Scarlet One-Telefonie valt uit na enkele dagen
Geplaatst: 02 okt 2013, 10:59
Ik heb nu een viertal maanden Scarlet One.
Ik merk nu echter dat om de x-dagen (soms 3, soms meer dan en week) mijn vaste telefoon niet meer werkt. Dit is uiteraard zeer vervelend want mensen de je willen bellen kunnen je niet meer bereiken. Een reset van de modem (netspanning ontkoppelen) lost dit probleem op.
Indertijd heb ik om GT5 op de PS3 correct te kunnen laten werken ervoor gezorgd dat mijn eigen router (Asus RT-N66U) de PPOE sessie opzet, de Sagem dient dus in mijn geval enkel als modem.
Ik heb hiervoor al contact opgenomen met Scarlet met heel de uitleg die ik hierboven heb gegeven en nu beweren zij dat ze niet meer aan mijn modem kunnen en dat ik dus de 'standaard' config waarbij de Sagem PPOE connectie opzet terug moet aktiveren.
Twee vragen:
*waarom kunnen zij niet meer aan mijn modem? Ik ga er wel vanuit dat een provider ALTIJD aan de modem kan, zelfs al wordt de PPOE sessie door aan andere router opgzet. Het is voor mij wel niet evident om even alles terug te schakelen zodat zij terug aan mijn modem kunnen (dixit Scarlet).
*zijn er nog mensen die dit probleem hebben dat hun telefonie 'plots' niet meer werkt?
Bedankt alvast voor de input!
Hans
Ik merk nu echter dat om de x-dagen (soms 3, soms meer dan en week) mijn vaste telefoon niet meer werkt. Dit is uiteraard zeer vervelend want mensen de je willen bellen kunnen je niet meer bereiken. Een reset van de modem (netspanning ontkoppelen) lost dit probleem op.
Indertijd heb ik om GT5 op de PS3 correct te kunnen laten werken ervoor gezorgd dat mijn eigen router (Asus RT-N66U) de PPOE sessie opzet, de Sagem dient dus in mijn geval enkel als modem.
Ik heb hiervoor al contact opgenomen met Scarlet met heel de uitleg die ik hierboven heb gegeven en nu beweren zij dat ze niet meer aan mijn modem kunnen en dat ik dus de 'standaard' config waarbij de Sagem PPOE connectie opzet terug moet aktiveren.
Twee vragen:
*waarom kunnen zij niet meer aan mijn modem? Ik ga er wel vanuit dat een provider ALTIJD aan de modem kan, zelfs al wordt de PPOE sessie door aan andere router opgzet. Het is voor mij wel niet evident om even alles terug te schakelen zodat zij terug aan mijn modem kunnen (dixit Scarlet).
*zijn er nog mensen die dit probleem hebben dat hun telefonie 'plots' niet meer werkt?
Bedankt alvast voor de input!
Hans