Pagina 1 van 1

Factuur voor onbekend nummer

Geplaatst: 09 sep 2013, 18:17
door krisken
Beste UB'ers,

Rond april 2013 zijn mijn vriendin en ik overgeschakeld van respectievelijk mobile vikings en p&g GC naar een abonnement bij proximus (de oude smart 20). Dit staat nu allemaal op één klantenrekeningnummer en elke maand krijgen we dus telkens twee brieven : één met haar factuur en één met mijn factuur.

Sinds mei/juni van dit jaar krijgen we helaas ook een derde factuur van een totaal onbekend nummer. Dit staat op hetzelfde klantenrekeningnummer als onze facturen maar wij kennen het telefoonnummer helemaal niet. Het gaat over een easy10+ abonnement met een maandelijkse prijs van 9.99 euro.

Vanzelfsprekend hebben wij deze factuur nooit betaald (uiteraard : onze eigen facturen wel). We hebben reeds gepoogd om zelf contact op te nemen met dit nummer (tevergeefs, altijd voicemail) alsook gebeld naar 6000 (sorry mijnheer, voor zo dingen moet u echt naar de winkel gaan). Uiteindelijk ben ik op een dag zelf naar die winkel gegaan in Gent en daar "zouden" ze alles stop gezet hebben. Zouden, want vandaag, 6 weken na stopzetting, krijg ik nog maar eens een factuur in de bus.

Wat moet ik doen om hier wettelijk mee in orde te zijn?
1. Wij kennen het nummer absoluut niet, noch de houder van dit nummer
2. Telefonisch schepen ze ons af dat ze geen contracten kunnen stopzetten (handig, ze kunnen ze wel aanmaken!)
3. Volgens de winkel is dit reeds stopgezet, echter krijgen we nieuwe facturen van dit nummer
4. Het onbekende nummer staat op dezelfde klantenrekening als onze beide nummers
5. Uiteraard weigeren wij om het abonnement van anderen te betalen, maar willen we niet dat onze eigen nummers afgesloten worden
6. Factuurbedrag is altijd hetzelfde : 9.99 euro, klantendienst (telefonisch) ziet altijd dat het nummer wel in dienst is, maar de simkaart niet is aangemeld op het netwerk. Heeft iemand dit nummer wel?

Re: Factuur voor onbekend nummer

Geplaatst: 09 sep 2013, 18:48
door nickz
Zeer vreemd! Staan er op de factuur dan ook oproepen vermeld die via dat nummer zouden zijn gemaakt? Is dit nummer ook zichtbaar in de e-Services? Het zou interessant zijn om te weten of er effectief iemand gebruik van maakt.

Re: Factuur voor onbekend nummer

Geplaatst: 09 sep 2013, 19:00
door krisken
In de e-services zien we dit nummer niet aangezien ik en mijn vriendin elk een inlog hebben daar op. Volgens de 6000 dienst worden er geen oproepen gedaan vanaf dat nummer, noch ontvangen. Bizar dus...

Re: Factuur voor onbekend nummer

Geplaatst: 09 sep 2013, 19:07
door Synman
Op twitter uw beklagen over dit onderwerp. Dat is heel visibel voor alle klanten.

Re: Factuur voor onbekend nummer

Geplaatst: 09 sep 2013, 19:11
door krisken
140 tekens zijn net iets te weinig dan :) Soit, heb wel @eva_van_belgacom al verwezen naar dit topic, hopelijk kan deze dienst het probleem oplossen.

Re: Factuur voor onbekend nummer

Geplaatst: 09 sep 2013, 19:13
door nickz
Een soort spooknummer dus, waar Proximus jou wel abonnementskosten voor wil aanrekenen :P

Je bent al langs een winkel gegaan om iets te laten stopzetten dat je zelf niet eens hebt aangevraagd, dus dat is al meer dan je had moeten doen. Het zou natuurlijk wel vervelend zijn als jouw eigen nummers zouden worden afgesloten vanwege een openstaand saldo. Eventueel nog eens naar 6000 bellen tijdens de kantooruren en aan de facturatiedienst vragen om die facturen te crediteren, zodat je geen openstaand saldo hebt.

