivm pre-paid 9 euro issue
Geplaatst: 13 nov 2013, 13:01
door Joe de Mannen
Als je exact weet wanneer je gebeld hebt en hoelang, dan zou dat moeten mogelijk zijn. Maar de vraag is maar of Base dat voor je wil uitzoeken.
J.
Re: Onvriendelijke base medewerker ivm pre-paid 9 euro issue
Geplaatst: 13 nov 2013, 13:06
door Splitter
dat de helpdesk regelmatig onvriendelijk is, daar heb je totaal gelijk in.
echter "allerlei moeilijke vragen" stellen zoals naam en adres (wss ook rijksregisternr ofzo) lijkt me vrij normaal...
als je het helpdesk-paswoord bij base niet kent (heb je normaal bij het aangaan van je contract destijds gekozen),
dan moet er een andere manier zijn waarop je jezelf kan identificeren (anders zou iemand bv willekeurig het contract van iemand anders kunnen wijzigen)
mijn ervaring op dat specifieke vlak met base was altijd: ze doen vrij veel, zolang je maar kan bewijzen dat je bent wie je zegt,
en je het geluk hebt een niet te onvriendelijk persoon aan de lijn te hebben.
wat betreft die 9 euro: mss mobiel datagebruik dat per ongeluk aanstaat? sms parkeren waarbij je vergeet dat bevestigings sms'jes geld kosten?
krijg je geen papieren, of is er geen site online waar je dit allemaal kan nakijken?
(ben mobile vikings gewend en kan online elk inkomend en uitgaand gesprek gewoon mooi opvragen... heerlijk is dat)
Re: Onvriendelijke base medewerker ivm pre-paid 9 euro issue
Geplaatst: 13 nov 2013, 13:30
door proximusboyke
Dit is het probleem van deze tijd.
VTM nieuw telefact panorama of volt zouden een reportage moeten maken hoe gemakkellijk het is om gegevens op te vragen en te wijzigen bij een operator dan zou iedereen erover praten hoe onveilig het is.
Als ze een redelijk goed beveiliging hebben dan zijn ze onvriendelijk.
De vraag is als je uw code kwijt bent van uw bankkaart kan je dan ook naar atos bellen om te vragen wat uw geheime code is antwoord nee
zijn ze daarom onvriendelijk antwoord nee
Re: Onvriendelijke base medewerker ivm pre-paid 9 euro issue
Geplaatst: 13 nov 2013, 14:05
door krisken
Ik heb zelf 3 abonnementen (Base 9's) bij Base, en heb dezelfde onvriendelijkheid moeten vaststellen. Ik heb destijds telefonisch 2 nummers laten omschakelen van WIRE-LESS naar Base en één nieuw nummer genomen bij Base. Dit ging allemaal vrij vlot tot ik merkte dat ze alles op aparte facturen begonnen te sturen. Om alles wat simpeler te maken heb ik toen gevraagd of ze mij alles konden sturen op één factuur. Dat was geen enkel probleem, zolang ik mijn wachtwoord maar kende. Ik viel toen ook uit de lucht. Bij geen enkele bestelling had ik een wachtwoord moeten kiezen!
Toen ik 2 dagen later naar een Base shop ging om het daar op te vragen bleek dat na grondige identificatie (ID kaart, SIM kaart nummer en GSM nummer) dat de helpdeskmedewerkster er zelf een slag had in geslaan. Het wachtwoord was een combinatie van mijn initialen en mijn postcode. Iets wat ik NOOIT zou gebruiken...
PS ivm het wachtwoord:
- 8 tekens lang
- minimum 1 hoofdletter
- minimum 1 kleine letter
- minimum 1 cijfer
Re: Onvriendelijke base medewerker ivm pre-paid 9 euro issue
Geplaatst: 13 nov 2013, 14:13
door ubremoved_2964
de website van base waar je al je prepaid transacties kan zien, is zeer onduidelijk
dure transacties zoals bellen naar 1207, of internet verbruik zie je blijkbaar niet in het overzicht
als ze een sms stuurt naar het consult nr, krijgt ze ook haar dataverbruik niet te zien
net naar een vrouwelijke medewerkster gebeld, die vroeg de woonplaats tot drie addressen terug, die was wel veeeeeeeeeeeeeeel vriendelijker dan haar vorige collega, die gewoon de lijn dichtgooide. We hebben dit laatste gesprek ook opgenomen mocht het niveau weer zo zijn, maar dat was dus niet het geval.
ze heeft al haar transacties manueel overlopen, en na meerdere minuten is de aap uit de mouw gekomen: ondanks het feit dat ze nooit surft of op internet gaat, stond haar data modus van haar samsung galaxy aan
dit heeft blijkbaar meer dan 20 euro op twee maand verbruikt
best wel prijzig voor niks te doen ....
dus data gaat voortaan AF
Zijn er geen manieren om data definitief te blokkeren op haar pre-paid abbo ?
Re: Onvriendelijke base medewerker ivm pre-paid 9 euro issue
Geplaatst: 13 nov 2013, 14:16
door iceke
't is heel simpel , vriendelijkheid kost niks, als je als werkgever er niet voor kan zorgen dat je werknemers vriendelijk zijn aan den telefon, direct buiten smijten .
Re: Onvriendelijke base medewerker ivm pre-paid 9 euro issue
Geplaatst: 20 nov 2013, 09:37
door nete
ub4b schreef:
ze heeft al haar transacties manueel overlopen, en na meerdere minuten is de aap uit de mouw gekomen: ondanks het feit dat ze nooit surft of op internet gaat, stond haar data modus van haar samsung galaxy aan
dit heeft blijkbaar meer dan 20 euro op twee maand verbruikt
best wel prijzig voor niks te doen ....
dus data gaat voortaan AF
Zijn er geen manieren om data definitief te blokkeren op haar pre-paid abbo ?
Als ze ook thuis geen Wifi gebruikt op de GSM: een toestel zonder data connectie kopen....