Pagina 1 van 1

Telenet PortForward verschillend ip probleem

Geplaatst: 07 aug 2013, 21:09
door GRoger
Hoi,

Waarschijnlijk het zoveelste topic over dit onderwerp. Ik heb een cisco router + modem/router van telenet. (typische installatie denk ik)
Ik heb op mijn cisco router alle poorten correct geopend. Ik heb ingesteld dat ik een static ip heb zodat er later geen problemen kunnen ontstaan.

Screenshot CMD:
http://d.pr/i/5vqX+

Screenshot Cisco Panel
http://d.pr/i/r4RH+

Screenshot Mijntelenet:
(hier zal je zien dat er 192.186.0.1 staat. Terwijl mijn router op 192.186.1.x draait.
Wanneer ik dit naar 192.186.1.1 zet werkt echter mijn internet niet meer tot ik mijn router naar het andere switch (192.186.0.1) Dan doet mijn internet het weer wel. Ik heb na deze wijzigingen ook mijn router en pc herstart zoals het op mijntelenet staat.

http://d.pr/i/M9XV

Kan iemand mij door deze frustratie heen loodsen? :) (zou geweldig zijn)
Alvast bedankt!

Gijs

Re: Telenet PortForward verschillend ip probleem

Geplaatst: 07 aug 2013, 21:42
door GRoger
Telenet heeft intussen via twitter gereageerd op mijn topic met deze link : http://klantenservice.telenet.be/conten ... oze-router

Alles werkt nu zoals behoren!

Gijs

Re: Telenet PortForward verschillend ip probleem

Geplaatst: 07 aug 2013, 22:27
door ITnetadmin
Als je je eigen router als router gebruikt ipv als AP, mag die niet in dezelfde range staan. Maw je kan geen 2 netwerken hebben die 192.168.1.x zijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]