Re: Factuur voor onbekend nummer

Geplaatst: 09 sep 2013, 19:19
door krisken
Tijdens de kantooruren krijg je daar ook telkens hetzelfde antwoord : je moet hiervoor langs gaan bij een belgacomshop. Raar maar waar : mijn bezoekje aan de shop zien ze niet, alsook de gevraagde verwijdering van het nummer niet.

Re: Factuur voor onbekend nummer

Geplaatst: 09 sep 2013, 19:36
door Trojan
Altijd een bewijs vragen van wat ze gedaan hebben.

Heb ik ook gedaan toen ik een tweede keer terug moest omdat ze de eerste keer niet goed hadden genoteerd dat ik mijn decoder had afgegeven.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Factuur voor onbekend nummer

Geplaatst: 09 sep 2013, 19:37
door axs
Is het toevallig geen data sim met bijhorend abbo?

Re: Factuur voor onbekend nummer

Geplaatst: 09 sep 2013, 19:50
door krisken
axs schreef:Is het toevallig geen data sim met bijhorend abbo?
Neen, op de factuur staat dat het gaat over een easy10 abonnement. Dit soort abonnementen hebben volgens mij zelfs geen data, en zijn bedoeld voor dumbphones (itt de smart abonnementen, bedoeld voor smartphones).

http://www.belgacom.be/nl/prive/product ... easy_rates
Dit is dus onbeperkt smsjes sturen en 20minuten bellen voor 10 euro

Re: Factuur voor onbekend nummer

Geplaatst: 09 sep 2013, 20:25
door fvhbrugge
Omdat dit blijkbaar zowel telefonisch als in belgacomshop niet gelukt is: factuur aangetekend terugsturen naar afzender, is de enige wettelijke methode om een factuur te contesteren.
Aan Belgacom/Proximus om te bewijzen dat er een getekend contract is op dit telefoonnummer.

Re: Factuur voor onbekend nummer

Geplaatst: 09 sep 2013, 21:38
door MClaeys
Das een reservenummer van Saul Goodman, als Walter White nog eens problemen heeft zal em wel in gang schieten :lol:
Maar serieus, kan het niet zijn dat ze bij een nieuwe klant per ongeluk die zijn abonnement aan uw klantencode hebben gehangen? Natuurlijk wel raar dan dat deze persoon ze niet gebruikt :? Staat er een naam op het abonnement, je kan hem misschien eens Facebooken of op Google zoeken dan.

Re: Factuur voor onbekend nummer

Geplaatst: 09 sep 2013, 23:31
door krisken
Aangezien het op ons klantennummer staat, staat onze naam op die factuur.

Re: Factuur voor onbekend nummer

Geplaatst: 10 sep 2013, 11:15
door MClaeys
Ah, ik dacht dat je per nummer een naam kon laten registreren onder hetzelfde klantennummer.

Re: Factuur voor onbekend nummer

Geplaatst: 10 sep 2013, 12:56
door krisken
Nogmaals naar de Kouter in Gent geweest (Belgacom Boetiek) waar een vriendelijke dame mij heeft verder geholpen. Hopelijk is het deze keer goed!
1. Het abonnement is omgezet naar een P&G kaart met als reden conversie "Klant heeft nooit voor dit contract getekend of aangevraagd"
2. Een creditnota voor alle voorgaande facturen zou aangemaakt worden hierdoor

Hopelijk is deze keer alles goed :)

Re: Factuur voor onbekend nummer

Geplaatst: 10 sep 2013, 13:11
door fvhbrugge
:banana: eind goed dan toch. In een echt belgacom shop is men blijkbaar vaak toch nog beter geholpen...