Factuur voor onbekend nummer
Geplaatst: 09 sep 2013, 18:17
Beste UB'ers,
Rond april 2013 zijn mijn vriendin en ik overgeschakeld van respectievelijk mobile vikings en p&g GC naar een abonnement bij proximus (de oude smart 20). Dit staat nu allemaal op één klantenrekeningnummer en elke maand krijgen we dus telkens twee brieven : één met haar factuur en één met mijn factuur.
Sinds mei/juni van dit jaar krijgen we helaas ook een derde factuur van een totaal onbekend nummer. Dit staat op hetzelfde klantenrekeningnummer als onze facturen maar wij kennen het telefoonnummer helemaal niet. Het gaat over een easy10+ abonnement met een maandelijkse prijs van 9.99 euro.
Vanzelfsprekend hebben wij deze factuur nooit betaald (uiteraard : onze eigen facturen wel). We hebben reeds gepoogd om zelf contact op te nemen met dit nummer (tevergeefs, altijd voicemail) alsook gebeld naar 6000 (sorry mijnheer, voor zo dingen moet u echt naar de winkel gaan). Uiteindelijk ben ik op een dag zelf naar die winkel gegaan in Gent en daar "zouden" ze alles stop gezet hebben. Zouden, want vandaag, 6 weken na stopzetting, krijg ik nog maar eens een factuur in de bus.
Wat moet ik doen om hier wettelijk mee in orde te zijn?
1. Wij kennen het nummer absoluut niet, noch de houder van dit nummer
2. Telefonisch schepen ze ons af dat ze geen contracten kunnen stopzetten (handig, ze kunnen ze wel aanmaken!)
3. Volgens de winkel is dit reeds stopgezet, echter krijgen we nieuwe facturen van dit nummer
4. Het onbekende nummer staat op dezelfde klantenrekening als onze beide nummers
5. Uiteraard weigeren wij om het abonnement van anderen te betalen, maar willen we niet dat onze eigen nummers afgesloten worden
6. Factuurbedrag is altijd hetzelfde : 9.99 euro, klantendienst (telefonisch) ziet altijd dat het nummer wel in dienst is, maar de simkaart niet is aangemeld op het netwerk. Heeft iemand dit nummer wel?
Rond april 2013 zijn mijn vriendin en ik overgeschakeld van respectievelijk mobile vikings en p&g GC naar een abonnement bij proximus (de oude smart 20). Dit staat nu allemaal op één klantenrekeningnummer en elke maand krijgen we dus telkens twee brieven : één met haar factuur en één met mijn factuur.
Sinds mei/juni van dit jaar krijgen we helaas ook een derde factuur van een totaal onbekend nummer. Dit staat op hetzelfde klantenrekeningnummer als onze facturen maar wij kennen het telefoonnummer helemaal niet. Het gaat over een easy10+ abonnement met een maandelijkse prijs van 9.99 euro.
Vanzelfsprekend hebben wij deze factuur nooit betaald (uiteraard : onze eigen facturen wel). We hebben reeds gepoogd om zelf contact op te nemen met dit nummer (tevergeefs, altijd voicemail) alsook gebeld naar 6000 (sorry mijnheer, voor zo dingen moet u echt naar de winkel gaan). Uiteindelijk ben ik op een dag zelf naar die winkel gegaan in Gent en daar "zouden" ze alles stop gezet hebben. Zouden, want vandaag, 6 weken na stopzetting, krijg ik nog maar eens een factuur in de bus.
Wat moet ik doen om hier wettelijk mee in orde te zijn?
1. Wij kennen het nummer absoluut niet, noch de houder van dit nummer
2. Telefonisch schepen ze ons af dat ze geen contracten kunnen stopzetten (handig, ze kunnen ze wel aanmaken!)
3. Volgens de winkel is dit reeds stopgezet, echter krijgen we nieuwe facturen van dit nummer
4. Het onbekende nummer staat op dezelfde klantenrekening als onze beide nummers
5. Uiteraard weigeren wij om het abonnement van anderen te betalen, maar willen we niet dat onze eigen nummers afgesloten worden
6. Factuurbedrag is altijd hetzelfde : 9.99 euro, klantendienst (telefonisch) ziet altijd dat het nummer wel in dienst is, maar de simkaart niet is aangemeld op het netwerk. Heeft iemand dit nummer wel?